Receiver under 10000 kr

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer robin882 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Receiver under 10000 kr

Jeg har en Harman/Kardon AVR 255 per dags dato og ser at bildet lagger under avspilling av filmer (Avatar og Ironman 2) på min Sony Bravia HX920 med Pioneer BDP-320 spiller. Dette irriterer meg noe sykt! Kjører jeg BDP-320 rett i TVen går filmen glatt. Jeg hørte fra noen at det kan være noe med at jeg må kjøre pass through eller noe sånt (at ikke forsterker rendrer/oppskalerer bildet), men har ikke funnet den funksjonen på forsterkeren min eller bluray-spilleren. Så jeg vurderer nå å bare selge min AVR 255 og kjøpe en bedre forsterker som ikke er så ubrukelig.

Noen tips til hvilken forsterker jeg bør handle? Har veldig lyst på en Yamaha forsterker, men finnes det noe som er bedre?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robin882
    Jeg har en Harman/Kardon AVR 255 per dags dato og ser at bildet lagger under avspilling av filmer (Avatar og Ironman 2) på min Sony Bravia HX920 med Pioneer BDP-320 spiller. Dette irriterer meg noe sykt! Kjører jeg BDP-320 rett i TVen går filmen glatt. Jeg hørte fra noen at det kan være noe med at jeg må kjøre pass through eller noe sånt (at ikke forsterker rendrer/oppskalerer bildet), men har ikke funnet den funksjonen på forsterkeren min eller bluray-spilleren. Så jeg vurderer nå å bare selge min AVR 255 og kjøpe en bedre forsterker som ikke er så ubrukelig.

Noen tips til hvilken forsterker jeg bør handle? Har veldig lyst på en Yamaha forsterker, men finnes det noe som er bedre?

Det du kan gjøre, er jo bare å kjøre med HDMI fra spilleren til tv'en din, og bruke vanlig signalkabel fra spilleren til receiveren. Dette har jeg gjort på min Denon. Jeg synes det går kjempe greit med vanlig signal-kabel fra PS2'en min og Compositte-kabelen til tven. Prøv dette, så får du sikkert en fin helt med masse film. :-)

Ellers så kan jeg jo varmt anbefale Denon. Jeg har selv JBL Studio 180 og Denon Avr-1507, og komboen er jeg ganske glad i. Hvis du vil ha HDMI receiver, så kan jeg jo anbefale deg en Denon Avr-2312.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OM det går ann å kjøre Pastrough av HDMI signalet på bildesiden så kan dette også hjelpe godt på. Om ikke så er nokk splitter ett godt og billig alternativ

Har du prøvd firmware opdatering på hk'en? yamahaen min støttet heller ikke passtrough i begynnelsen.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer Hades sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til 10 000 ville jeg gått for en Yamaha 3067. Den får du for rett under den prisen på surround.no. Eventuelt sett på brukten.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

LSound har pakkepris på Pioneer SC lx75 og BDP-LX55 til 9995,-
    Begrenset antall.

Bare et tips.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ntd12tannoy
    Det du kan gjøre, er jo bare å kjøre med HDMI fra spilleren til tv'en din, og bruke vanlig signalkabel fra spilleren til receiveren. Dette har jeg gjort på min Denon. Jeg synes det går kjempe greit med vanlig signal-kabel fra PS2'en min og Compositte-kabelen til tven. Prøv dette, så får du sikkert en fin helt med masse film. :-)

Ellers så kan jeg jo varmt anbefale Denon. Jeg har selv JBL Studio 180 og Denon Avr-1507, og komboen er jeg ganske glad i. Hvis du vil ha HDMI receiver, så kan jeg jo anbefale deg en Denon Avr-2312.
    Mister jeg ikke lydformatet DTS HD Master da? Det støttes jo kun via HDMI? Og DTS HD Master er en viktig sak å ha. hehe

Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    OM det går ann å kjøre Pastrough av HDMI signalet på bildesiden så kan dette også hjelpe godt på. Om ikke så er nokk splitter ett godt og billig alternativ
    Har du prøvd firmware opdatering på hk'en? yamahaen min støttet heller ikke passtrough i begynnelsen.
    Tok en titt nettop på H/K sin hjemmeside, prosedyren så temmelig komplissert og skummel ut... Tror heller ikke jeg vil få pass-through funksjonen, fant hvertfall ikke noe om det.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mister jeg ikke lydformatet DTS HD Master da? Det støttes jo kun via HDMI?

Det vet jeg ikke noe om. Hvis spilleren din støtter DTS og Dolby er jo det bedre enn bare Pro-Logic. :-)

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mister jeg ikke lydformatet DTS HD Master da? Det støttes jo kun via HDMI?
    HD lyd får du bare igjenom Hdmi kabel og ikke med signal-kabel
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer DC-15 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjør som meg, vent på tilbud på Yamaha RX-A3010. Den dukker visstnok opp til rett under 10K innimellom

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vel også fungere å bytte til en bd spiller med 2 hdmi ut. Da kan du bruke en til bilde rett i tv'en og en til lyd gjennom reciveren. Blir nok en rimeligere løsning hvis du ellers er fornøyd med den reciveren du har..

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mister jeg ikke lydformatet DTS HD Master da? Det støttes jo kun via HDMI? Og DTS HD Master er en viktig sak å ha. hehe

Tok en titt nettop på H/K sin hjemmeside, prosedyren så temmelig komplissert og skummel ut... Tror heller ikke jeg vil få pass-through funksjonen, fant hvertfall ikke noe om det.
    Du kan fint kjøre DTS HD via en HDMI splitter, jeg har selv brukt splitter hjemme. (bare ikke kjøp det billigste du finner)

Om du skulle gjøre noe feil, så må det vell gå ann å resette den tilbake til factory settings? Er bare å sette deg skikkelig inn i det før du utfører opdateringen, så går det nokk veldig bra.

BD spiller med 2hdmi er heller ingen dom ide, jeg vet att Panasonic skal ha en meget god spiller til rundt 15-1700kr med dobbel utgang.

Yamaha 3067 er ett meget godt alternativ om du egentlig mest har lyst på ny reciever, billig er den også!
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, en ny BD-spiller er ingen dum ide! Noen som har forslag til en god BD-spiller med 2 HDMI?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, en ny BD-spiller er ingen dum ide! Noen som har forslag til en god BD-spiller med 2 HDMI?
    Hva med tilbudet jeg tipset om tidligere i tråden?
    Du skulle ha ny receiver og nå kanskje ny BD-spiller
    Pioneer SC-LX75 og BDP-SC55 til 9995,-.
    Spilleren har to HDMI utganger.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv hatt flere både spillere og tv'er Fra Panasonic og kan varmt anbefalle deres produkter.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers kan det være praktisk å ha tv og spiller fra samme produsent da dette gir mulighet for å betjene begge produktene med samme fjærnkontroll..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •