Ps3 til receiver uten HDMI

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ps3 til receiver uten HDMI

Hei!

Lurer på muligheter for å koble sammen PS3, reciever (for 5.1 surround) og TV der receiver ikke har HDMI (f eks Yamaha RX-V450).

Har lest litt rundt å sett forslag til løsning som inneholder en optisk kabel for lyd og hdmi for bilde, men er ikke helt sikker på at jeg har forstått riktig.. Har nemlig lest noe om at ved å bruke en slik løsning så vil effekter som surround forsvinne og en vil sitte igjen med vanlig stereo. Er dette tilfellet?

Uansett, kanskje litt dårlig formulert, men om folk har noen løsninger for å koble sammen nevnte receiver, tv og ps3 hadde det vært kjempefint med noen forslag Om alt går fra ps3 til receiver for så å gå til TV, eller om bildet går direkte fra ps3 til TV, mens lyd går via receiver, er vel endel muligheter.

Som sagt, fint med mange forslag hvor selvfølgelig de med best lyd og bilderesultat er av størst interesse. Er jo f eks ikke så veldig interresert i gå ned fra hdmi til vanlig RGB når det gjelder bilde fra ps3.

På forhånd, takk for svar!

Newcomer Tackli sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Er nok den løsningen som du nevner selv som vil være den beste i ditt tilfelle. Bruk HDMI kabel fra TV til PS3 for bilde og optisk kabel fra PS3 til receiver for lyd. Du vil da ha støtte for lyd i formatene Dolby Digital 5.1 og DTS 5.1. Med andre ord støtter ikke optisk kabel ukomprimert surroundlyd (eller 7.1 oppsett), men dette er nok det beste kompromisset allikevel for å i det hele tatt kunne få surroundlyd. At dette skulle føre til at effekter forsvinner er nok lite sannsynlig, da det som sagt kun er snakk om forskjell i lydkvaliteten

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Tusen takk for svar!

Men er denne løsningen veldig langt unna en løsning med hdmi kvalitetsmessig?
    Er jo fint at det går ann, men om kvaliteten ikke er noe særlig er det ikke så veldig interresant..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lydkvaliteten er i henhold til hva som er mulig å få ut av en DVD-film. BD-filmer med HD-lyd derimot, vil ha noe redusert kvalitet. Tror ikke du vil oppleve det som et problem. Prøv!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Optisk er den beste lyden forsterkeren din uansett støtter, så for å få det bedre enn det må du kjøpe ny forsterker i tilfelle.

Før var Dolby Digital og DTS det beste man kunne få og det støttes via optisk. Nå er Dolby True HD og DTS HD Master det beste, men da må du ha en forsterker som støtter dette, og alle slike forsterkere har HDMI inn og utganger.

Så med det utstyret du har nå er det egentlig ikke prat om noe kompromi i det hele tatt å koble med optisk, det er det beste du får, og nei, du får ikke kun stereosignal, du får Dolby Digital eller hva nå enn som ligger på plata. Ligger det et stereospor på plata får du selvsagt det med mindre du bruker simulerte surroundfunksjoner som forsterkeren din har.
    Kino: DI(by BEF) SEAS LRO4Y 10" *4 + SEAS 6,5" Koax | Hypex PSC2.700D - DSP *2 | Krell Resolution C | DefTech Supercube Reference *2 | SVS sss-01 *4 | Yamaha 1030 | Vincent S3 | 106" rammelerret | Sony vpl-vw95 | PS4 | Stue: DefTech DI 6,5LR | Denon AVR-X1200W | Squeezebox |

Min hjemmekino

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Saken er at jeg ikke har dette utstyret, men vurderer å kjøpe brukt. Ikke interresert i å legge noe særlig penger i det så var mest for å finne ut hvor stor forskjell det vil bli kvalitetsmessig.

Men nå har jeg ihvertfall den informasjonen jeg trenger for å ta en beslutning
    Takktakk!

Newcomer Tackli sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henrik123
    Ok. Tusen takk for svar!

Men er denne løsningen veldig langt unna en løsning med hdmi kvalitetsmessig?
    Er jo fint at det går ann, men om kvaliteten ikke er noe særlig er det ikke så veldig interresant..
    Alt er relativt, så det kommer vel an på øret som hører, men kjøpte nylig alle Underworld filmene fra play.com og disse (bortsett fra "Rise of the Lycans" tror jeg) hadde dessverre ikke ukomprimert lyd og ble presentert i DTS 5.1. Dette er fullt brukbart i mine ører og ingen dealbreaker for meg, men optimalt sett så vil man jo alltid ønske seg ukomprimert lyd. Men som et nødvendig kompromiss så ville i alle fall jeg sagt at det er fullt ut akseptabelt

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •