Nye receivere fra Denon: WTF is this BS? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 38 av 38
    Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ntd12tannoy
    Ett ord: SKUFFET!!
    Ett til: forbannet

(dette er tåpelig og unødvendig av Denon. Skikkelige terminaler koster dem nada)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Ett til: forbannet

(dette er tåpelig og unødvendig av Denon. Skikkelige terminaler koster dem nada)

+1! Vil tro at de har såppas med penger at de kan sponse oss litt bedre terminaler og ikke minst Pre-Out.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mulig salgsargumentet er "less is more", altså at kunder skal tro denon har brukt mer penger på elektronikken enn konkurenten

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De som klager over at Denon har dummet ned innstegsmodellen sin bør nok se seg selv i speilet. De vil nok fort oppdage at det er en AV-nerd som stirrer mot seg.

De færreste er AV-nerder, men fler og fler mennesker ønsker surroundlyd i stua. For dem er AVR-1513 perfekt. De har en PVR, en konsoll og en bluray-spiller eller kanskje færre enheter.

Høyttalerne er noe plastboks-designræl som de har plassert der hvor kjerringa har gitt dem tillatelse til det. Front left står nede på gulvet, mens front right står på bokhylla i hjørnet. Senter ligger på xboxen. Bakhøyttalerne står henholdsvis i vinduskarmen og på kjøkkenbenken.

Hadde den AVR-1513 hatt pre-out hadde jeg kjøpt den jeg. Jeg har aldri koblet noen analoge kilder til min receiver. Jeg har kun en kilde, HTPCen.
    Musikken spilles av via pre med HT-bypass.

Noen synes moderne biler er helt håpløse fordi under panseret finner man kun et diger plastdeksel og et høl til å fylle spylervæske. For meg passer det midt i blinken. Da slipper jeg å være redd for å fylle spylervæske i radiatoren.

For de som vil ha masse inn/ut-ganger etc på receiveren sin så finnes det andre modeller. Om du absolutt skal mekke bil sjæl så selges det fortsatt 240er på finn.no.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikkje heilt einig med deg; Ryback. Men eg må inrømma at du har gode argument. Flirte godt av inlegget Og er enig med at det er veldig greitt å sleppqa spyleveska i radiatoren

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De store massene som Ryback snakker om kjøper "alt i ett"-løsninger, og skal de først ha receiver så vil selgeren som regel overtale dem til en dyrere modell.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alltid gøy å lese om folk som har kjøpt seg billig reciver, og finner ut de må kjøpe ny når de vil ha effektforsterker. Den billige reciveren var kjøpt for å spare penger, men ender opp som flaskehalsen som må oppgraderes. Nordmenn i et nøtteskal. Forventer det beste for en billig penge!
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noget spesielt... men ser man på hva Denon trekker ifra strømnettet, så ser det iallefall ut til at de er sterke saker . 1513 trekker jo 500watt, og det må sies å være respektabelt, tipper den blir relativt rimelig også.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Alltid gøy å lese om folk som har kjøpt seg billig reciver, og finner ut de må kjøpe ny når de vil ha effektforsterker. Den billige reciveren var kjøpt for å spare penger, men ender opp som flaskehalsen som må oppgraderes. Nordmenn i et nøtteskal. Forventer det beste for en billig penge!
    Joda, men når en seriøs produsent av AV utstyr (dvs ikke plastic alt i ett løsninger) i 2012 kommer med receiver med slike terminaler, da blir jeg både overrasket og forbannet.
    Og attpåtil koster den mere enn min "kjipe" Yamaha receiver, som har bra terminaler og pre-out.
    Det er noe underlig her et sted.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Noget spesielt... men ser man på hva Denon trekker ifra strømnettet, så ser det iallefall ut til at de er sterke saker . 1513 trekker jo 500watt, og det må sies å være respektabelt, tipper den blir relativt rimelig også.
    Kr 2498

DENON AVR-1513 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Den er allerede priset til 2498,-
    Pioneer VSX-421 til sammenlikning ble solgt helt ned til 1298,- og er oppgitt til 420 watt, ikke så mye mindre.
    Men, det er godt mulig at Denon er bedre forsterkere enn konkurrenter som Onkyo, Yamaha og Sony.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    +1
    Syns dere 1513 er så stygg og dum og fel og plastik og svak og stusselig, så gå å kjøp en AVR 2313 eller noe enda drøyere.

Men dere må bare fortsette å diskutere. God underholdning for meg

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brightside
    +1
    Syns dere 1513 er så stygg og dum og fel og plastik og svak og stusselig, så gå å kjøp en AVR 2313 eller noe enda drøyere.

Men dere må bare fortsette å diskutere. God underholdning for meg
    Det var vel litt mye misforstått?
    På et audio-visuelt forum diskuterer vi en ny receiver-serie fra en av de store, seriøse aktørene i markedet. Det gjør vi alltid.
    Når jeg ser slike terminaler så får jeg assosiasjoner til noe helt annet enn Denon og andre gode leverandører. Dessverre.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff, dette var kjedelig Denon pleide å lage gode produkter, men jeg synes at de har fallt noen hakk de siste årene.. Men dette Denon, var kjiipe greier..

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker på baksiden på Yamaha RX-V665....
    7.2 preout, 7.1-inngang, 4 HDMI, masser av analoge innganger, fjernkontroll med lærefunksjon, til og med RIAA....

Den kostet 2495,- NY

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kanskje de ikke har noen planer om å selge den. Bare for å vise oss at dette er skvip, kjøp den dyrere 1913 eller 2313

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det verste med sånne terminaler er at man ikke får oppgradert kablene, men må bruke de kjiipe kablene som følger med. Har samme problem med mitt HKTS 11 høyttaler system, gode høyttalere men med kjiipe terminaler som man ikke kan bruke litt grovere høyttaler kabler på..
    L

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Det var vel litt mye misforstått?
    På et audio-visuelt forum diskuterer vi en ny receiver-serie fra en av de store, seriøse aktørene i markedet. Det gjør vi alltid.
    Når jeg ser slike terminaler så får jeg assosiasjoner til noe helt annet enn Denon og andre gode leverandører. Dessverre.
    Forskjell på syting og diskusjon.
    Men ser hva du mener

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •