Yamaha aventage, hvilken?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha aventage, hvilken?

Hei, har blitt enig med meg selv om å bytte ut min gamle gode yamaha med en ny aventage. Har egentlig bestemt meg for en 1010, da jeg har en emotiva xpa-5 i kinoen.

Det jeg lurer på om noen kan svare på, er om det egentlig er noen kvaliteter utenom dette med videoredigering og flere soner som gjør det verdt de ekstra kronene for en 2010-3010 når man har effekttrinn på alle kanaler? (utenom prescence).

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alexhighdef
    Hei, har blitt enig med meg selv om å bytte ut min gamle gode yamaha med en ny aventage. Har egentlig bestemt meg for en 1010, da jeg har en emotiva xpa-5 i kinoen.

Det jeg lurer på om noen kan svare på, er om det egentlig er noen kvaliteter utenom dette med videoredigering og flere soner som gjør det verdt de ekstra kronene for en 2010-3010 når man har effekttrinn på alle kanaler? (utenom prescence).

Mange tenker mest på effektdelen.

Men det viktigste, når man har et effekttrinn, er lydkvaliteten og funksjonen en receiver gir. Som regel har dyrere modeller bedre innebygde DACs og gir følgelig bedre lydkvalitet dersom man benytter receiverens DACs. Og det gjør jo de fleste ved avspilling av film, iallefall.

Ville sjekket ut 3010 DACs i forhold til 1010 før jeg bestemte meg, samt evt. andre nyttige funksjoner som 3010 er alene om.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer linebacker sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kalibrering av to subber via ypao er kun mulig på 2010 og 3010 hvis du trenger det.
    Selv har jeg rx-a1010 med emotiva upa-1 til fronter. Har kalibrert to subber manuelt.
    Streamer musikk over nettverket fra NAS via yamahaen.
    Jeg har ikke testet om det er noe lydmessig forskjell på dette på de forskjellige modellene, men er meget fornøyd med hvordan det fungerer på 1010.

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville også sett på 3010, den fås vel for rundt 10 lapper enkelte plasser

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Også er det denna eiergleden da

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen sak er at jeg ikke ville kjøpt en "gammeldags" receiver uten innebygget airplay i dag.

Det er fullstendig uakseptabelt av Yamaha og diverse andre bakstreverske produsenter ikke å implementere dette i sine produkter. I disse strømme-tider er airplay helt essensielt.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for responsen :-)
    Ultima, all info jeg har klart å finne sier at det er samme DAC i 1010 som i storebrødrene. Og det med airplay er ikke noe jeg trenger, da jeg har sonos og apple tv i kinoen ;-) klart kjekt med gadgets, men vil heller ha det stand alone hvis kvaliteten er høyere på andre områder.

Linebacker, det med kalibrering av flere suber hadde jo vært gøy, men det er jo gøy å gjør d manuelt og ;-)
    Jeg gjør nok som deg linebacker og henter ut en 1010 på lefdal imorgen. 6499,- er jo fin pris :-D endelig får jeg flere hdmi innganger :-)

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    En annen sak er at jeg ikke ville kjøpt en "gammeldags" receiver uten innebygget airplay i dag.

Det er fullstendig uakseptabelt av Yamaha og diverse andre bakstreverske produsenter ikke å implementere dette i sine produkter. I disse strømme-tider er airplay helt essensielt.
    Er dere hjernevaska hele gjengen - skal alle hoppe etter Apples pipe om dagen - nå må dere f.... gi dere :twisted:. Det finnes flere standarder som var ute før Jobs.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Er dere hjernevaska hele gjengen - skal alle hoppe etter Apples pipe om dagen - nå må dere f.... gi dere :twisted:. Det finnes flere standarder som var ute før Jobs.

Må innrømme at jeg ikke kjenner til dette.

Hvilke andre standarder er inkludert i receivere for å strømme f.eks Spotify og Wimp trådløst fra nettbrett og smartphone?
    (uten PC påslått)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bladet "Watt" gjorde faktisk en interessant test hvor det satte opp 1010, 2010 og 3010 mot hverandre.

Konklusjonen i testen sier at 1010 er en ålreit receiver til stue, men dersom du er seriøs og har dedikert kinorom er 3010 det rette valget. 3010 er også for de med stuekino som vil ha ut det maskimale av anlegget.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen000
    bladet "Watt" gjorde faktisk en interessant test hvor det satte opp 1010, 2010 og 3010 mot hverandre.

Konklusjonen i testen sier at 1010 er en ålreit receiver til stue, men dersom du er seriøs og har dedikert kinorom er 3010 det rette valget. 3010 er også for de med stuekino som vil ha ut det maskimale av anlegget.

Hørte om denne testen, men har ikke fått lest den enda. Men det testes jo uten effektrinn, som jeg skriver over så ser jeg ikke helt vitsen med 3010 ettersom jeg har nok av krefter. Jeg har oppfattet at DAC'en er lik i alle 3, så da ser jeg ikke vitsen med å gå for 3010 til dobbel pris... Da de ekstra finessene som følger med er noejeg klarer meg uten :-)

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte om denne testen, men har ikke fått lest den enda. Men det testes jo uten effektrinn, som jeg skriver over så ser jeg ikke helt vitsen med 3010 ettersom jeg har nok av krefter. Jeg har oppfattet at DAC'en er lik i alle 3, så da ser jeg ikke vitsen med å gå for 3010 til dobbel pris... Da de ekstra finessene som følger med er noejeg klarer meg uten :-)

Støtter deg i dette. Man må se på hva man har bruk for.
    Det viktigste er at DACen ikke er noe dårligere. Er den den samme som i 3010, så burde jo valget være enkelt. Ingen grunn til å betale for noe man ikke har bruk for

Newcomer clundbe sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha slipper i disse tider ut nye receivere med airplay og sikkert andre forbedringer. Usikker på om de gir ut en ny serie Aventage. La oss håpe de gjør det

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av clundbe
    Yamaha slipper i disse tider ut nye receivere med airplay og sikkert andre forbedringer. Usikker på om de gir ut en ny serie Aventage. La oss håpe de gjør det
    Stemmer, derav prisdrop på Aventage serien. Ser ut som om elkjøp/lefdal er først ute og dumper pris.

De hadde jo selvfølgelig ingen i butikk, så jeg må vente til onsdag for den er på plass :S

Newcomer DC-15 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer, derav prisdrop på Aventage serien. Ser ut som om elkjøp/lefdal er først ute og dumper pris.

De hadde jo selvfølgelig ingen i butikk, så jeg må vente til onsdag for den er på plass :S
    Prisen på elkjop.no og lefdal.com er den samme som før enda..

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det nokon forskjellar av betydning på 2010 og 3010 utanom på effektsida?

Vurderer begge to. Men lurar på om 3010 er verd 4 500 ekstra...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DC-15
    Prisen på elkjop.no og lefdal.com er den samme som før enda..
    Ja ikke vet jeg, finner den ikke til 6590 så mange andre plasser. Det var det de sa til meg i dag ivertfall, pga av ny model så har de satt ned prisen. I butikken på lefdal sto prisen på a810 til 7000 et eller annet. Da sa han de ikke hadde oppdatert. 2010!sto til 11995 mener jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Er det nokon forskjellar av betydning på 2010 og 3010 utanom på effektsida?

Vurderer begge to. Men lurar på om 3010 er verd 4 500 ekstra...
    Du kan se her: AV-receivere/forsterkere - Yamaha - Norge

Ser ut som du har en ekstra zone og litt flere kalibrering og justerings muligheter. Den ene funskjonen på lydsiden er Angle measurement , men vet ikke hva det utgjør i praksis. Det er nok kanskje lurt å få lest artikkelen i watt for å se hva de mener om du vurderer disse 2.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får håpa 3010 synker kraftig i pris snart då. Så blir det vel den... Har lagt opp til 7.1 no, men vurderer 9.1 på sikt. Då må eg vel ha 3010, dersom eg skal ha to høgtalarar frå eit anna rom kopla til og...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •