For lav output i preout? (løst...)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

For lav output i preout? (løst...)

Hei, har en problemstilling jeg har fundert en stund som jeg ikke finner utav..

Har en Yamaha RX-V771 hvor jeg kjører RCA-XLR preout på passiv sub.. Har litt problemer med at jeg får støy i sub som kan forklares som en lav "dunk, dunk" sånn 100-120 hz området høres det ut som. Om jeg gainer 100% på amp så høres det ut som når du stiller på radioen og ikke får inn en kanal, som kommer i sub.

Har testet to forskjellige amper b. la XTI 4000 samt flere kabler og andre overganger. Testet bare for gøy å kjøre preout inn i hodetlf amp for å gaine signal, men får da også bare mer av støyen..

Det er ikke støy når receiver er av. Den kan også variere litt avhengig av om jeg spiller av i fra PC/TV/Boxee.. Jeg testet faktisk også med aktive PA subber og fikk da også samme støy.. Det har ikke vært problem med tidligere receivere jeg har hatt..

Forslag..?

EDIT: Jeg var så dum og var 100% sikker på at jeg hadde testet annet uttak, men det funket med annet uttak på annen sikring... ops:

Newcomer toref sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om jeg forstår deg rett så prøvde du bare en annen stikkontakt fra en annen kurs i sikringsskapet og ble kvitt problemet med støy? Ble støyen helt borte? Det er i så fall et bra tips å ta med seg.

Mvh

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av toref
    Om jeg forstår deg rett så prøvde du bare en annen stikkontakt fra en annen kurs i sikringsskapet og ble kvitt problemet med støy? Ble støyen helt borte? Det er i så fall et bra tips å ta med seg.

Mvh
    Jepp. Det var det han gjorde. 8)
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •