Klipsch RF-82/RS-52/RC-62 - Hvilken receiver?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Klipsch RF-82/RS-52/RC-62 - Hvilken receiver?

Driver og innreder et rom i kjelleren for bl.a. hjemmekino (7.1).
    Anlegget vil også bli brukt til musikk (stereo).
    Trenger tips og anbefalinger...

Følgende utstyr er planlagt:
    - 2x RF-82 mkI front (kjøpt)
    - 1x RC-62 mkI senter (kjøpt)
    - 1x SW-112 (kjøpt)
    - 4x RS-52 II bak (mangler)

Spørsmål:
    1. Vil RS-42 mkI (2 x 2795,- på Elkjøp) være "gode nok" i dette oppsettet, eller bør jeg investere i RS-52 II (2 x 6000,-) for å match'e resten av høyttalerne?
    Veldig stor prisforskjell...

2. Ønsker å kjøpe en receiver som driver anlegget alene, uten behov for effektforsterker(e). Har sett på følgende alternativer:
    - Yamaha TX-A3010 (ca. 11500,- ny)
    - Yamaha TX-V2067 (ca. 5000,- brukt)
    - Onkyo TX-NR3009 (15000,- ny / 14000,- brukt)
    Vil en 2067 kunne drive dette anlegget på en god måte, uten bruk av effekttrinn?
    Dersom jeg går for ny receiver, tror jeg valget faller på A3010. Bør jeg heller vurdere Onkyo 3009?

3. Jeg har forsåvidt 2 par RF-82 mkI "på lager". Har det noe for seg å kjøre begge par som frontsett? Vil evt. A3010 kunne drive alt dette?

Setter pris på alle innspill!! :-)

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av royolav
    Driver og innreder et rom i kjelleren for bl.a. hjemmekino (7.1).
    Anlegget vil også bli brukt til musikk (stereo).
    Trenger tips og anbefalinger...

Følgende utstyr er planlagt:
    - 2x RF-82 mkI front (kjøpt)
    - 1x RC-62 mkI senter (kjøpt)
    - 1x SW-112 (kjøpt)
    - 4x RS-52 II bak (mangler)
    Hva med RC-64 framfor RC-62? Anbefales sterkt

Spørsmål:
    1. Vil RS-42 mkI (2 x 2795,- på Elkjøp) være "gode nok" i dette oppsettet, eller bør jeg investere i RS-52 II (2 x 6000,-) for å match'e resten av høyttalerne?
    Veldig stor prisforskjell...
    Det forsvarer ikke prisforskjellen, så gå for RS-42.

2. Ønsker å kjøpe en receiver som driver anlegget alene, uten behov for effektforsterker(e). Har sett på følgende alternativer:
    - Yamaha TX-A3010 (ca. 11500,- ny)
    - Yamaha TX-V2067 (ca. 5000,- brukt)
    - Onkyo TX-NR3009 (15000,- ny / 14000,- brukt)
    Vil en 2067 kunne drive dette anlegget på en god måte, uten bruk av effekttrinn?
    Dersom jeg går for ny receiver, tror jeg valget faller på A3010. Bør jeg heller vurdere Onkyo 3009?
    Yamaha TX-A3010.
    Vil drive de ganske greit da ja Men det hadde alltids blitt bedre med effekt (mer krefter), men du vil nok ikke ha noen problemer uten :wink:

3. Jeg har forsåvidt 2 par RF-82 mkI "på lager". Har det noe for seg å kjøre begge par som frontsett? Vil evt. A3010 kunne drive alt dette?
    Ingenting for seg etter min mening, det ødelegger nok mer en de vil gaine noe. Et ekstra par for receiveren å drive bare i et slikt tilfelle, dermed vil de bare føre til at receiver mister pusten tidligere, og dermed, vanskeligere for og holde kontroll på høytallerne

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv kjører jeg Yamaha RX-V2067 på RF-82 og RC-62.
    Dette leverer receiveren nok med krefter til å drive høyttalerne meget godt.

Men synes selv at det kanskje blir litt for lite bass, og for vanskelig å kunne justere dette på en merkbar måte. Men på film så våkner den litt mer opp.

Personlig har jeg egentlig bare blitt mer og mer glad i Onkyo Receiver, og min neste receiver vil komme der ifra.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdatering:
    Har nå 2 stk. SW-112. Søndagstilbud på Elkjøp i dag/morgen, så jeg klarte ikke å la være. :-)

Ellers har jeg ennå ikke klart å bestemme meg for A3010 eller 3009...
    Har enda litt tid på å bestemme meg, da rommet ikke er ferdig ennå likevel.
    Regner med at begge receiver'ne kommer til å gå ytterligere ned i pris fremover også, så...

Når det gjelder bakhøyttalere, viste det seg jo at 2795,- for RS-42 mkI på Elkjøp var pr. stk. Dermed blir forskjellen til RS-52 II minimal og valget enkelt.

Takk for kommentarer. Mottar gjerne flere! :-)

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    699
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har 2067 selv, og kan si at du burde klare å drive oppsettet ganske kurant sålenge du skal bruke subber, og ikke har krav til veldig høye volum. Alt blir selvfølgelig mye bedre med en effektforsterker, men hos meg funket det helt greit sånn når jeg kjøpte mine var en annen verden når effektforsterker var innom though :P

ville egentlig kjøpt en billig reciever med 7.1 og pre-out og heller lagt de ekstra pengene til overs som skulle gått til reciever til en effektforsterker til fronter og kanskje center,om jeg var deg . Aller helst kjøpe brukt. Tror det ville vært bedre. Men er jo selvfølgelig du som bestemmer, Kan ikke gjøre annet enn å anbefale rx-v2067 selv siden jeg synes den er kjempebra og fungerte flott på mine klipsch
    Akustikk, [SIZE=4]Akustikk, [SIZE=6]Akustikk!
    [SIZE=2]
    Min tråd: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post2045901

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •