Koble hodetelefonforsterker til Onkyo TX-SR875

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer perkforr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Koble hodetelefonforsterker til Onkyo TX-SR875

Hei!

Min Onkyo TX-SR875 sin hodetelefon utgang har sluttet å virke og jeg vil prøve å koble til en hodetelefonforsterker i stedet for å sende inn til reperasjon.

Men jeg vet ikke helt hvor jeg skal koble til. Jeg tenkte først pre-out, men den er jo delt opp i 7.1 kanaler. Skal man da bare koble til front? Deretter lurte jeg på om jeg skulle bruke zone 2 eller 3 utgangene, men da står det i manualen at disse kun fungerer med analoge inn signaler.

Hvordan skal jeg koble til en hodetelefonforsterker på min receiver? Skal jeg kanskje bruke digital ut? (det står at den skal brukes til digital recorder)

Vedlegg 90899

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv "Tape Out" du.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Prøv "Tape Out" du.
    Takk. Da gleder jeg til å se på tv etter at kona har lagt seg uten å forstyrre.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Prøv "Tape Out" du.
    Jeg fant til slutt ut at det ikke er mulig å koble til en hodetelefonforsterker til receiveren. Da må i såfall lyden komme inn som analog til receiver. Det er ikke mulig når kilden går via HDMI. Jeg har prøvd digital-out, vcr-out og tape-out. Tror det har noe med HDCP å gjøre. Mulig det går via pre-out Front eller lignende, men det kan fort bli knotete.

Rart ingen andre har nevnt dette tidligere i andre tråder. Jeg fant andre som hadde samme problem på utenlandske forumer.
    Virker som om alle her på forumet kobler til sin receiver uten problemer. Kanskje siden min receiver allerede er 5 år gammel så var ikke alle funksjonene helt gjennomtenkt.

Dersom noen har en løsning er jeg villig til å prøve. Nå må jeg koble direkte til kilden hver gang. Altså bytte mellom blu-ray, dekoder, xbox og mediaplayer på analog ut.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •