McIntosh MC352 vs Parasound NC2250

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer Terrawa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

McIntosh MC352 vs Parasound NC2250

Vurer å gå for en oppgradering til Mcintosh, og i den sammenheng lurer jeg veldig på hva jeg får om jeg skulle hoppe i det.

Har i dag en Parasound NC2250 som jeg egentlig er har vært veldig fornøyd med. Det kraft i og kontroll så det monner. Ser det har dukket opp en McIntosh MC352 effektforsterker, men vi snakker om et mellomlegg på ca kr 20000,- og lurer på om det er verdt pengene. Får helt tydelig mer effekt, men resten av utstyret tatt i betraktning lurer jeg på om det er for mye begrensninger i resten av anlegget til at jeg skal få noe særlig ut av det.

Har forøvrig ingen planer om å gå for noe rent stereo oppsett da det hele er basert på kompromisser.

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Terrawa
    Vurer å gå for en oppgradering til Mcintosh, og i den sammenheng lurer jeg veldig på hva jeg får om jeg skulle hoppe i det.

Har i dag en Parasound NC2250 som jeg egentlig er har vært veldig fornøyd med. Det kraft i og kontroll så det monner. Ser det har dukket opp en McIntosh MC352 effektforsterker, men vi snakker om et mellomlegg på ca kr 20000,- og lurer på om det er verdt pengene. Får helt tydelig mer effekt, men resten av utstyret tatt i betraktning lurer jeg på om det er for mye begrensninger i resten av anlegget til at jeg skal få noe særlig ut av det.

Har forøvrig ingen planer om å gå for noe rent stereo oppsett da det hele er basert på kompromisser.
    Det er jo enooooormt mye mer krefter i MC352, DET er det ingen tvil om!
    Om du har behov for de, er jo en annen sak, er jo en vurdering som er opp til deg selv om du ville legge mellom 20K :wink:

Men McIntosh/Audiovector skal være knallkombo da :grin:

Edit: Ser jo nå at du har Infinity, så da har jeg ingen formening om kombo'n

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føler ikke at jeg har noe utpreget behov for mye mer krefter, men det er jo alltid greit med litt mer enn man trenger. Kan vel hende at parasounden får litt pusteproblemer når volumet settes i "festmodus", men det er ikke noe utpreget utfordring. Kappa 90 er bestykket med 2x10" og det er strømhungrig.

Finner lite skrevet om denne McIntosh MC352. Ser en som har testet den her på forumet skriver noe sånt som "den ble for svar for svak mine behov", og da er det rom for å bli litt skeptisk.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sikkert den samme forsterkeren jeg har snust på selv. Men jeg tør ikke å selge Parasound A51-en som jeg er grisefornøyd med, for så å angre med McIntosh-en. Får jo bare 2 kanaler kontra 5 kanaler også.
    Jeg må innrømme at det må være en viss eierglede med å eie en slik forsterker som MC352 også, i tillegg til knallyd så ser de jo utrolig råe og flotte ut.

Parasound NC2250 er et produkt jeg setter utrolig høyt på listen over Value For The Money. Den har også Som du sier krefter i bøtter og spann. NC2250 er uansett ikke så altfor glad i lav impedans ( som Infinity Kappa serien er svært kjent for å ha ).
    MC352 vil nok levere hele veien der. Ved et normalt høyt lyttenivå vil du sikkert sjelden bruke mer enn 1-20 watt, så det blir strømforsyninga som blir den store forskjellen der kontra NC2250.

At den blir for "veik" til en manns bruk hadde jeg neppe tatt så tungt. Uten å få uvenner, så ser det litt ut som at McIntosh gjengen har mer enn vanlige folk å rutte med og setter store krav til utstyr, som de også har råd til.

Kjøper du den, så håper jeg du poster en lang og detaljert tilbakemelding. Dette er produkter på drømmelista.

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Terrawa
    Føler ikke at jeg har noe utpreget behov for mye mer krefter, men det er jo alltid greit med litt mer enn man trenger. Kan vel hende at parasounden får litt pusteproblemer når volumet settes i "festmodus", men det er ikke noe utpreget utfordring. Kappa 90 er bestykket med 2x10" og det er strømhungrig.

Finner lite skrevet om denne McIntosh MC352. Ser en som har testet den her på forumet skriver noe sånt som "den ble for svar for svak mine behov", og da er det rom for å bli litt skeptisk.
    Jeg ville sagt, Go 4 it!! Har liten tru på at du kommer til og angre deg;-) Jeg kjøpte selv MC for ikke lenge siden, og har elsket hvert sekund av musikken siden:-D

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter lang og nøysom vurdering endte jeg opp Mcintosh MC602. Har ikke fått testet meg ferdig enda men så langt kjempefornøyd.. Rør kommer nærheten plasserer seg fint ved siden av. Bare så synd at rørforsterkerne som oftest mangler krefter.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •