Effektforsterker til B&W hjemmekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer DonSacco sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Effektforsterker til B&W hjemmekino

Jeg vurdere å gå til innkjøp av en effektforsterker til stuekinoen min. Har lest en del her inne på forumet og ser at det veldig ofte blir anbefalt.

Jeg har en Denon AVR-3311 reciver som nå alene driver et par B&W DM683, DM685 og en HTM61.

Har tenkt til å bruke effektforsterkeren på frontene og senteren, lurte også på å bi-wire frontene. Hvis det har noe effekt? Har høytalerkabler til det fra før.

Har sett mange har blitt anbefalt Emotiva XPA-5, at den passer bra til høyttalerne. Men regner med at det er fler alternativer som bør vurderes?

Sitter på lite kunnskap og erfaring om dette selv så spør derfor om litt hjelp til forslag og råd

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører Electrocompaniet AW250R på mine B&W CM9 med stort hell Nydelig lyd fra nydelige høyttalere og nydelig forsterker!! anbefales
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    Samsung 51" plasma 8000 Serie
    B&W P3

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var i utgangspunktet en 5-kanals, eventuelt en 3-kanals forsterker jeg hadde tenkt meg. Og kanskje ikke helt i den prisklassen heller :-P Men takk for svar uansett.

Har også tittet litt på Sherbourn PA 5-200. Noen som har erfaringer på hvordan den låter med DM683 og Denon kontra Emotiva?

Er som sagt åpen for det meste så bare kom med erfaringer og tips

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt at Rotel å Midgard Oberon skal være bra. Av receivere så vet jeg at Pioneer er utrolig bra på B&W.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rotel skal visst passe meget bra til B&W. På de fleste produktbildene til B&W er det Rotel som står som forsterkere Lyngdorf har jeg også hørt passer bra til B&W Men som alle andre sier her inne, det er dine ører som bestemmer

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sound lover:P
    Rotel skal visst passe meget bra til B&W. På de fleste produktbildene til B&W er det Rotel som står som forsterkere Lyngdorf har jeg også hørt passer bra til B&W Men som alle andre sier her inne, det er dine ører som bestemmer
    Ikke ubegrunnet da B&W eier Rotel.

Sitat Opprinnelig postet av DonSacco
    Var i utgangspunktet en 5-kanals, eventuelt en 3-kanals forsterker jeg hadde tenkt meg. Og kanskje ikke helt i den prisklassen heller Men takk for svar uansett.

Har også tittet litt på Sherbourn PA 5-200. Noen som har erfaringer på hvordan den låter med DM683 og Denon kontra Emotiva?

Er som sagt åpen for det meste så bare kom med erfaringer og tips
    Emotiva og Sherbourne har identiske pomponenter i sine forsterkere. Det er kun forskjellig navn og utseende. De er begge eid a Jade Group.

Har du valget mellom Sherbourne og Emotiva så tar du den billigste og/eller den som tilbyr den garantiordningen du ønsker.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått litt å tenke på ja, takk Hvis noe har hørt noen av disse sammen med htene så skrive gjerne litt om hvordan dere opplevde lyden. Så får jeg prøve å velge meg ut noen og se om jeg kan få hørt på dem et sted :-D

Lager Lyngdorf effektforsterkere i noe annet en stereo? Jeg fant ingen på nettsiden..

EDIT: Skrivefeil

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •