Ingen HD lyd fra BR til RX-V671 uten å skifte HDMI fram og tilbake

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ingen HD lyd fra BR til RX-V671 uten å skifte HDMI fram og tilbake

Kjøpte en Yamaha RX-V671 i dag og koblet opp og testet litt. Er lyd i menyer, men når BR filmen starter (prøvd flere) så kommer det kort PCM i displayet også står det Decoder off og det er ingen lyd. Jeg må enten slå av og på receiver eller skifte bort fra HDMI1 og tilbake, og da kommer det lyd.

Noen som har vært borti dette og har en løsning? Spiller er en Philips BDP-9500 satt til bitstream da jeg helst vil dekode i receiver.

Edit: Problemet er kun med HD lyd

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Diablito
    Kjøpte en Yamaha RX-V671 i dag og koblet opp og testet litt. Er lyd i menyer, men når BR filmen starter (prøvd flere) så kommer det kort PCM i displayet også står det Decoder off og det er ingen lyd. Jeg må enten slå av og på receiver eller skifte bort fra HDMI1 og tilbake, og da kommer det lyd.

Noen som har vært borti dette og har en løsning? Spiller er en Philips BDP-9500 satt til bitstream da jeg helst vil dekode i receiver.
    prøv og sett blu ray spilleren på pcm og sje hva som skjer da , men du må sjekke over instillingene på reciveren , sjekk input på hdmi at audio in står på auto i reciveren , og at det ikke reciveren er i zone 2...

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Iom det kommer først PCM i displayet før det står Decoder off, så antar jeg det vil virke ved å dekode i spilleren, men jeg liker å se lydformatet i displayet på receiveren. Men skal sjekke input på hdmi, men står vel i user guide at auto er standard innstilling... Kan det være en feil på receiveren som gjør dette?

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Iom det kommer først PCM i displayet før det står Decoder off, så antar jeg det vil virke ved å dekode i spilleren, men jeg liker å se lydformatet i displayet på receiveren. Men skal sjekke input på hdmi, men står vel i user guide at auto er standard innstilling... Kan det være en feil på receiveren som gjør dette?
    det kan det også være , hva med og prøve fabrikk innstillinger på reciveren , samme med blu ray spilleren...

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har fungert fint med Onkyo TX-NR807 og Pioneer VSX-921 og ser ut til å kun gjelde HD lyd (Har bare testet filmer med Dolby True HD, skal se om jeg finner en i morgen med DTS-HD) for BR plater (og DVD) med Dolby Digital fungerer fint.

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har fungert fint med Onkyo TX-NR807 og Pioneer VSX-921 og ser ut til å kun gjelde HD lyd (Har bare testet filmer med Dolby True HD, skal se om jeg finner en i morgen med DTS-HD) for BR plater (og DVD) med Dolby Digital fungerer fint.
    når du blar i menyene på ein blu ray film , kommer det da opp ein klikke lyd. vist det gjør det er det instillingene fra blu ray spilleren

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen klikke lyder når jeg blar i menyer. Resatte br spiller (testet med og uten EasyLink), men fortsatt samme (testet også med DTS-HD). Resatt receiver og fortsatt det samme.

Det er kun ved HD lyd at receiver setter seg til PCM når filmen starter, og dermed er Decoder off. Velger jeg dolby digital på filmer jeg kan det, så kommer lyden fint.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,884
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Edit: Problemet er kun med HD lyd
    Er nok flere innstillinger på din BR spiller du må sjekke. Holder ikke bare med å sette bitstream ut, du må også slå av secondary comments...les bruksanvisning.(dumt at det skal være så vanskelig)
    På Yamahaen(fjernkontrollen) har du en knapp som heter info, den må du trykke på flere ganger, da kommer lyd format frem i display.
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen klikke lyder når jeg blar i menyer. Resatte br spiller (testet med og uten EasyLink), men fortsatt samme (testet også med DTS-HD). Resatt receiver og fortsatt det samme.

Det er kun ved HD lyd at receiver setter seg til PCM når filmen starter, og dermed er Decoder off. Velger jeg dolby digital på filmer jeg kan det, så kommer lyden fint.
    du må nok gå over innstillinger , men husk det er nok med bare hdmi ut fra blu ray spiller til reciver , du har ikke bruk for tos link eller andre kabler husk dette...

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Er nok flere innstillinger på din BR spiller du må sjekke. Holder ikke bare med å sette bitstream ut, du må også slå av secondary comments...les bruksanvisning.(dumt at det skal være så vanskelig)
    På Yamahaen(fjernkontrollen) har du en knapp som heter info, den må du trykke på flere ganger, da kommer lyd format frem i display.
    Finner ingen ting om secondary comments i bruksanvisning, og heller ingenting i noen innstillinger på spilleren. Jeg har under options noe som heter "2nd audio language", men får ikke velge dette, så sikkert avhengig av at filmen har støtte for det, hvilket ikke filmene jeg har testet med støtter...

Har brukt infoknappen og satt receiver til å vise Audio decoder.

Bruker kun HDMI mellom spiller og receiver, og testet også å sette spiller til å dekode, og da står det PCM i displayet på receiver, og det kommer lyd, mens med Bitstream så kommer det først PCM i ca 1 sekund før det skifter til Decoder off.

Jeg har snakket med supportavdelingen til yamaha, og han jeg snakket med hadde ikke vært borti dette, så da tar jeg den tilbake til Elkjøp

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finner ingen ting om secondary comments i bruksanvisning, og heller ingenting i noen innstillinger på spilleren. Jeg har under options noe som heter "2nd audio language", men får ikke velge dette, så sikkert avhengig av at filmen har støtte for det, hvilket ikke filmene jeg har testet med støtter...

Har brukt infoknappen og satt receiver til å vise Audio decoder.

Bruker kun HDMI mellom spiller og receiver, og testet også å sette spiller til å dekode, og da står det PCM i displayet på receiver, og det kommer lyd, mens med Bitstream så kommer det først PCM i ca 1 sekund før det skifter til Decoder off.

Jeg har snakket med supportavdelingen til yamaha, og han jeg snakket med hadde ikke vært borti dette, så da tar jeg den tilbake til Elkjøp
    da er det nok feil på selve , reciveren.men det er bare til og bytte den inn til ein ny yamaha er veldig gode recivere , jeg har selv yamaha rx-v 767

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var hos Elkjøp, og de testet den der, og selvsagt fungerte alt helt fint, så da er det et eller annet kompatibilitetsproblem (iom problemet ikke var der med onkyo eller pioneer). Returnerte den, og vært innom hifi-klubben og deponert på en Denon AVR-1912 og såvidt testet litt med den, og der fungerer det fint.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •