Problemer med vsx920 og sub

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med vsx920 og sub

Hei,
    I mitt oppsett har jeg en pioneer vsx920 forsterker og en 10" xtz sub. Hvis jeg spillte musikk eller så film og hadde på "ext. stereo" instillingen på recieveren så var også suben aktiv.
    Men, for to uker siden flyttet jeg, og etter å ha koblet anlegget sammen og kalibrer på nytt sluttet subben plutselig å spille med mindre jeg har filmlyd som har egen basskanal.

Har vært rundt om kring i menyen på recieveren, og bl.a. testet gamle instillinger, men finner ikke utav det.
    Noen som har vært borti noe lignende?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    med pioneer kan det skje litt sånn små feil, reset alt på den. det har hjulpet meg en del. har du sjekket at det kommer signal ut av sub utgangen? men vist ikke noe av dette funker kan du gå på sub innstilingene der du velger : subwoofer 'yes' 'no' og 'en annen' prøv og bytt mellom yes og den andre '

gå på system setup-manual-speaker setup-sub

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leo12321
    Hei,
    I mitt oppsett har jeg en pioneer vsx920 forsterker og en 10" xtz sub. Hvis jeg spillte musikk eller så film og hadde på "ext. stereo" instillingen på recieveren så var også suben aktiv.
    Men, for to uker siden flyttet jeg, og etter å ha koblet anlegget sammen og kalibrer på nytt sluttet subben plutselig å spille med mindre jeg har filmlyd som har egen basskanal.

Har vært rundt om kring i menyen på recieveren, og bl.a. testet gamle instillinger, men finner ikke utav det.
    Noen som har vært borti noe lignende?
    Er ikke sikker på din receiver, men på min LX75 så må sub være innstilt på PLUS i høyttaleroppsettet for å gi lyd i stereo.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Er ikke sikker på din receiver, men på min LX75 så må sub være innstilt på PLUS i høyttaleroppsettet for å gi lyd i stereo.
    takk det var plus jeg mente !

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å sette suben på "plus" hjalp. Men, det som er merkelig er at den bare har stått på "yes" før, og da har suben spilt hvis jeg hadde på noe annet enn ren stereo, f.eks eks. stereo, der høyttalerne bak spiller det samme som de framme.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm sånn var det til meg og, sikkert en svakhet på pioneer...

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leo12321
    Å sette suben på "plus" hjalp. Men, det som er merkelig er at den bare har stått på "yes" før, og da har suben spilt hvis jeg hadde på noe annet enn ren stereo, f.eks eks. stereo, der høyttalerne bak spiller det samme som de framme.
    Det er fordi suben da hjelper de andre HT (senter/surround) som sikkert sto/står som small!
    I ren stereo,så må sub stå til plus,hvis du har fronter som large!

Setter du dem som small,vil også sub alltid spille,og det er ofte den beste løsningen!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •