Onkyo TX-NR818 vs Yamaha RX-A2010

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 31
    Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo TX-NR818 vs Yamaha RX-A2010

Jeg er på jakt etter en ny receiver. De viktigste egenskapene er pre out, 2 HDMI ut, romkorreksjon med støtte for 2 subwoofere og lyd som passer godt til KEF og PSB høyttalere. Receieveren vil bli brukt hovedsaklig til film. Stereokvalitet på effektdelen vektlegges ikke siden frontene drives av egen effektforsterker. Det hadde også vært kjekt med egen knapp på fjernkontroll for å justere volumet på subwoofere.

Alternativ 1:

Yamaha RX-A2010 og nye Onkyo TX-NR818 virker som gode alternativer. A2010 imponerte ikke stort i lydogbilde sin test, og har YPAO romkorreksjon som visstnok ikke skal være like bra som Audyssey, spesielt 818 sin MultEQ XT32. Fordelen til Yamaha er at lyden skal passe meget godt til KEF og PSB.

Jeg kan få kjøpt begge disse to til 7.500, hvilken vil gi meg best filmopplevelse?

Alternativ 2:

Yamaha RX-A3010, Onkyo TX-NR1009 og Pioneer SC-LX75 er de tre alternativene som er aktuelle i klassen over. Jeg vet ærlig talt ikke om jeg har behov for forsterkere i denne klassen, og om det vil utgjøre noen betydelig forskjell i stua mi.

Jeg kan få kjøpt disse tre for 10.000, og vet ikke om jeg vil oppleve noen betydelig forskjell fra forsterkerene i alternativ 1. Alle er gode forsterkere og får full score av What HiFi, så avgjørelsen blir ikke noe lettere med det.

Setter stor pris på litt veiledning her.

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pepo
    Jeg er på jakt etter en ny receiver. De viktigste egenskapene er pre out, 2 HDMI ut, romkorreksjon med støtte for 2 subwoofere og lyd som passer godt til KEF og PSB høyttalere. Receiveren vil bli brukt hovedsaklig til film. Stereokvalitet vektlegges ikke når jeg skal kjører pre out signalet til egen forforsterker. Det hadde også vært kjekt med egen knapp for å justere volumet på subwoofere.

Alternativ 1:

Yamaha RX-A2010 og nye Onkyo TX-NR818 virker som gode alternativer. A2010 imponerte ikke stort i lydogbilde sin test, og har YPAO romkorreksjon som visstnok ikke skal være like bra som Audyssey, spesielt 818 sin MultEQ XT32. Fordelen til Yamaha er at lyden skal passe meget godt til KEF og PSB.

Jeg kan få kjøpt begge disse to til 7.500, hvilken vil gi meg best filmopplevelse?

Alternativ 2:

Yamaha RX-A3010, Onkyo TX-NR1009 og Pioneer SC-LX75 er de tre alternativene som er aktuelle i klassen over. Jeg vet ærlig talt ikke om jeg har behov for forsterkere i denne klassen, og om det vil utgjøre noen betydelig forskjell i stua mi.

Jeg kan få kjøpt disse tre for 10.000, og vet ikke om jeg vil oppleve noen betydelig forskjell fra forsterkerene i alternativ 1. Alle er gode forsterkere og får full score av What HiFi, så avgjørelsen blir ikke noe lettere med det.

Setter stor pris på litt veiledning her.
    jeg ser du har kef høytalere , da har jeg ville gått for yamaha rx-a 3010. den er varm og fyldig i lyd signaturen...onkyo tx-nr 1009 er også ein god reciver , samme med pioneer sc-lx75...men nå har jeg selv hørt yamaha på kef og det rocker sikkelig og jeg ser du har effekt forsterker for og få best utbytte av høytalerene dine...ps fet høytalere du har....men mellom onkyo 818 og yamaha 2010 så er yamaha konge når det kommer på film absolutt

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tceteams hjemmekino
    jeg ser du har kef høytalere , da har jeg ville gått for yamaha rx-a 3010. den er varm og fyldig i lyd signaturen...onkyo tx-nr 1009 er også ein god reciver , samme med pioneer sc-lx75...men nå har jeg selv hørt yamaha på kef og det rocker sikkelig og jeg ser du har effekt forsterker for og få best utbytte av høytalerene dine...ps fet høytalere du har....men mellom onkyo 818 og yamaha 2010 så er yamaha konge når det kommer på film absolutt
    Er vel litt vanskelig og sammenligne Onkyo 818 med yamaha 2010 når
    Onkyo ikke har kommet ut på markedet enda:???:
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser for meg at 818 vil lyde mye som 809, men med flere oppgraderte funksjoner, som MultiEQ XT32. Jeg lurer på Onkyo 818 sine saftige spesifikasjoner vil utklassere Yamaha A2010? Yamaha slapp flere budsjettmodeller denne helgen, synd at erstatteren til A2010 ikke kommer før til høsten.

EDIT: Leser i bladet hjemmekino i testen av Yamaha RX-A3010, Onkyo TX-NR3009, Pioneer SC-LX85 og ARCAM AVR400 at de syntes Yamaha RX-A3010 er den beste receiveren han har hørt til under 20.000, og at den vil være det i en stund fremover. Imponerende at den danker ut Onkyo 3009. Nå er vel spørsmålet, hvor mye bedre er RX-A3010 enn RX-A2010?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote=pepo]Jeg ser for meg at 818 vil lyde mye som 809, men med flere oppgraderte funksjoner, som MultiEQ XT32. Jeg lurer på Onkyo 818 sine saftige spesifikasjoner vil utklassere Yamaha A2010? Yamaha slapp flere budsjettmodeller denne helgen, synd at erstatteren til A2010 ikke kommer før til høsten.

EDIT: Leser i bladet hjemmekino i testen av Yamaha RX-A3010, Onkyo TX-NR3009, Pioneer SC-LX85 og ARCAM AVR400 at de syntes Yamaha RX-A3010 er den beste receiveren han har hørt til under 20.000, og at den vil være det i en stund fremover. Imponerende at den danker ut Onkyo 3009. Nå er vel spørsmålet, hvor mye bedre er RX-A3010 enn RX-A2010?[/quote]

Det har jeg og lurt på da jeg valgte å gå for et søndags tilbud på Elkjøp på RX-A2010. Finlesing av teknisk dokumentsjon sa meg fint lite av forskjeller bortsett, fra effekt.

For min del duger den bra i en liten kino på 15-20 m2, og med Klipsh 82 fronter og litt til rundt om kring. Hva som duger for deg avhenger trolig av hva du driver, hvor og hvor høyt du ønsker å spille rent - tror jeg :wink:
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter hva jeg leser er RX-A2010 og RX-A3010 veldig like på papiret, men side om side er det stor forskjell på lydkvaliteten.

Lydmessig deler RX-A3010 mye med lillebroren RX-A2010, men har hele 50% høyere lytterkapasitet og gjennomgående høyere kvalitet på audiodelen. - Stereofil.no
    thenuts fra forumet skriver i en annen tråd:

Jeg ville uten tvil gått for A3010. A1010 blir på sett og vis for "enkel" med færre kanaler, instillingsmuligheter. A2010 prøver, men når ikke helt opp. Jeg har prøvd alle 3 i min egen stue, og lydkvaliteten på A3010 er et stort løft fra A2010. Bildekvaliteten er også top knotch, spesielt gjorde den underverker med kvaliteten påTV og DVD, som fort kan bli under par på storskjerm. A3010 har også "angle measurement" i YPAO, noe jeg følte ga bedre resultater, bedre "romfølelse". Den gir deg også mulighet til å kjøre 7.1 og "presence" i front samtidig uten ekstra forsterker. Jeg mener personlig at "presence" tilføyer noe veldig positivt til filmopplevelsen.
    Det var nok til å få meg til å bestemme meg, nå er det bare å spare!

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ut fra hva jeg har lest på nett av tester å brukererfaringer, ville jeg valgt Yamaha 3010 i alt 2.

Kan du si hvor du får kjøpt 3010 for 10000.-?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vallhall
    Ut fra hva jeg har lest på nett av tester å brukererfaringer, ville jeg valgt Yamaha 3010 i alt 2.

Kan du si hvor du får kjøpt 3010 for 10000.-?
    stereofil

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    stereofil

Takker takker

For 10 lapper ville jeg ikke nølt engang. Hadde valgt 3010

Har solgt min Onkyo 905, så jeg sitter på "gjerdet" en stund å aventer. Kommer jo nye modeller nå på løpende bånd ettervhert

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg er 10.300 fast pris på A3010. Eneste jeg lurer på er om jeg skal kjøpe nå, eller vente til høsten når erstatteren kommer mellom september og oktober og jeg er ferdig med å bruke penger på lappen... Er så sinnsykt fornøyd med KEF XQ40 på Bryston 4B-SST så jeg har ikke hastverk, å vente noen måneder ville nok ikke drept meg.

ARGH!!! Nå ble XQ10 i Mahogany som jeg hadde avtalt å kjøpe, solgt til noen andre på ebay. GRRRYYAAAAAAAAHHHHRGHHHHHHHHHH!

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pepo
    For meg er 10.300 fast pris på A3010. Eneste jeg lurer på er om jeg skal kjøpe nå, eller vente til høsten når erstatteren kommer mellom september og oktober og jeg er ferdig med å bruke penger på lappen... Er så sinnsykt fornøyd med KEF XQ40 på Bryston 4B-SST så jeg har ikke hastverk, å vente noen måneder ville nok ikke drept meg.

ARGH!!! Nå ble XQ10 i Mahogany som jeg hadde avtalt å kjøpe, solgt til noen andre på ebay. GRRRYYAAAAAAAAHHHHRGHHHHHHHHHH!
    Tror ikke du kan regne med at Yamaha, selv RX-A3010, spiller bedre enn Bryston nei - heller motsatt. Hvis greia er kino - Yamaha, ellers ville jeg holdt meg til Bryston.

Ellers er vel ikke Stereofil helt objektiv - de skal vel selge de og. Mener at Hjemmekino har skrevet i sine tester at lydmesig er det fint lite forskjell på RX-A1010/2010/3010 - det er trøkket som er forskjellen. Men hvis god lyd er lik afterski lyd , så er vel 3010 best :lol:
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I det nummeret av Watt som er ute nå, sammenligner Holmedal Yamaha RX-A1010, 2010 og 3010
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    I det nummeret av Watt som er ute nå, sammenligner Holmedal Yamaha RX-A1010, 2010 og 3010
    Har bestilt abonnement, venter på tilgang til siden.

Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Tror ikke du kan regne med at Yamaha, selv RX-A3010, spiller bedre enn Bryston nei - heller motsatt. Hvis greia er kino - Yamaha, ellers ville jeg holdt meg til Bryston.

Ellers er vel ikke Stereofil helt objektiv - de skal vel selge de og. Mener at Hjemmekino har skrevet i sine tester at lydmesig er det fint lite forskjell på RX-A1010/2010/3010 - det er trøkket som er forskjellen. Men hvis god lyd er lik afterski lyd , så er vel 3010 best :lol:
    Det er klart jeg ikke forventer samme lyd som Bryston, men jeg leser at pre out delen på A3010 skal være veldig god. Til film er det gøy med subwoofere og surround. Har en 12" sub bak sofaen og to 10" sub ved siden av frontene, er litt kjedelig å se film uten de.

Newcomer thenuts sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n

Å si at det lydmessig er lite forskjell mellom de ulike Aventage-receiverene med unntak av volum er det samme om å si at den eneste forskjellen mellom en volvo og en ferrari er farten...

Til seriøs stereo er en ren stereoforsterker uansett veien å gå, det er noe som heter pre-outs...

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folk sier at yamaha prismessig ligger bedre ann. Men i lyd og bilde så opplevde de onkyo 809 som sterkere og med mer krutt enn yamaha 2010 som er under toppmodellen 3010. Onkyo har jo 1009, 3009 og 5009 over onkyo 809.. virker litt merkelig:???:

Newcomer thenuts sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YeOlde
    Folk sier at yamaha prismessig ligger bedre ann. Men i lyd og bilde så opplevde de onkyo 809 som sterkere og med mer krutt enn yamaha 2010 som er under toppmodellen 3010. Onkyo har jo 1009, 3009 og 5009 over onkyo 809.. virker litt merkelig:???:
    De testet en pre-production unit, så det kan spille inn.

Jeg tror også at slike tester blir litt farget av subjektive oppfatninger/preferanser. Det beste er å prøve selv i din egen stue.

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    yamaha rx-a 3010 er stor forskjell på den og 2010 , helt merkelig det der...samme er det mad yamaha rx-v 2067 og 3067

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    onkyo 3009 veier ihvertfall 25 kg, og yamaha 3010 19,90 kg. Så virker være litt klasseforskjell på de største yamaha og onkyo uansett.

Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt både V 2067 og har V 3067, og å si at det er stor forskjell blir veldig feil.
    Eneste grunnen til at jeg byttet var at 3067 kom til samme pris som jeg kjøpte 2067 fra elkjøp. Ingen ting på de to som skal tilsi at det er store forskjeller ut å går.
    Får ikke så mye mer ut de små watt forskjellene som er.
    Forskjellen er vel vinkelmåling på Yapo og mulighet for 9.2 på 3067.
    Kan ikke tro at du "tceteams hjemmekino" har testet alt du anbefaler her på forumet. Litt dårlig å anbefale ting du ikke har sett eller testet ut selv. Du er jo inne på flere innlegg og anbefaler hva som er bra. Om du har hørt litt i en butikk, tilsier ikke at du vet hva som er bra.

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dottidott
    Har hatt både V 2067 og har V 3067, og å si at det er stor forskjell blir veldig feil.
    Eneste grunnen til at jeg byttet var at 3067 kom til samme pris som jeg kjøpte 2067 fra elkjøp. Ingen ting på de to som skal tilsi at det er store forskjeller ut å går.
    Får ikke så mye mer ut de små watt forskjellene som er.
    Forskjellen er vel vinkelmåling på Yapo og mulighet for 9.2 på 3067.
    Kan ikke tro at du "tceteams hjemmekino" har testet alt du anbefaler her på forumet. Litt dårlig å anbefale ting du ikke har sett eller testet ut selv. Du er jo inne på flere innlegg og anbefaler hva som er bra. Om du har hørt litt i en butikk, tilsier ikke at du vet hva som er bra.
    +1
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •