Forsterker til B&W CM8 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei,

Jeg har samme høytalere og kjører en Yamaha RX-A2010/Lyngdorf SDA2175 kombo, denne er faktisk litt spe til disse HT i mine ører.... Merker det veldig godt når du drar på skikkelig på en låt med feks bassgitar solo at den mister litt kontroll over bassen... Så jeg måtte faktisk dele HT på 90hz for å kunne spille skikkelig høyt... Mulig jeg gjør noe galt, men trodde virkelig at Lyngdorf`en skulle klare å drive dem lett....

Har hørt flere si at CM serien er veeeeeeeldig tungdrevne....

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cambridge er en ren innertier på CM serien. Spesielt deres største integrerte, 851A og tidligere 840A V2 som man garantert kan få til hyggelig pris på brukten.

Jeg har hørt mye forskjellige på både CM8 og 9, på CM8 er nevnte forsterker en absolutt bullseye.

Det stemmer at de er tungdrevne,men det overdrives også litt blant enkelte debattanter mener jeg. CM8 er ikke like tung som 9, da sistnevnte har større kabinett og et element ekstra. 851A yter 120 w pr kanal og er perfekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TimJ
    Hei,

Jeg har samme høytalere og kjører en Yamaha RX-A2010/Lyngdorf SDA2175 kombo, denne er faktisk litt spe til disse HT i mine ører.... Merker det veldig godt når du drar på skikkelig på en låt med feks bassgitar solo at den mister litt kontroll over bassen... Så jeg måtte faktisk dele HT på 90hz for å kunne spille skikkelig høyt... Mulig jeg gjør noe galt, men trodde virkelig at Lyngdorf`en skulle klare å drive dem lett....

Har hørt flere si at CM serien er veeeeeeeldig tungdrevne....
    Angående den Lyngdorfen ble jeg sterkt fra rådet og bruke den på B&W DM683 da de (selgere på HFK) sa den ikke klarte tunge laster og hadde for lys klang.
    Så kanskje det er en felles nevner her.

Jeg bruker Rotel for og pre og er gjennomsnittlig fornøyd.
    Har effekt nok. Men det mangler litt på oppløsning, 3d følelse og basskontroll.
    Noen ville sakt at det er bra men har en ikke oppgradert på et halvt år så blir en rastløs i øret:-D

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Vil bare tipse om at LX85 er på tilbud til 13.990,- om dagen...

Pioneer SC-LX85 9x190W 9.2 A/V receiver med AirPlay - L-Sound AS
    Greit nok, men det er 1000 lappen å spare på Soundgarden

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan varmt anbefale Musical Fidelity til CM, har en A1008 på mine CM9, og den rister virkelig liv i disse flotte høyttalerene.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ludoman
    Angående den Lyngdorfen ble jeg sterkt fra rådet og bruke den på B&W DM683 da de (selgere på HFK) sa den ikke klarte tunge laster og hadde for lys klang.
    Jeg hadde en SDA2175 i en del år - og den er ikke lys i klangen, og den har ikke nevneverdige problemer med tunge laster. Ikke med B&W683 i hvert fall - men SDA2175 mangler litt sting og er en slags "grå mus", rent klangmessig. Ikke det mest spennende av forsterkeri, etter min erfaring. Men helt OK i forhold til prisen.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Jeg hadde en SDA2175 i en del år - og den er ikke lys i klangen, og den har ikke nevneverdige problemer med tunge laster. Ikke med B&W683 i hvert fall - men SDA2175 mangler litt sting og er en slags "grå mus", rent klangmessig. Ikke det mest spennende av forsterkeri, etter min erfaring. Men helt OK i forhold til prisen.
    God info Ulf-B.
    Dette var til en kompis som skulle teste mer effekt på sine 683.
    De annbefalte NAD C275 i stedet for Lyngdorfen og det var i alle fall et lyd messig kræsj.
    Lite engasjerende og kvass i toppen.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •