Forsterkervalg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterkervalg?

hei
    Jeg skal kjøpe ny stereforsterker for 7000 til 8500. hva bør jeg velge. hører på mye forskjellig, men skal bruke anlegget en del til fest så jeg trenger en forsterker som er litt kraftig og kan drive høyttalere godt. Jeg kommer til å kjøpe nye høyttalere senere å ønsker derfor ikke en svak forsterker som må oppgraderes senere.
    så; hva bør jeg velge:

Har sett litt på denne
    XTZ Class A100 D3, Sort XTZ | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

hvordan er denne i forhold til hk980, er den mye kraftigere? er xtz en kraftig forsterker?

har også sett litt på denne sel om den er noe dyrere NAD C375BEE Integrert forsterker | Hi-Fi Klubben

eller, bør jeg velge en billig forsterker og så koble til denne NAD C275BEE Effektforsterker | Hi-Fi Klubben

vil jeg da få kraften til 375bee bare billigere (selv om det vil være to deler) da kan jeg jo evt. oppgradere til en bedre forforsterker senere

noen som har noen forslag eller er jeg helt ute på jordet.
    hva bør jeg velge?

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av karl91
    hei
    Jeg skal kjøpe ny stereforsterker for 7000 til 8500. hva bør jeg velge. hører på mye forskjellig, men skal bruke anlegget en del til fest så jeg trenger en forsterker som er litt kraftig og kan drive høyttalere godt. Jeg kommer til å kjøpe nye høyttalere senere å ønsker derfor ikke en svak forsterker som må oppgraderes senere.
    så; hva bør jeg velge:

Har sett litt på denne
    XTZ Class A100 D3, Sort XTZ | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

hvordan er denne i forhold til hk980, er den mye kraftigere? er xtz en kraftig forsterker?

har også sett litt på denne sel om den er noe dyrere NAD C375BEE Integrert forsterker | Hi-Fi Klubben

eller, bør jeg velge en billig forsterker og så koble til denne NAD C275BEE Effektforsterker | Hi-Fi Klubben

vil jeg da få kraften til 375bee bare billigere (selv om det vil være to deler) da kan jeg jo evt. oppgradere til en bedre forforsterker senere

noen som har noen forslag eller er jeg helt ute på jordet.
    hva bør jeg velge?
    Ingen høytaller, ingen referanse til matching... såå, høytallere først, så forsterker :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile techniks sb-500m2

kjøpt brukt for noen år siden, skal bare ha dem så lenge de holder. er ikke så entusiastisk at jeg tror matchingen kommer til å ha så mye og si (med mindre det er veldig stor forskjell på forsterkere). trenger bare en forsterker nå. kommer til å kjøpe nye høyttalere ettehvert (om noen år)

hvordan blir xtz vs. hk 980
    xtz er 110w og 62ampere, mens hk980 er 80w men 80 ampere:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøpt brukt for noen år siden, skal bare ha dem så lenge de holder. er ikke så entusiastisk at jeg tror matchingen kommer til å ha så mye og si (med mindre det er veldig stor forskjell på forsterkere). trenger bare en forsterker nå. kommer til å kjøpe nye høyttalere ettehvert (om noen år)

hvordan blir xtz vs. hk 980
    xtz er 110w og 62ampere, mens hk980 er 80w men 80 ampere:-D

Nå har jeg jo ikke fått testet XTZ sin, men jeg har HK-980 og er fornøyd med den. Hør med BoGGis her på forumet, han snakker for det meste om den.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hk980 driver get meste gjør den ikke det? vil bare ikke måtte kjøpe en effektforsterker senere. da kan jeg liksågodt kjøpe en god forsterker med en gang. men vil hk 980 f.eks kunne drive dali consept 7?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hk980 driver get meste gjør den ikke det? vil bare ikke måtte kjøpe en effektforsterker senere. da kan jeg liksågodt kjøpe en god forsterker med en gang. men vil hk 980 f.eks kunne drive dali consept 7?

Concept 7 finnes vel ikke? Hvis du mener Concept 6 eller 8, så blir nok det en knallbra kombo.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja sant det, ok så jeg trenger kanskje ikke kjøpe forsterker til 8000. kan klare det meste med en hk980.
    har tidligere drevet høyttalerne mine med denne:
    Technics SA-AX730 Surround Receiver/Amplifier 5x80 watts RMS | Audio | Gumtree Australia Greater Dandenong - Dandenong

og det har godt greit det, regner med at 980 er kraftigere?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja sant det, ok så jeg trenger kanskje ikke kjøpe forsterker til 8000. kan klare det meste med en hk980.
    har tidligere drevet høyttalerne mine med denne:
    Technics SA-AX730 Surround Receiver/Amplifier 5x80 watts RMS | Audio | Gumtree Australia Greater Dandenong - Dandenong

og det har godt greit det, regner med at 980 er kraftigere?

For å få en surround-receiver med like mye krefter så må man minst doble prisen av en stereoforsterker. HK-980 er utrolig flott, jeg har lagt ut min for salgt foresten. Jeg skal gå over til surround, så jeg skal selge den. Den ligger på finn.no.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til Dali ville jeg kanskje sett på XTZ'n du snakket om også, men ikke ta meg på ordet at det er en god kombo

H/K 980 er jo en knallgod og sterk forsterker, og driver godt det meste, men er vel litt mer kresen på høytallere for en god kombinasjon.

Tenker på retning Dali, ville jeg kanskje sett på NAD eller Denon, som begge er gode matcher til Dali, Denon er vel et par hakk bedre der
    DENON PMA-1510AE Integrert forsterker | Hi-Fi Klubben
    NAD C375BEE Integrert forsterker | Hi-Fi Klubben

Denne er absolutt verd en kikk... kanskje en av de litt undervurderte forsterkerne når De stilles opp imot b.a NAD og Denon

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring med komboen Denon - Dali er utrolig bra. Jobber på Hifi-Klubben så jeg får anledning til å kombinere litt. Cambridge er også konge på Dali. Det er rett det ElDuce over meg sier, 980 er litt kresen på høyttalere. Jeg tok med meg 980'en min til en kompis med Dali Concept 6, og spilte utrolig bra. Denon på Dali blir en god kombo.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hk980

så hvis jeg er ute etter en forsterker som jeg kan ha en del år og klarer å drive det meste ganske godt så vil det holde med en hk980? den vil holde til både fest daglidags?

jeg trenger altså ikke å betale 8000?
    i så fall er det konge. har ikke så veldig lyst til å måtte oppgradere senere.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så hvis jeg er ute etter en forsterker som jeg kan ha en del år og klarer å drive det meste ganske godt så vil det holde med en hk980? den vil holde til både fest daglidags?

Du får mye for pengene. Du trenger nok ikke å bytte på noen år nei. Har hatt min litt over 1 år nå, og fungerer flott enda. HK-980 er et godt alternativ. Bra forsterker i økonomiklassen. Fungerer bra til festbruk også. ;-)

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er omtrent umulig og svare på...

H/K 980 er en knallgod forsterker, veldig strømsterk og kan drive greit tungdrevne høytallere... MEN, som vi skrev lenger opp, en forsterker som kan være ganske kresen på høytallere

Alt er du spør om er relativt i forhold til smak, høytallervalg, budsjett, tilkoblingsmuligheter osv osv osv... Vi kan IKKE svare her på hva som er "holdbart" for DEG X antall år framover...

Men som du også selv sa, så er det ikke så nøye med matching og de der, så da er det bare og handle H/K 980, og når tiden for høytaller oppgradering kommer, kjøper du høytallere som passer til forsterkeren, og som du selv liker lyden av :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker alle for gode svar. har vært veldig usikker på hva jeg skal kjøpe. så da blir det nok en hk980 til høsten når studielånet kommer.

takker alle og ha en god feiring i morgen:grin:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •