Onkyo TX-NR818 vs Yamaha RX-A2010 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Newcomer thenuts sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av dottidott
    Har hatt både V 2067 og har V 3067, og å si at det er stor forskjell blir veldig feil.
    Eneste grunnen til at jeg byttet var at 3067 kom til samme pris som jeg kjøpte 2067 fra elkjøp. Ingen ting på de to som skal tilsi at det er store forskjeller ut å går.
    Får ikke så mye mer ut de små watt forskjellene som er.
    Forskjellen er vel vinkelmåling på Yapo og mulighet for 9.2 på 3067.
    Kan ikke tro at du "tceteams hjemmekino" har testet alt du anbefaler her på forumet. Litt dårlig å anbefale ting du ikke har sett eller testet ut selv. Du er jo inne på flere innlegg og anbefaler hva som er bra. Om du har hørt litt i en butikk, tilsier ikke at du vet hva som er bra.
    Selv om du opplevde små forskjeller, betyr ikke det at andre ikke kan oppleve store forskjeller i et annet rom/miljø. Jeg har ikke hørt disse 2, så jeg vet ikke.

Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "yamaha rx-a 3010 er stor forskjell på den og 2010 , helt merkelig det der...samme er det mad yamaha rx-v 2067 og 3067"

Han har aldri testet disse 4 og skriver at det er store forskjeller på de!!

Hvis du leser specen på 2067 0g 3067, så er det ikke rom for "store" forskjeller uansett rom. Og mener også at om en skal anbefale sterkt noe til andre som spør, så bør en ihvertfall ha testet utstyret og ikke bare lest om det i "hjemmekino" eller "vi menn".
    Han sitter med en V767 og har full kontroll til og med på om Bryston passer til div høyttalere. Lett å bli lurt av slike.

Newcomer thenuts sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "yamaha rx-a 3010 er stor forskjell på den og 2010 , helt merkelig det der...samme er det mad yamaha rx-v 2067 og 3067"

Han har aldri testet disse 4 og skriver at det er store forskjeller på de!!

Hvis du leser specen på 2067 0g 3067, så er det ikke rom for "store" forskjeller uansett rom. Og mener også at om en skal anbefale sterkt noe til andre som spør, så bør en ihvertfall ha testet utstyret og ikke bare lest om det i "hjemmekino" eller "vi menn".
    Han sitter med en V767 og har full kontroll til og med på om Bryston passer til div høyttalere. Lett å bli lurt av slike.
    Hvis han ikke har testet begge bør han ikke prate om forskjellene på 2 receivere basert på tester.

Jeg kan ikke snakke for andre enn meg selv, har aldri hørt hverken 2067 eller 3067, men jeg merket stor forskjell mellom 2010 og 3010, både på musikk og film. Forbedringen på musikk skyldes kanskje en bedre DAC på frontene på 3010, jeg vet ikke. Synes også Presence-kanalene ble bedre integrert i systemet på 3010, dog jeg har ikke noen annen beskrivelse av forskjellene enn min "følelse" av et mer korrekt og engasjerende lydbilde. Jeg synes også at bildekvaliteten på SD-kilder ble markant bedre, dette skyldes nok en bedre bildeprosessor.

Jeg følte uansett at oppgraderingen til A3010 var verdt prisforskjellen, og så ikke helt grunn til å "nøye meg" med A2010

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han har "full kontroll" på det meste den karen der - ganske imponerende
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellen på 2010 og 3010 er vel mer markant , da 3010 har en bedre dac og specen sier vel litt om større forskjeller der.
    Hva folk hører og føler som forskjell er en ting, men når en kun har lest om produktene i Norsk ukeblad og mener en kan nok til å anbefale produktet til andre så blir det ganske råttent i mine ører. Har god bruk for kunnskapen til de som er her inne og har følt at de fleste kan noe om det de svarer på, men han der samler jo kun på telling av innlegg.
    Jeg kan også begynne med å skrive ett + tegn i alle innlegg, men tror ikke det hjelper på å bli tatt seriøst her inne. Jeg bruker forumet for å å tilegne meg litt kunnskap om ting som jeg vurderer som nytt utstyr og hjelp til utstyr jeg har, og da er slike duster til lite hjelp hvis det står guru på avataren og kunnskapen kommer fra Allers eller Norsk ukeblad.

For å komme tilbake til topic tror jeg 3010 er verdt den prisen mot 3067 med de forandringene som er gjordt med den. Ser den flere ganger til rundt 10 lapper også nå.

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva tror dere vil være nytt i RX-AX020 serien som kommer til høsten? Ser ut til at det blir AirPlay og oppskalering til 4K. Men AirPlay trenger jeg ikke, og 4k vet jeg ikke når blir standarisert, kanskje ingen vits å vente i det hele tatt?

Sitat Opprinnelig postet av YeOlde
    onkyo 3009 veier ihvertfall 25 kg, og yamaha 3010 19,90 kg. Så virker være litt klasseforskjell på de største yamaha og onkyo uansett.
    Onkyo har fått mye pepper for at det er mye problemer med receiverene deres. Yamaha blir nevnt som travere som varer i mange år uten problemer. Yamaha RX-A3010 kom bedre ut av Hjemmekino sin test enn Onkyo 3009 gjorde, til tross for at sistnevnte er dyrere. Høyere vekt betyr ikke bedre kvalitet.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pepo
    Hva tror dere vil være nytt i RX-AX020 serien som kommer til høsten? Ser ut til at det blir AirPlay og oppskalering til 4K. Men AirPlay trenger jeg ikke, og 4k vet jeg ikke når blir standarisert, kanskje ingen vits å vente i det hele tatt?

Onkyo har fått mye pepper for at det er mye problemer med receiverene deres. Yamaha blir nevnt som travere som varer i mange år uten problemer. Yamaha RX-A3010 kom bedre ut av Hjemmekino sin test enn Onkyo 3009 gjorde, til tross for at sistnevnte er dyrere. Høyere vekt betyr ikke bedre kvalitet.
    Kretskortene som prosesserer lyden veier ikke stort, og det er vel lydprosseseringen hjemmmekino liker så godt ved yamaha. Vekten kommer vel mest fra en stor trafo som gir mye power når det trenges, vesentlig ved lave frekvenser.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer jorgso sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    onkyo 3009 veier ihvertfall 25 kg, og yamaha 3010 19,90 kg. Så virker være litt klasseforskjell på de største yamaha og onkyo uansett.
    Vel vel, vekten gjenspeiler nødvendigvis ikke kvaliteten på det under panseret

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg er veldig i tvil om det vert Onkyo eller Yamaha no. Er kjempenøgd med Onkyo, og haar lest mykje bra om andre modellar.

Men RX-A3010 høyres ut til å vera eit meget godt alternativ. Og prisen er jo mykje finare...

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jorgso
    Vel vel, vekten gjenspeiler nødvendigvis ikke kvaliteten på det under panseret
    Neida, enig der. Men sett noen har fått yamaha 3010 i protect mode faktisk. Uansett, skal ikke si noe. Har ikke prøvd noen av de Det jeg egentlig mente var at største receiveren til yamaha 3010, virker ikke være i samme klasse som største til onkyo 5009. Men dette vet jeg ikke med sikkerhet, var bare et poeng som slo meg når folk snakket om at toppmodellen til yamaha var så mye mer prisgunstig enn de til onkyo.

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, enig der. Men sett noen har fått yamaha 3010 i protect mode faktisk. Uansett, skal ikke si noe. Har ikke prøvd noen av de Det jeg egentlig mente var at største receiveren til yamaha 3010, virker ikke være i samme klasse som største til onkyo 5009. Men dette vet jeg ikke med sikkerhet, var bare et poeng som slo meg når folk snakket om at toppmodellen til yamaha var så mye mer prisgunstig enn de til onkyo.
    Selv om vekten ofte gir en tydelig indikasjon om det ikke er pioneer sin ice power da

Ok, godt det er helg. Her trykker jeg siter og ikke endre. Beklager dobbelpost!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •