Billig og bra receiver med pre-out? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 34 av 34
    Active
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Znaky
    Den pioneeren og Jamo anlegget, vil det bli bra lyd for en som ikke er audiofil? Eller vil det høres forferdelig ut?
    Det vil helt sikkert funke fint. Tror du vil bli fornøyd med det.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Protet
    ah, har ikke fått med meg hva trådstarter skulle driver, sorry. pre-out + effekt fordrer ca budsjett på 5k for receiver + 2-5k for effekt...
    Mitt tips om Yamaha RX-V771 er vel et greit utgangspunkt?
    Den får man vel for ca 4300

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da står det mellom Pioneer'en og Yamaha'en, hvilken burde jeg ta, med tanke på best mulig lyd og funksjoner? Bare se bort fra prisen, 1100,- er "ingenting".

Edit: Da har jeg funnet ut at jeg går for Yamaha'en.

Trenger jeg kabler også kanskje? Til Jamo S606 HCS3. Vet dere om det er "gamle" typen kobling, rulle wiren i fingrene, rulle og skru, eller en plugg å bare dytte inn, eller funker begge deler i disse dager?

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Mitt tips om Yamaha RX-V771 er vel et greit utgangspunkt?
    Den får man vel for ca 4300
    Jupp, 7.2 preout og Yamaha kan ikke bli feil det. 4100 hos L-Sound etter kjapt prissøk

Active
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da står det mellom Pioneer'en og Yamaha'en, hvilken burde jeg ta, med tanke på best mulig lyd og funksjoner? Bare se bort fra prisen, 1100,- er "ingenting".

Edit: Da har jeg funnet ut at jeg går for Yamaha'en.

Trenger jeg kabler også kanskje? Til Jamo S606 HCS3. Vet dere om det er "gamle" typen kobling, rulle wiren i fingrene, rulle og skru, eller en plugg å bare dytte inn, eller funker begge deler i disse dager?

Det sitter skruterminaler på disse og du kan bruke både spader, bananer og vanlig avisolert kabel. Husk at du trenger ganske mange meter til bakhøyttalere ogbør jo også på sikt vurdere en sub.

Kjøp Yamahaen- Får du den til 4K er det ikke noe å lure på

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vebbis
    Det som irriterer meg meg utrolig mye er at folk har skrivefeil i setningene sine. Jeg ser helst at folk begynner å lese gjennom innlegget sitt og rette alle feil før det blir postet. På forhånd takk :-)
    Og det som irriterer meg enda mere, er da folk starter setningene sine med bare små bokstaver. Blir litt ekkelt å lese synes jeg da.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jo den Yamahaen utsolgt... Og på vei ut visstnok fra Yamaha, har funnet noen andre høyttalere som passer bedre, dog litt dyrere, men skal man ha bra lyd så er det vel greit å kjøpe noe bra med en gang?
    JBL ES80, hadde sett for meg å bruke 5-6k på receiver.

Noen i den prisklassen som driver dette og er en god receiver?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra valg det med ES-80. Men Studio serien er bedre sier de. Jeg har selv Studio 180 som jeg er meget fornøyd med - jeg kan trygt anbefale de i hvert fall. Skal du ha hele ES-80 pakken? Eller bare ES-80'ene, liksom?
    For all del, bra lyd i de også, men det sies at Studio-serien er bedre. Vil gå fint med en Yamaha også. Hvis ikke så er jo NAD T748 et bra valg. Kjenner en som har en T747 og fungerer bra den. Selv hadde jeg valgt Denon eller Harman/Kardon på JBL. Man får masse gode receivere til 6-7.000,-

Legger ved noen linker til deg jeg :
    DENON AVR-2312 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben
    NAD T748 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben
    Pioneer VSX-LX55 Surroundreceiver - Sort
    Harman/Kardon AVR365 surroundreceiver - Sort

Ellers finner du utrolig mye bra på brukten. :-)
    Lykke til!

Active
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne hobbyen er i grunnen sånn at jo mer du betaler jo bedre greier får du, men det som er viktig er å faktisk lytte til de produktene du vurderer.

Du kan alltid få kjøpt bedre høyttalere, en bedre receiver, bedre kabler eller bedre snakeoil bare du er villig til betale for det. Hvis du bor i eller ved en større by er det en smal sak å lytte til produktene før du kjøper dem, men hvis du ikke gjør det så går du ikke feil med noen av de produktene nevnt i denne tråden.

Hva receievere angår så trenger du ikke se på hvor mange juksewatt de leverer men hvilke andre funksjoner de har som du kan ha bruk for, f.eks pre-out, nettverksspiller, antall hdmi-kontakter osv og bestem deg ut fra det.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ha pakken med ES-80, studio serien koster nok litt mer også (uten å ha sjekket), skal ikke ta helt av tenkte jeg.

Den DENON receiveren virket meget bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ha pakken med ES-80, studio serien koster nok litt mer også (uten å ha sjekket), skal ikke ta helt av tenkte jeg.

Den DENON receiveren virket meget bra.

Jeg synes selv at ES-Pakken spilte rått på film, men så har jeg jo ikke hørt fullt hjemmekino av Studio-serien heller, da. Men jeg ble ganske imponert av ES-80 pakken i hvert fall. Du kommer nok ikke til å angre deg. Denon og JBL - en perfekt kombo. Selv kjører jeg Denon Avr-1507 på Studio 180, og er en knallfin kombo det, spesielt til film. Subben til ES-høyttalerne spiller helt sykt. For ett drønn!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ntd12tannoy
    Jeg synes selv at ES-Pakken spilte rått på film, men så har jeg jo ikke hørt fullt hjemmekino av Studio-serien heller, da. Men jeg ble ganske imponert av ES-80 pakken i hvert fall. Du kommer nok ikke til å angre deg. Denon og JBL - en perfekt kombo. Selv kjører jeg Denon Avr-1507 på Studio 180, og er en knallfin kombo det, spesielt til film. Subben til ES-høyttalerne spiller helt sykt. For ett drønn!
    Hvor mye veier bakhøyttalerne i ES-80 pakken? Hvis du har hatt de?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye veier bakhøyttalerne i ES-80 pakken? Hvis du har hatt de?
    Jeg har ikke hatt noe i ES-serien, har bare hørt det.

ES-10 veier 4 kg. Er ganske lett det, da. :-) Det er montert veggfester bakpå de, det er i hvert fall sånn oppheng bak der.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God kombinasjon med Pioneer 921 k og Jamo s606 til en gunstig penge, løp og kjøp! Du kan jo vurdere bi-amp på fronthøyttalerene om du skal ha 5.1 oppsett uansett.

Satte opp med bi-amp selv i dag, gav en helt ny lydopplevelse. Mye mer punch og fikk brukt mer av potensialet på min Pioneer 921 K og B&W 685

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •