Harman Kardon avr 365 vs Denon 3312

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Harman Kardon avr 365 vs Denon 3312

Hei..

Jeg er ute etter en ny surroundreciver..

Jeg har i dag bl.a. Cerwin Vega VE12 fronthøyttalere som jeg må ha litt større forsterker for å "dra" enn det jeg har i dag.

Har tittet litt på Harman Kardon sin avr 365 og denon sin avr 3312.. Men er veldig usikker på hva som passer best for meg. Hører sjeldent på musikk så det går mest i film.

Er det andre alternativer jeg heller bør ta en titt på rundt den prisklassen? 7-8000 kroner.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Av disse to så hadde jeg nok valgt Denon. Jeg likte H/K sine receivere bedre før enn nå. Jeg har både H/K og Denon. Disse kommer nok ikke til å dra VE-12'ene helt ut, men tror nok at begge skal få bra med liv i dem. Må du absolutt ha HDMI på receiveren? Hvis ikke, så se gjærne på brukten, dukker opp en eller annen H/K AVR-7000 der, og da får du krefter i bøtter å spann! Jeg har den selv i et annet Hjemmekino-oppsett jeg har stående. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, må nesten ha HDMI på den, siden det blir en del inn-enheter

Har også blitt tipset om Onkyo TX 809, men den blir litt dyrere igjen ca 10.000,-

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tsbjerk
    Ja, må nesten ha HDMI på den, siden det blir en del inn-enheter

Har også blitt tipset om Onkyo TX 809, men den blir litt dyrere igjen ca 10.000,-

Da hadde jeg i såfall gått for Denon. Men noe sier meg at HK'en er litt sterkere, og ikke minst mye bedre strømforsyning enn det Denon har. Onkyo er flott det. Denon blir jo en god match til Cerwin. Har selv prøvd et par VE8F på Denon AVR-1404 som jeg bl.a har, gikk bra det. Hva med Yamaha? :-)

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vill gått for H/K av de du har nevnt, den er nok den med sterkest strømforsyning, og har beste preferanser for å klare å gjør noe ut av CV.

Denon.... njaaa.... skeptisk... den kan nok tilby noe bedre lyd, men vil muligens oppleves noe svakere og litt lettere for å miste kontrollen på høytallerne når du går oppover på volumet

Onkyo'n du nevnte... bare glem det... Yamaha også...

De du kan vurdere (alt ettersom hvilken receiver du har nå), så kan du legge pengene i en effektforsterker?
    Det vil evt gi et MYE høyere løft i lyden enn en svak oppgradering på receiver siden :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei..

Jeg er ute etter en ny surroundreciver..

Jeg har i dag bl.a. Cerwin Vega VE12 fronthøyttalere som jeg må ha litt større forsterker for å "dra" enn det jeg har i dag.

Har tittet litt på Harman Kardon sin avr 365 og denon sin avr 3312.. Men er veldig usikker på hva som passer best for meg. Hører sjeldent på musikk så det går mest i film.

Er det andre alternativer jeg heller bør ta en titt på rundt den prisklassen? 7-8000 kroner.
    Siden Denon 3313 ble annonsert på High-End messa i Munchen her for et par dager siden så ville jeg ventet på denne - Dritlekker i sølv
    Denon AVR-3313 First Look Munich High-End 2012 - YouTube
    DENON AVR-3313 || Denon AVR3313 AVLAND UK information, pictures & spec for the

7 hdmi inn og 3 utganger (ja 3 stk).
    Og det geniale som i alle fall jeg har ventet lenge på, er at du kan velge å vise bilde fra forskjellige kilder samtidig ut på i alle fall 2 utganger.

Du kan altså sette opp en Sone 2 hvor du nå får både lyd og bilde via HDMI.
    Før har man kun kunnet sende lyd til Sone 2.

Mye sprekt

Marantz SR7007 ble jo annonsert også, er tilærmet identisk med denne fra Denon

Edit:
    Så nå at Hifi Klubben har lagt ut AVR-2113 på hjemmesidene sine, og den har egen Spotify-funksjon slik som Onkyo hadde allerede på fjorårsmodellene.
    Ville overraske meg om ikke 3113 har dette også

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ElDuce
    De du kan vurdere (alt ettersom hvilken receiver du har nå), så kan du legge pengene i en effektforsterker?
    Det vil evt gi et MYE høyere løft i lyden enn en svak oppgradering på receiver siden :-D
    Har en H/K AVR 255 i dag.. så den er litt i minste laget for de høyttalerne jeg har.. Har tenkt på det med effekttforsterker, men vil helst unngå det pga plass.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ElDuce
    Onkyo'n du nevnte... bare glem det... Yamaha også...
    Hvorfor skal jeg ikke gå for Onkyo TX 809? Ser den har fått en god del bra omtale på testene jeg har lest

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor skal jeg ikke gå for Onkyo TX 809? Ser den har fått en god del bra omtale på testene jeg har lest
    Aaaaaaaaaaltfor svak :-|

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg endte opp med en Denon avr-3313 (takk Eirik84 for tipset).

Har ikke fått testet den sååå mye enda.. men er veldig fornøyd så langt.
    Eneste jeg kunne ønske meg som den ikke har er "learning" funksjon på fjernkontrollen.. går kun ann å programere den med forhåndsdefinerte koder.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •