Cambridge Azur 551R, noen erfaringer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Active Jimbeam sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cambridge Azur 551R, noen erfaringer?

Hei
    Er det noen som har lyttet til denne og har en mening om hvordan den gjør det ift. yamaha rx-a 1010, Denon avr 3312 og nad t757 i samme prisklasse.

Ser bladet watt gir den fine ord med på veien og toppkarakter:-D

Har 3 dali fazon lcr, 2 dali fazon sat og dali fazon sub 2, kan det være en grei match til disse? Evt hvilken av nevnte receivere vil matche best?

Mvh

Jimbeam

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har lyttet cambridge`n som kan fortelle litt om den?

Skal en tur i HFK og lytte men greit å få med litt erfaringer fra avforum så ikke det bare er selgers lovprisene ord om egne produkter:-D

Jimbeam

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for link, ser lovende ut mht. Cambridge. Må inn om HFK for testing og se om det blir den som skal med hjem:-D

Andre som har lyst å komme med innspill angående Azur 551R?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jimbeam
    Takk for link, ser lovende ut mht. Cambridge.
    Har du lest linken? Han er ikke fornøyd med Cambridge Audio. Heligvis hadde han muligheten til å får pengene tilbake, noe som eksistere ikke hvis had de kjøpt samme produkt hos HiFi Klubben.

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest den, han elsker da lyden og designet men ja er vel en grunn til at han returnerte den. Har da også en fin receiver i forveien.....
    Skal teste den likevel og tar den med meg hvis jeg synes den er best av de jeg tester hehe

Newcomer Stian B-L sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Akershus
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Har du fått testet CAMBRIDGE Azur 551R?
    Jeg kunne godt tenkt meg å prøve denne selv på mine B&W CDM-9NT

Cambridge Azur 752BD - Music Angel XD800 mkIII - XTZ 99.36 mkII - XTZ 99 W10.16

Se min HiFi HER

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Ja jeg testet den i Juni og bestilte den med en gang. Jeg har hatt den en måneds tid og har ikke opplevd noen problemer eller utfordringer på film, den spiller når den skal:wink: Personlig skal jeg bare bruke den til å se film, hvis musikk hadde vært viktigst for meg hadde jeg ikke kjøpt flate vegg høyttalere:wink: Testet litt musikk bare for moro skyld og til de som også skal bruke den musikk vil jeg nevnte at den hopper ca 1 sekund inn i sangen før man hører den, det kan nok fort bli irriterende, ble det for meg etter få sanger Dette er ikke et problem for meg men vil bare si det. Jeg er rett og slett meget fornøyd
    Hvis det er viktig så ble den testet opp mot NAD T757 og på mine høyttalere var det ingen tvil, CA 551R matchet best.
    Håper svaret hjalp deg.
    Mvh
    Renè

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Akershus
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Ja jeg testet den i Juni og bestilte den med en gang. Jeg har hatt den en måneds tid og har ikke opplevd noen problemer eller utfordringer på film, den spiller når den skal:wink: Personlig skal jeg bare bruke den til å se film, hvis musikk hadde vært viktigst for meg hadde jeg ikke kjøpt flate vegg høyttalere:wink: Testet litt musikk bare for moro skyld og til de som også skal bruke den musikk vil jeg nevnte at den hopper ca 1 sekund inn i sangen før man hører den, det kan nok fort bli irriterende, ble det for meg etter få sanger Dette er ikke et problem for meg men vil bare si det. Jeg er rett og slett meget fornøyd
    Hvis det er viktig så ble den testet opp mot NAD T757 og på mine høyttalere var det ingen tvil, CA 551R matchet best.
    Håper svaret hjalp deg.
    Mvh
    Renè
    Takk for svar :-)
    Jeg bruker min en del i musikk i stereo også. Men hva mener du med hopper 1 sec ut i sangen? Hva er det som skjer? Hvilken kilde spiller du fra da?

Se min HiFi HER

Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir feil å si hopper, beklager my mistake:???: Mener at det høres ut som musikken starter bitte litt inne i sangen dvs. man ikke hører den aller aller første delen. Testet bare første dagen jeg fikk den i hus men skal teste mere grundig i løpet av dagen med hodetlf vs CA og komme med tilbakemelding.
    Spiller fra en gammel sony 350 Bd spiller.

Renè

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Akershus
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir feil å si hopper, beklager my mistake:???: Mener at det høres ut som musikken starter bitte litt inne i sangen dvs. man ikke hører den aller aller første delen. Testet bare første dagen jeg fikk den i hus men skal teste mere grundig i løpet av dagen med hodetlf vs CA og komme med tilbakemelding.
    Spiller fra en gammel sony 350 Bd spiller.

Renè
    Kan ikke være kilden sin feil? Prøv med en annen kilde. Spennende å høre hvordan dette går :-)

Se min HiFi HER

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •