Valg av forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av forsterker

Sitter nå uten stereo.Vurderer Onkyo A9155BL,Denon PMA 510 eller en rimelig surroundforsterker.Kan få tak i Yamaha 671 for 2200.-.Blir mest musikk her.Det jeg lurer på er om reell effekt er noe høyere i en Yamaha 671/Onkyo 609 enn Onkyo A9155BL eller Denon PMA 510?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    viss du kan få 671 for 2200,- så ville jeg gått for den. spørs jo hvilke høyttalere du skal ha etterhvert, men du har jo mulighet til å koble på en effektforsterker viss det skulle være nødvendig.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Cambridge eller Harman/Kardon? Jeg har selv Harman/Kardon HK-980 og har vært godt fornøyd. Jeg skal foresten selge min dersom den skulle være av noe interresse. Hvilke høyttalere har du? Både HK og Denon kan være ganske kresne på høyttalere. Jeg hadde før NAD 326BEE og fungerte fint den også. Kanskje ikke den med mest muskler, men grei forsterker det også. Hadde jeg vært deg så hadde jeg nok tatt en titt på HK-980. Min står til 2.200,- eller bud dersom du er interressert. En surroundreceiver er ikke like god til musikk som en stereoforsterker er.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ntd12tannoy
    Hva med Cambridge eller Harman/Kardon? Jeg har selv Harman/Kardon HK-980 og har vært godt fornøyd. Jeg skal foresten selge min dersom den skulle være av noe interresse. Hvilke høyttalere har du? Både HK og Denon kan være ganske kresne på høyttalere. Jeg hadde før NAD 326BEE og fungerte fint den også. Kanskje ikke den med mest muskler, men grei forsterker det også. Hadde jeg vært deg så hadde jeg nok tatt en titt på HK-980. Min står til 2.200,- eller bud dersom du er interressert. En surroundreceiver er ikke like god til musikk som en stereoforsterker er.
    Har energy cb 20

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bammers
    Har energy cb 20

HK-980 eller en Cambridge Azur 650A hadde nok vært fint på disse tror jeg.

Active BaronRibsskog sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av markro
    viss du kan få 671 for 2200,- så ville jeg gått for den. spørs jo hvilke høyttalere du skal ha etterhvert, men du har jo mulighet til å koble på en effektforsterker viss det skulle være nødvendig.
    Det er vel ikke helt korrekt. 671 har ikke preout. (dog kan man jo koble via zone 2 men det blir jo rimelig teit)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BaronRibsskog
    Det er vel ikke helt korrekt. 671 har ikke preout. (dog kan man jo koble via zone 2 men det blir jo rimelig teit)

Blir bare til stereo.Film er kult nok på stereo.Hva med NAD?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    zone 2 fungerer som bare det. men blir litt tungvindt ja. nad C326BEE kan du jo ta en titt på.

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD er jo et bra valg, mitt tips er å sjekke bruktmarkedet, utrolig hvor mye en kan spare på bare få år gammel elektronikk. Oppgraderte nylig til et helt nytt oppsett her, nypris på hele greiene hadde kommet på 47 000,- om jeg hadde kjøpt alt jeg endte opp med nytt. Jeg fikk med ekstra ditt og ekstra datt i tillegg. Jeg endte opp på 16 600,-. Sparte derfor ca. 30 000,-

NAD C372 feks. ligger ikke så galt i pris lenger, H/K synes jeg lagde fine og robuste produkter før, det ble handlet inn en 980 på tilbud, iforhold til NAD som jeg var vant med fra før var det noe som kræsjet kvalitetsmessig, første jeg tenkte var plast, ikke så enkel å betjene som NAD, i tillegg mangler det lys for å i det heletatt finne knappene på den i stua(knappene er svarte og smale rett under displayet), volumkontrollen er litt "slakk" og forferdelig treg og vanskelig å betjene(ser dog svært stilig ut), høytalerterminalene bak har altfor grove gjenger, man tighter til alt man kan, så løsner de og blir slakke om man blåser på dem, og dessverre var det nedtur at den ikke matchet særlig bra med B&W etter mine ører, den mangler kontroll i bassen om man skrur opp litt. NAD C352 har bedre kontroll enn H/Ken(samme ytelser på papiret). Den skal ha skryt for design og enkel bruk av fjernkontrollen i form av at man slipper å peke direkte på forsterkeren med den for å betjene den og at man kan koble til 4 høytalere(A - B Speakers)

Står idag som preamp. til Parasound A23 på de samme B&Wene og det fungerer greit nok

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MB-S124
    NAD er jo et bra valg, mitt tips er å sjekke bruktmarkedet, utrolig hvor mye en kan spare på bare få år gammel elektronikk. Oppgraderte nylig til et helt nytt oppsett her, nypris på hele greiene hadde kommet på 47 000,- om jeg hadde kjøpt alt jeg endte opp med nytt. Jeg fikk med ekstra ditt og ekstra datt i tillegg. Jeg endte opp på 16 600,-. Sparte derfor ca. 30 000,-

NAD C372 feks. ligger ikke så galt i pris lenger, H/K synes jeg lagde fine og robuste produkter før, det ble handlet inn en 980 på tilbud, iforhold til NAD som jeg var vant med fra før var det noe som kræsjet kvalitetsmessig, første jeg tenkte var plast, ikke så enkel å betjene som NAD, i tillegg mangler det lys for å i det heletatt finne knappene på den i stua(knappene er svarte og smale rett under displayet), volumkontrollen er litt "slakk" og forferdelig treg og vanskelig å betjene(ser dog svært stilig ut), høytalerterminalene bak har altfor grove gjenger, man tighter til alt man kan, så løsner de og blir slakke om man blåser på dem, og dessverre var det nedtur at den ikke matchet særlig bra med B&W etter mine ører, den mangler kontroll i bassen om man skrur opp litt. NAD C352 har bedre kontroll enn H/Ken(samme ytelser på papiret). Den skal ha skryt for design og enkel bruk av fjernkontrollen i form av at man slipper å peke direkte på forsterkeren med den for å betjene den og at man kan koble til 4 høytalere(A - B Speakers)

Står idag som preamp. til Parasound A23 på de samme B&Wene og det fungerer greit nok
    Og jakten fortsetter.Den er halve spenningen.Blir NAD eller Cambridge men noen innspill ang.Onkyo forsterkere?Har en Onkyo cd spiller.

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ha testet HK980, jeg ville mye heller hatt den enn NAD på de høyttalerne jeg har hørt dem på, men smaken er som baken.
    Det er dine ører som avgjør, ikke hva vi andre her inne måtte mene og synse.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •