Denon avr 2311 lyd og bilde på forskjellige hdmi

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon avr 2311 lyd og bilde på forskjellige hdmi

Hei!

Lurte litt på hvordan jeg skulle klare å formulere tittelen best mulig (noe jeg sannsynligvis ikke klarte), men her er altså utfordringen min;

Jeg har en Denon avr 2311 som er har en hel rekke enheter koblet til seg, inkludert en dekoder fra canal digital og en apple tv.

Min kjære samboer har ytret et ønske om å kunne høre på musikk samtidig som tven står på i bakgrunnen, og her starter altså utfordringen min.

Jeg ønsker å sette opp en av "sourcene" i denon receiveren til å hente lyd fra én hdmi kontakt (apple tv (airplay)), og bilde fra en annen hdmi kontakt (dekoderen), slik at resultatet blir at TVen som er koblet til output får bilde fra dekoder, mens lyden ut av høytalerene i anlegget kommer fra AppleTV.

Har rotet en del rundt i menyene, og så langt ikke klart å hente lyd og bilde fra to forskjellige hdmi kontakter inn i samme "source".

Er det jeg prøver å oppnå i det hele tatt mulig?

Takk for alle tilbakemeldinger.

Erik

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvd på dette selv, men fikk ikke til. Håpe noen smarte kan hjelpe til
    Min tråd

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av forsen
    Hei!

Lurte litt på hvordan jeg skulle klare å formulere tittelen best mulig (noe jeg sannsynligvis ikke klarte), men her er altså utfordringen min;

Jeg har en Denon avr 2311 som er har en hel rekke enheter koblet til seg, inkludert en dekoder fra canal digital og en apple tv.

Min kjære samboer har ytret et ønske om å kunne høre på musikk samtidig som tven står på i bakgrunnen, og her starter altså utfordringen min.

Jeg ønsker å sette opp en av "sourcene" i denon receiveren til å hente lyd fra én hdmi kontakt (apple tv (airplay)), og bilde fra en annen hdmi kontakt (dekoderen), slik at resultatet blir at TVen som er koblet til output får bilde fra dekoder, mens lyden ut av høytalerene i anlegget kommer fra AppleTV.

Har rotet en del rundt i menyene, og så langt ikke klart å hente lyd og bilde fra to forskjellige hdmi kontakter inn i samme "source".

Er det jeg prøver å oppnå i det hele tatt mulig?

Takk for alle tilbakemeldinger.

Erik
    I verste fall kan du kanskje koble en optisk kabel fra Apple TV til "dekoder-input" på forsterkeren?

Men vet ikke om du da må switche med innstillinger når du faktisk vil ha lyd fra dekoderen via hdmi-kabelen og ikke den optiske når du ser på tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    zone 2 og effektforsterker

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du en nyere flatskjerm son har integrert DVB-T/S dekoder? Bestille et nytt programkomité fra Canal digital og bruk den. Slik får du tv bilde uten at receiveren må brukes til sen.

Sende lyden fra TVen til optisk ingang på receiveren via optisk kabel.

Da kan du se på TVen og samtidig velge hvilen som helst HDMI lydsource (AppleTV, CD/DVD spiller, PC/HTPC osv) på receiveren.

Heg gjør dette selv med en Panasonic plasma (VT30) og Denon 3312. Funker bra.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •