Mulig å bruke kun senterkanalen til enkel tvtitting?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mulig å bruke kun senterkanalen til enkel tvtitting?

Hei,
    Jeg har en Denon AVR3311 koblet opp i et 6.2-oppsett, men lurte på om det finnes en måte å sette opp lyden for tv-inngangen lyden nedmikses til kun å komme fra seneterkanalene(+ evt. sub) ved "normal tv-titting (nyheter etc.). Full surround i slike tilfeller blir litt i meste laget i lengden og det er ofte litt forstyrrende også da jeg ofte ser tv litt ute av "sweetspot" og full surround gir da en litt merkelig lydfordeling.
    Jeg kunne åpenbart brukt tv-høyt. i disse tilfellene, men den er uholdbart spinkel og jeg trenger dessuten Denonen til a korrigere lip sync fra PVr-en jeg bruker.

Tips mottaes med takk

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordvest
    Hei,
    Jeg har en Denon AVR3311 koblet opp i et 6.2-oppsett, men lurte på om det finnes en måte å sette opp lyden for tv-inngangen lyden nedmikses til kun å komme fra seneterkanalene(+ evt. sub) ved "normal tv-titting (nyheter etc.). Full surround i slike tilfeller blir litt i meste laget i lengden og det er ofte litt forstyrrende også da jeg ofte ser tv litt ute av "sweetspot" og full surround gir da en litt merkelig lydfordeling.
    Jeg kunne åpenbart brukt tv-høyt. i disse tilfellene, men den er uholdbart spinkel og jeg trenger dessuten Denonen til a korrigere lip sync fra PVr-en jeg bruker.

Tips mottaes med takk
    Hvorfor ikke bruke stereo høyttalerene? Left of right.... er jo det som er normalt...

EDIT: Stereo mode altså .

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt spørsmål!
    Når jeg ligger henslengt på sofaen ligger jeg mye nærmere høyre fronthøyt. enn venstre f. slik at lyden da blir veldig skjev og kommer fra helt feil plass i forhold til tv-en slik at tale m.m. blir noe kunstig (på en måte litt ala feil i lip-sync forstyrrende).

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordvest
    Godt spørsmål!
    Når jeg ligger henslengt på sofaen ligger jeg mye nærmere høyre fronthøyt. enn venstre f. slik at lyden da blir veldig skjev og kommer fra helt feil plass i forhold til tv-en slik at tale m.m. blir noe kunstig (på en måte litt ala feil i lip-sync forstyrrende).
    Sett "pure direct", også tar du og velger å justere nivået på høyre front ned noen db til det høres mer normalt ut. Da vil du enkelt kunne switche.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt forslag; men kobler ikke Pure direct ut alle bildekretser slik at tvbildet forsvinner og auto lip-syncen også?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •