NAD S100+S200, er det verdt det?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NAD S100+S200, er det verdt det?

Hei, jeg sitter å lurer på om ikke jeg skal gjøre en aldri så liten oppgradering av oppsettet mitt, som består av en NAD 218 + C 160 og et par Cerwin-Vega AL-752.

Det anlegget har jeg nå hatt i en del år, fra den tiden jeg for det meste hørte på dunkemusikk. Nå om dagen går det i musikk som Radiohead(veldig mye), Pink Floyd, Babyshambles, soundtracks fra både film og spill, elektronisk musikk av artister som Trentemoller, Boards of Canada og Jon Hopkins. For å nevne noen få.
    Men nok om det, mitt spørsmål er som følger: Vil duoen NAD S100 og S200 være verdt bryet? Kan også nevne at jeg over lengre tid har vurdert å gå til anskaffelse av et par Klipsch RF-7, men er usikker på om S200 vil være mann nok for jobben.

Litt input fra noen mer lærde hoder hadde vært veldig fint!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Amnesiac
    Hei, jeg sitter å lurer på om ikke jeg skal gjøre en aldri så liten oppgradering av oppsettet mitt, som består av en NAD 218 + C 160 og et par Cerwin-Vega AL-752.

Det anlegget har jeg nå hatt i en del år, fra den tiden jeg for det meste hørte på dunkemusikk. Nå om dagen går det i musikk som Radiohead(veldig mye), Pink Floyd, Babyshambles, soundtracks fra både film og spill, elektronisk musikk av artister som Trentemoller, Boards of Canada og Jon Hopkins. For å nevne noen få.
    Men nok om det, mitt spørsmål er som følger: Vil duoen NAD S100 og S200 være verdt bryet? Kan også nevne at jeg over lengre tid har vurdert å gå til anskaffelse av et par Klipsch RF-7, men er usikker på om S200 vil være mann nok for jobben.

Litt input fra noen mer lærde hoder hadde vært veldig fint!
    S200 er nok kraftig "nok"!.. men jeg ha selv hatt S100 og S200... altså, det ser fett ut, og spiller helt greit! S200 er rimelig god, men 218 er ikke spess dårligere, samme gjelder preampen S100 i mine ører, så virka Silverline serien til NAD ut til å kun være en forfinet utgave av da værende classic serie, med LITT bedre lyd kanskje.

Er prisen god, så er det kanskje verdt penga . Det ser veldig bra ut, og eierfølelsen var rimelig bra . Ville heller satsa på :

Parasound Classic 2250 og en Parasound Classic pre amp, de er til tider på bruktmarkedet, og "gruser" NAD settet . <-- PS, dette kommer ifra en som liker NAD veldig godt!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.

Kraftig nok for selv et par RF-7? Skal det ikke veldig mye til for å få disse til å virkelig sparke da?

Det er nok fare for at det Parasound settet blir i litt høyere prisklasse enn det jeg hadde tenkt å kikke i :P

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •