Har en effektforsterker til overs...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Har en effektforsterker til overs...

... og lurer på om jeg skal koble den på centeren. Hvordan gjør jeg det isåfall? Dette er snakk om en Vincent sp-331 og center rc-64. Plugger jeg y-ledd ifra prosessor og inn i begge inngangene på effekt og hvordan konfigurerer jeg da med ledninger til center?

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vanlig høyttaler ledninger fra rc 64 til effekttrinnet. og vanlig rca fra pre out center på receiver til inngang på effekttrinnet.

har du en 2 kanals som du skal bruke så blir det:

y splitt fra pre out for center på receiver og 2 rca kabler til hver sin inngang på effekttrinnet og deretter bi amp kabel fra effektforsterker til rc 64. Altså kabel med 4 ledninger på hver side eller bare 2 vanlige høyttalerkabler fra hvert sitt trinn til enten diskant eller bass på rc-64, og sleng bort skinnene som ligger på rc 64

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis senterhøyttaleren din har to sett terminaler på baksiden, kan du fjerne forbindelsen mellom terminalene, og koble den ene høyttalerutgangen på forsterkeren til diskanten og den andre utgangen til bassterminalene på høyttaleren.

Da bruker du et Y-ledd fra prosessoren din.

Hvis høyttaleren ikke har dobbelt sett med terminaler bakpå, kunne du - hvis Vincent'en din hadde vært en ren transistorforsterker - brukt bare den ene kanalen på effekttrinnet ditt. Men siden Vincent har rør i forsterkretsene sine, er dette noe som må sjekkes ut først. Rørforsterkere kan få problemer ved å kjøres uten belastning på utgangene. Men uansett: Du må IKKE koble begge kanalene på Vincent'en din - eller på noen annen stereoforsterker - til én og samme høyttalerterminal. Det kan bli veldig dyrt.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dvs. da kobler jeg ht-kabler på venstre side av effekt (uavhengig avfarge) til sort på receiver og motsatt?

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ste-Reo.
    dvs. da kobler jeg ht-kabler på venstre side av effekt (uavhengig avfarge) til sort på receiver og motsatt?
    Litt googling avklarer at høyttaleren din kan biampes. Da gjør du som følger:

1. Fjern begge skinnene som forbinder høyttalerterminalene.

2. Koble den ene høyttalerterminalen - f.eks. den øverste - til høyre utgang på forsterkeren. + til + og - til -.

2. Koble den andre høyttalerterminalen til venstre utgang på forsterkeren. Igjen: + til + og - til -.

Hold orden på høyre/venstre og på pluss/minus - da går dette bra.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •