Problemer med Denon! Får ikke bilde fra receiveren... Kan dere hjelpe? :-)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med Denon! Får ikke bilde fra receiveren... Kan dere hjelpe? :-)

Jeg har en eldre Denon 1507 som jeg prøver å få bilde til tv'en. Jeg hadde planlagt og bruke PS2 på Denon, og Denon koblet på TV'en. Den har bare Compositte og S-Video utgang/Inngang. Noen som vet hvordan jeg gjør dette?

Takker for hjelp! :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet? Ser det er en med en eldre flerkanalsreceiver fra Pioneer som bildet dukker opp på TV'en.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva har du forsøkt da?
    Overgang fra composite til scart var jo ikke uvanlig før i tiden.
    Eller så kan du kanskje koble bilde direkte fra PS2 til TV og bare lyden gjennom receiver?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Hva har du forsøkt da?
    Overgang fra composite til scart var jo ikke uvanlig før i tiden.
    Eller så kan du kanskje koble bilde direkte fra PS2 til TV og bare lyden gjennom receiver?

Jeg har en slags Scart-boks med Input og Output knapp. Jeg har tidligere kjørt bare lyden til høyttalerne og bildet rett til tven, men det hadde jo vært litt morro å fått sett hva som kommer opp også. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke helt problemet, til PS2en har du vel en slik:

Google Image Result for http://www.konsolenreparatur.de/media/image/jpeg/102_2008-10-02_11-21-55_ps2avkabel.jpg

Som du kobler i Denon'en. Så kobler du fra 'Monitor' composite eller s-video på Denonen og i en composite eller s-video på TVen?
    Alternativt fra 'Monitor' composite eller s-video på Denonen til en scart-overgang og inn i TVen.

Ellers hjelper det mye å forklare hvordan du har koblet dersom det er det som er problemet.
    --
    SA Mantra 60, SA Talent, Dali C1000, XTZ W10.16
    Yamaha RX-A2040, Samsung UE55F7000

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Balthazaar
    Skjønner ikke helt problemet, til PS2en har du vel en slik:

Google Image Result for http://www.konsolenreparatur.de/media/image/jpeg/102_2008-10-02_11-21-55_ps2avkabel.jpg

Som du kobler i Denon'en. Så kobler du fra 'Monitor' composite eller s-video på Denonen og i en composite eller s-video på TVen?
    Alternativt fra 'Monitor' composite eller s-video på Denonen til en scart-overgang og inn i TVen.

Ellers hjelper det mye å forklare hvordan du har koblet dersom det er det som er problemet.

Der kom bildet! Er evig takk for hjelpen. :-) Bildet fra PS2'en kom, men ikke bilde med logo av Denon som jeg hadde håpet på skulle komme opp. Skal det i det heletatt være bilde av logoen på disse?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ntd12tannoy
    Der kom bildet! Er evig takk for hjelpen. :-) Bildet fra PS2'en kom, men ikke bilde med logo av Denon som jeg hadde håpet på skulle komme opp. Skal det i det heletatt være bilde av logoen på disse?
    Når du har bilde av Logo så sender Denon signal til TV men har ikke input signal på den innkanalen du har valgt. Litt vanskelig å se hvordan du har koblet, men ta kanalvelgeren og vri til du får bilde og sjekk hvilken inngang du faktisk har koblet deg til. Denon har, i alle fall hadde min gamle 3808, muligheter til å omdefinere det meste. Dermed er det for gjort å gå seg vill. Kanskje lurt å kjøre en Factory Reset og starte med blanke ark ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •