Hvordan forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 29
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan forsterker

Jeg skal nå snart kjøpe meg cerwin Vega VE-12F og trenger en forsterker. Planen min er å sette opp noen bak høyttalere for å få surroundlyd etterhvert.
    Spørsmålet er som følger:hvordan type forsterker trenger jeg hvis jeg skal bygge videre etterhvert?

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av m3drifter
    Jeg skal nå snart kjøpe meg cerwin Vega VE-12F og trenger en forsterker. Planen min er å sette opp noen bak høyttalere for å få surroundlyd etterhvert.
    Spørsmålet er som følger:hvordan type forsterker trenger jeg hvis jeg skal bygge videre etterhvert?

Hvilken prisklasse?

Surround forsterker i første omgang, effekt må du vell også ha om du vill ha mye futt utav vegaene. Emotiva Xpa-5 og Harman/Kardon eller Onkyo Reciever.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prisklasse , og skal du bygge videre er det lurt og begynne med ein reciver , som har pre out for effekt forsterkere og diverse...og på cerwin vega synes jeg harman kardon ruler , sånn som HARMAN KARDON FORSTERKER AVR 360 kjøp billig sammenligne pris tilbud pris 4302 og dette er kupp til prisen,+ den har alt av tilkoblinger som jeg nevnte

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det heter ikke hvordan forsterker eller hvem forsterker!

HVILKEN forsterker heter det!

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pgoutlaw

Mn Du Kjnte va Hn Mnte da?
    Min tråd

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skjønte tydeligvis hva jeg mente da?? Tror du jeg hadde spurt på forumet om jeg hadde visst det?

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    klarer ikke å dy meg lengre.....

Hvorfor forsterker?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pgoutlaw

Det heter faktisk ikke HVILKEN forsterker, når trådstarter lurer på hva slags forsterker han burde gå for når han idag kun har to fronter, men senere kanskje skal utvide til surround.

Spørsmålet her er jo da enten stereoforsterker eller surroundreceiver.

Synes det er i overkant pirkete å skyte trådstarter når han da spør om hvordan forsterker han trenger, selv om "hva slags forsterker" er det mest korrekte.

Han spør faktisk om hva slags type forsterker og ikke hvilken spesifikk modell han skal gå for!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    klarer ikke å dy meg lengre.....

Hvorfor forsterker?
    Hva burde jeg kjøpe da receiver?

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Det heter faktisk ikke HVILKEN forsterker, når trådstarter lurer på hva slags forsterker han burde gå for når han idag kun har to fronter, men senere kanskje skal utvide til surround.

Spørsmålet her er jo da enten stereoforsterker eller surroundreceiver.

Synes det er i overkant pirkete å skyte trådstarter når han da spør om hvordan forsterker han trenger, selv om "hva slags forsterker" er det mest korrekte.

Han spør faktisk om hva slags type forsterker og ikke hvilken spesifikk modell han skal gå for!
    Mener du seriøst at "hvordan forsterker" er greit?

Jeg syns det er greit å forlange rettskrivning i trådtittel. Ellers bryr jeg meg ikke nevneverdig.

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis TS skal ha surround på sikt, vil det ikke være så lurt å kjøpe integrert forsterker, med mindre forsterkeren har hjemmekinoinngang eller "preout-main in" patching på baksiden. H/K er vel en kandidat. NAD 375 eller 356 er vel også gode kandidater, men da blir det å betale forholdsvis mye for forforsterkeren som ikke blir brukt i fremtiden. En Receiver med preout og god forforsterkerdel er et fornuftigt valg, men hvis den skal drive CV 12" frem til en framtidig anskaffelse av effektforsterker bør den være relativt strømsterk. Kanskje en receiver fra NAD eller H/K kan være aktuelt?

Alternativt kan du gå for en brukt Yamaha f.eks. RX-V665/765/667/767. Disse dukker stadig vekk opp på brukten til en billig penge, og hvis du samtidig går for en billig, kraftig PA-forsterker vil du komme i mål i ett jafs. LD sine forsterkere, som bl.a. fåes kjøpt hos Ljudia har jeg hørt positive ting om. Det er klasse G/H-forsterkere med sinnsykt mye watt og dempefaktor for pengene.

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    billigste varianten må vel være å kjøpe en rimelig receiver med preout og fylle på med effektforsterkere etterhvert som antall høyttalere øker. er mye fint å finne på avtorget!

...har også litt lyst til å melde meg inn i Hylekoret for Rettskriving; hvilke dialekter er det som har "hvordan [substantiv]"? jeg hører det aldri her nere på sørrlandet?

store bokstaver er oppskrytt!

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor skal du sette opp noen bak noen høyttalere? Hvem vil vel stå bak høyttalerne dine?

Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Hvilken prisklasse?

Surround forsterker i første omgang, effekt må du vell også ha om du vill ha mye futt utav vegaene. Emotiva Xpa-5 og Harman/Kardon eller Onkyo Reciever.
    Surround forsterker hva? Lydopplevelsen? Emotiva XPA-5 er forresten en effektforsterker, så da må han ha en prosessor eller receiver i tillegg.

Sitat Opprinnelig postet av tceteams hjemmekino
    prisklasse , og skal du bygge videre er det lurt og begynne med ein reciver , som har pre out for effekt forsterkere og diverse...og på cerwin vega synes jeg harman kardon ruler , sånn som HARMAN KARDON FORSTERKER AVR 360 kjøp billig sammenligne pris tilbud pris 4302 og dette er kupp til prisen,+ den har alt av tilkoblinger som jeg nevnte

Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Mn Du Kjnte va Hn Mnte da?
    Det er nok ikke mange her som mener at alle må skrive grammatisk korrekt til enhver tid. Jeg har selv en god del skrivefeil når jeg skriver, men jeg forsøker å skrive så godt jeg kan. Grunnleggende ting som spørreord og riktig orddeling burde ikke være for mye å forlange. Ikke alle kan lire ut av seg at de har dysleksi, når de faktisk lider av latskap og/eller likegyldighet.

Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Jo! 'Hvilken' er det riktige spørreordet. Om han per dags dato har to eller flere høyttalere er helt irrelevant for spørreordet.

'Hvilken', som i type løsning (integrert, receiver, pre + effekt eller receiver + effekt)
    'Hvilken', som i model (både prismessig og produsent)

Hva burde jeg kjøpe da receiver?
    Her spør du som om at han du stiller spørsmålet til heter 'receiver'.

Mitt svar er ja, du burde kjøpe receiver. Helst en med pre-out, slik at du har mulighet for å utvide med en effektforsterker på sikt.

Sitat Opprinnelig postet av Protet
    billigste varianten må vel være å kjøpe en rimelig receiver med preout og fylle på med effektforsterkere etterhvert som antall høyttalere øker. er mye fint å finne på avtorget!
    Helt enig! Trådstarter burde finne en receiver med pre-out.
    Harman/Kardon er strømsterke og fyldige i lyden, så en av deres modeller burde sikkert passe bra til CV-ene han skal kjøpe.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har HK-980 og er utrolig fornøyd. Jeg kan høyt anbefale den i hvert fall.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ler meg skakk! Hvem skal stå bak høyttalerene..?? HOHO

Ellers støtter jeg forslag om HK til Cerwin! Låter fett!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Hvorfor skal du sette opp noen bak noen høyttalere? Hvem vil vel stå bak høyttalerne dine?

Surround forsterker hva? Lydopplevelsen? Emotiva XPA-5 er forresten en effektforsterker, så da må han ha en prosessor eller receiver surroundlyd .

Det er nok ikke mange her som mener at alle må skrive grammatisk korrekt til enhver tid. Jeg har selv en god del skrivefeil når jeg skriver, men jeg forsøker å skrive så godt jeg kan. Grunnleggende ting som spørreord og riktig orddeling burde ikke være for mye å forlange. Ikke alle kan lire ut av seg at de har dysleksi, når de faktisk lider av latskap og/eller likegyldighet.

Jo! 'Hvilken' er det riktige spørreordet. Om han per dags dato har to eller flere høyttalere er helt irrelevant for spørreordet.

'Hvilken', som i type løsning (integrert, receiver, pre + effekt eller receiver + effekt)
    'Hvilken', som i model (både prismessig og produsent)

Her spør du som om at han du stiller spørsmålet til heter 'receiver'.

Mitt svar er ja, du burde kjøpe receiver. Helst en med pre-out, slik at du har mulighet for å utvide med en effektforsterker på sikt.

Helt enig! Trådstarter burde finne en receiver med pre-out.
    Harman/Kardon er strømsterke og fyldige i lyden, så en av deres modeller burde sikkert passe bra til CV-ene han skal kjøpe.
    Ingen skal jo stå bak høyttalerne???? Skal ha bak høyttalere for å få surroundlyd .

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det heter seff åssen forsterker! Jaffal på gått noschk!

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skriveleif og diverse tale/skrivemåter er vell ingenting og henge seg opp i?

Reciever/surround forsterker er vell samme suppa, akkurat som bakhøyttalere/surround høyttalere.

Men uans, H/K med pre-out er en god ide
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Active commodus sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    altså, nå er ikke jeg noen ekspert i norsk..... men HVORDAN forsterker??!?!!!?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se i alle de tråder om surround receivere med preout, da kjøper du en sånn, og da kan du slenge på en ekstern effektforsterker til fronterne senere.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •