Denon 2809 - for dårlig prosessor?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon 2809 - for dårlig prosessor?

I hjemmekinoen min bruker jeg en Denon 2809 i kombinasjon med Blu-ray-drevet Denon BT2500. Har forsåvidt vært fornøyd med dette, selv om spilleren begynner å bli uutholdelig treig. I går skulle jeg kose meg med Real Steel, den har et DTS-HD 7.1-lydspor. I scenene der det skjer mest ble lyden plutselig "metallisk" (litt vanskelig å beskrive, men all lyd ble anderledes). Det er mulig at romkorreksjonen rett og slett slo seg av, for det hørtes mistenkelig ut som å sitte i et bomberom. Jeg kunne sette på pause i et par sekunder, så ordnet det seg. Tenkte først at det var spilleren, så jeg byttet til en annen, men så lenge den sto på bitstream ut fikk jeg det samme problemet. Så byttet jeg til intern prosessering av lyden i spilleren (en rimelig Panasonic, men helt ny), og problemene var som blåst bort. En annen merkelig ting var at lyden da ble helt anderledes, den ble rett og slett bedre: Krispere, mer kontant bass og mye bedre kringlyd-effekter.
    Jeg brukter romkorreksjonen i ganske stor grad, så jeg lurer på om det rett og slett er prosessoren i receiveren som ikke følger med. Her kommer spørsmålene mine:
    1. Er prosessoren rett og slett utdatert?
    2. Kan jeg gjøre oppdateringer?
    3. Istedenfor å vise at jeg får HD-signaler viser receiveren at jeg får 7.1 inn. Er det fortsatt HD? Det høres ihvertfall alt annet enn flatt ut....
    4. Hva bør jeg egentlig eventuelt kjøpe, en ny receiver eller en ny spiller med god intern prosessering?
    5. Hva med bildet? Finner ingen funksjon på spilleren som sier noe om at bildebehandlingen skjer der eller i receiveren.

Noen som vet?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 2808 + BT2500. BT2500 er det samme innvendige som BT3800, men uten den interne prossesingen, så du MÅ ha en reciver som gjør det. Så det er nok recveren som er problemet. Så du kan jo se etter ny reciver.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Jeg har 2x 24" subwooflere! Det har ikke du."

Jeg har et hus med hel grunnmur. Det har vel ikke du?

Takk for svar

Blir nok en Denon 3312 på meg......

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •