Hva finnes av surround prossessorer? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  2
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 56
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Så kommer innelandsfrakt i Norge og eventuelt innelandsfrakt i USA. Du må også betale moms av innelandsfrakt i USA nå. Prisen blir også enda litt høyere hvis man skal forsikre den.
    Hvor mye sparer man da og er det verdt å vente 4 uker ekstra på?
    Emotiva har vel fortsatt gratis frakt i statene..

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Matt
    Emotiva har vel fortsatt gratis frakt i statene..
    Var derfor jeg skrev eventuelt, siden jeg ikke var sikker på det.

Sherbourn er sikkert veldig bra, men hadde aldri kjøpt et så dyrt produkt når den ikke har HDMI 1.4. Andrehåndsverdien vil bli svært lav.
    Merkelig dette av Sherbourn. De har relativt nye prosessorer uten HDMI 1.4.

Har selv en Marantz AV7005 og den er meget bra. Kunne vært en litt bedre DAC i den, ellers er den tett på high-end også til musikk.

Emotiva ville jeg ikke ha kjøpt før den har vært på markedet en stund og man ser brukererfaringer. De har jo tidligere hatt masse bugs og problemer.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skogseth
    Evt noen for for 5.1 DAC inkl hdmi?
    .

Fant en HDMI DAC: HDMI LPCM Dolby Digital To Multi-Channel/Optical Audio Decoder With Amplifier
    Vet ingenting om kvaliteten. Og den dekoder ikke HD lyd selv, det må spilleren gjøre. De fleste avspillere takler dette og sender PCM over HDMI. Og da vil denne gi analogt ut for det.

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Tipper frakten på et product som XMC-1 ligger på ca 150$ til Norge.
    Men som sagt er den ikke sluppet enda, men produksjonen er igang.
    Er ventet å være tilgjengelig i løpet av året i alle fall.

Ikke store forskjellen på denne og PT-7020A, men noen er det.
    XMC-1 og den nye/kommende PT-7030 er vel mer eller mindre samme produkt. PT-7020A tipper jeg nesten er mer noe slikt som en av de tidligere utgavene av XMC-1 som aldri kom i salg.

Sherbourn og Emotiva har lenge vært i kompaniskap og har mange felles produkt under forskjellige produktnavn (og priser) bare se på effektforsterkerne deres

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Var derfor jeg skrev eventuelt, siden jeg ikke var sikker på det.

Sherbourn er sikkert veldig bra, men hadde aldri kjøpt et så dyrt produkt når den ikke har HDMI 1.4. Andrehåndsverdien vil bli svært lav.
    Merkelig dette av Sherbourn. De har relativt nye prosessorer uten HDMI 1.4.

Har selv en Marantz AV7005 og den er meget bra. Kunne vært en litt bedre DAC i den, ellers er den tett på high-end også til musikk.

Emotiva ville jeg ikke ha kjøpt før den har vært på markedet en stund og man ser brukererfaringer. De har jo tidligere hatt masse bugs og problemer.
    Det skal visstnok finnes et oppgraderingskit til Sherbourn 7020 som gir HDMI 1,4. Alternativt kommer 7030 i slutten av Mai med 1,4 som standard. Legger seg rundt 20k i pris så vidt jeg har forstått. Jeg har bestilt denne for å teste den ut i mitt oppsett
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sherbourn 7020 er jo samme sak som Emotiva UMC-1.
    Forskjellen er balanserte utganger og annen front.

Active BaronRibsskog sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man ikke har behov for balanserte utganger vil jeg tro at man får best resultat med å velge en hjemmekinoreceiver. Man får med forsterkere man ikke trenger, men det gjør produktet mye mer salgbart i ettertid og man får også et mer oppdatert produkt. (typisk er prosessorprodukter noe akterutseilt når det gjelder teknologi)

Jeg selv kjøper heller hjemmekinoreceiver i prisklassen 15k, enn å f.eks kjøpe Rotel sin prosessor til 15k selv om jeg bruker Rotel effekttrinn.

Newcomer SVS - Jan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til informasjon fra Sherbourn angående Sherbourn PT-7030 og Emotiva XMC-1:

· The two units are based on two totally different platforms.

· The Sherbourn is based on a multi-ARM processing system to increase response and acquisition time. The Sherbourn unit also has dual Cirrus 32 bit decoders, ST video engine running DCDI processing and Analog Devices 7623 HDMI switching and handling for glitch free operation and fast switching between sources.

· The Emotiva XMC-1 will have the Analog Devices 7623 fast switches and HDMI management, running dual 32 bit TI audio decoders.

· The (OSD) menu on the Sherbourn is tailored for installers and is more detailed and advanced to allow the installer to set up precise system management. There is also the ability to lock out the end user from changing the core settings of the processor which the Emotiva does not.

· The Sherbourn unit also has the ability to save, store and restore the user settings in the event the unit needs to be swapped out or replaced. Thus allowing for a quick swap of the head end without having to spend hours re-configuring the system.

· Another nice feature of the Sherbourn processor is the ability to do a factory reset and still restore the installer’s settings which the Emotiva will not have.

· The Sherbourn has RS-232 control and will have the drivers for most of the major controllers. No RS-232 on the Emotiva thus no controller drivers.

· The Sherbourn unit also has the ability to control other devices via the multiple IR outputs built into the unit.

· The Sherbourn was designed from the ground up for the highest performance without cost consideration or compromise. It has individual DAC’s and Volume Controls for each channel as well as a very tightly regulated, multi-stage linear power supply for clean, reliable, long term operation while filtering and rejecting line stage noise.

· The PT 7030 has dual HDMI outputs (1.4 with ARC and 4K compatibility as well as a conventional 1.3a) and the Emotiva will have one HDMI out. Both outputs can be run simultaneously.

· The PT 7030 has three additional zones with composite video and audio. Each zone output can be configured independently. The Emotiva will have one additional zone with no video support.

· The PT 7030 has multiple legacy video inputs (Composite, S-Video and Component) as well as full video processing (Faroudja DCDI) and up conversion to HDMI 1.4. The Emotiva will only have HDMI inputs and no video processing or conversion.

· The PT 7030 can be quickly and efficiently configured and modified as need via a software package and a laptop. This will allow the installer to setup and configure the system in a matter of minutes rather than spending hours on the job site.

· The PT 7030 has configurable CEC commands. The unit has the full set of industry standard CEC commands but can be limited to strictly On/Off commands or turned off all together to avoid conflicts with other devices.

· The PT 7030 has dual 32 bit Cirrus DSP’s and the Emotiva will use TI

· The TACT Audio room correction in the Emotiva will be a “consumer grade” room correction. It will give you the room curve and some preset room curves. Consumers will be able to make small corrections to the signal but will not have full access to the system. The PT 7030 will have a “Pro Version” room correction. It will require a separate interface that will hook to your computer by USB and plug into the RS-232 on the PT 7030. The Tact system for the Sherbourn will have a quick setup feature for plug and play room correction as well as a very advanced version of Tact to allow for very precise and detailed adjustments to be made to the system/room.

· 5 years warranty for Sherbourn.

Med hensyn til forumets regler så kan vi dessverre ikke diskutere produktene her inne, men med dette kun til informasjon.

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for grundig og god prisering! Så feil kan en altså ta, alt jeg har lest tidliger indikerte at det var nesten identiske enheter men godt å se at det ikke stemte helt med tanke på prisforskjellen!

I mine øyne er det spesielt to ting av det overfor som gjør Sherbourn vesentlig mer attraktiv, to HDMI utganger og ikke minst pro versjon av TACT. De andre forskjellene har jeg ikke nok kunnskap til å uttale meg om men sier sikkert litt om at Sherbourn er mer påkostet

Newcomer mrNNbergen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Bergen
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sherbourn PT-7020A 7.1 AV Processor/Preamplifier

Har akkurat bestilt en slik, men ikke testet den ut enda, da jeg er offshore på jobb.

Noen som har erfaringer med denne? bestilte den egentlig mest på impuls for å få en prosessor som med HDMI, og oppskalerings muligheter, i farten fikk eg ikke med meg at den ikke støttet 1,4 da.... men trenger men egentlig det?

Blir nå spennende å prøve den ut.....

Kjører nå på en gammel Primare P 20, tror eg den heter. Som er rimelig utdatert
    på bilde delen.... men fortsatt meget bra lyd. Sliter med litt støy, og andre små ting på denne. Er det marked for brukte Primare prosessorer kanskje?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDMI 1.4 trengs hvis du skal ha 3D, og ikke har en blu-ray avspiller som har 2 utganger.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mrNNbergen
    Har akkurat bestilt en slik, men ikke testet den ut enda, da jeg er offshore på jobb.

Noen som har erfaringer med denne? bestilte den egentlig mest på impuls for å få en prosessor som med HDMI, og oppskalerings muligheter, i farten fikk eg ikke med meg at den ikke støttet 1,4 da.... men trenger men egentlig det?

Blir nå spennende å prøve den ut.....

Kjører nå på en gammel Primare P 20, tror eg den heter. Som er rimelig utdatert
    på bilde delen.... men fortsatt meget bra lyd. Sliter med litt støy, og andre små ting på denne. Er det marked for brukte Primare prosessorer kanskje?
    Uten å garantere for noe så TROR jeg denne kommer med et oppgraderings-kit for 3D og 1,4. Jeg TROR at dette skulle komme på ca 1500 kr.
    Men dette kan du få bekreftet av Lsound. Synes bare å huske at dette ble nevnt når jeg henvendte meg om den samme prosessoren selv. Har jeg sagt noe feil beklager jeg dette på forhånd.

Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Bergen
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    HDMI 1.4 trengs hvis du skal ha 3D, og ikke har en blu-ray avspiller som har 2 utganger.
    Kan man ikke kjøre 3D rett til TV og lyden til prosessoren via optisk/ dig utgang, event?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mrNNbergen
    Kan man ikke kjøre 3D rett til TV og lyden til prosessoren via optisk/ dig utgang, event?
    Optisk og digitalt har så vidt jeg husker ikke Dolby Digital True HD og DTS-HD Master som er de to beste lydformatene. De to sistnevnte krever HDMI.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Optisk og digitalt har så vidt jeg husker ikke Dolby Digital True HD og DTS-HD Master som er de to beste lydformatene. De to sistnevnte krever HDMI.
    Helt korrekt. Og det er såpass stor forskjell på lydkvaliteten på Dolbt Digital/DTS og Dolby True HD/DTS Master at det er bedre å droppe 3D hvis man ikke har BD spiller med 2 HDMI utganger. Man kan jo også ha en BD spiller med analoge utganger og 1 HDMI utgang for TV.

Har selv ikke merket så stor forskjell mellom CD og SACD/DVD Audio, så jeg trodde ikke jeg skulle høre noe særlig forskjell DVD lyd og HD lyd. Men fikk sjokk hvor stor den forskjellen faktisk var.

Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Bergen
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å garantere for noe så TROR jeg denne kommer med et oppgraderings-kit for 3D og 1,4. Jeg TROR at dette skulle komme på ca 1500 kr.
    Men dette kan du få bekreftet av Lsound. Synes bare å huske at dette ble nevnt når jeg henvendte meg om den samme prosessoren selv. Har jeg sagt noe feil beklager jeg dette på forhånd.

Fikk en mail fra Lsound, der det sies at den ikke kan oppgraderes, men skal ta å ringe dem, når jeg kommer hjem.
    Har ikke hevet meg på 3D bølgen enda, så innen den tid, er det sikkert kommet noe nytt å bedre man kan kjøpe seg :-)

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva?!?! kommer det noe nytt og bedre, det hadde jeg aldri trodd. Aldri opplevd det før

Det neste er 4K og 8K. Hvor Onkyo, og snart Denon har oppskalering til 4K allerede. Tror HDMI 1.4b har 4K som passthrough som standard. Så en 3D klar forsterker i dag vil takle dette i fremtiden også.

Så det neste oppgraderingen man ikke kan ta i dag er nok Dolby Atmos. Dette lanseres på kino med Pixar filmen "Brave" senere i år. Hvor man kan ha opptil 128 kanaler med dedikert lyd. Blir spennende å finne ut hvordan de løser dette for hjemmekino. Men systemet skal være meget enkelt å skalere, slik at man nesten selv kan velge hvor mange kanaler man ønsker hjemme.

Systemet virker meget lovende etter hva jeg har lest. My Week of Audio: Part 2 – Dolby Atmos | High-Def Digest: The Bonus View

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd det er få (ingen?) prossessorer i ok prisklasse som har balanserte innganger, bare utganger.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dolby Digital Plus. Er det nyeste formatet du får til og benytte via Optisk/coax.
    Og DTS Full Rate (1,536 kbit/s) 48/96khz. er nok den beste.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener man ikke får DD+ over SP/Dif som optisk og coax sender, man får bare nedgradert normal DD

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •