Effektforsterker til Dali Mentor 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Effektforsterker til Dali Mentor 8

Jeg har oppgradert høyttalere fra Proson Stratego til Dali Mentor 8 og lurer nå på å også oppgradere effektforsterkeren som i dag er en NAD 272. Pre-amp er en receiver fra Sony (STR5300ES).

Jeg har lest tråden her inne hvor trådstarter synes NAD forsterkeren er ufin med disse høyttalerene. Jeg opplever lyden som veldig god, men det kan jo være fordi jeg tidligere har hatt billighøyttalere. Vil det bli mye bedre lyd om jeg oppgraderer effektforsterkeren eller snakker vi kun om prikken over i'en?

Fyr løs med forslag til effektforsterkere i prisområde 15-30.000kr og gjerne en link til hvor man kjøper dem her i Norge. Dali anbefaler forsterker opp til 250W og høytalerene er i 6ohm.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal ikke stole på hva andre mener, er du fornøyd er det vel bra eller?
    Effektforsterker til 15-30K vil nermest virke som overkill tror jeg, signalet går jo fortsatt igjennom en surround receiver.
    For ca 12K får du en brukt Bryston 4BSST og litt mer for en 4BSST2 model, stort bedre forsterker skal du jaggu lete lenge etter. Spørs om du finder en dog, folk selger de jo ikke...
    Spør lyric hifi om den han hadde er solgt....

Newcomer HiFi-Mathias sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En integrert forsterker med hjemmekinoinngang anbefales sterkt! Da kan du bruke bare forsterkeren når du hører på musikk, og effektdelen av den når du ser på film.

Hegel H200 tror jeg vil fungere meget bra!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye har det å si at pre-ampen ikke er så bra? Den har analog direct, men dette oppleves som flat og kjedelig lyd sammen med NAD 272. Jeg skjønner jo at en integrert forsteker som Hegel'en må være bedre, men hvor mye bedre snakker vi ved stereo-lytting?

Hvem forhandler Hegel her til lands, eller må jeg importere selv?

Medlem siden
    May 2011
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mmmbeer
    Hvor mye har det å si at pre-ampen ikke er så bra? Den har analog direct, men dette oppleves som flat og kjedelig lyd sammen med NAD 272. Jeg skjønner jo at en integrert forsteker som Hegel'en må være bedre, men hvor mye bedre snakker vi ved stereo-lytting?

Med en integrert forsterker i stereo vil du unngå all den innmaten som ligger i en middelmådig reciver. Forforsterkerdelen i en god intergrert forsterker er også MYE bedre! Du vil få et virkelig løft i stereo, med andre ord .

Hegel er et norskt merke, og fåes kjøpt hos Soundgarden

Edit: Link til forsterkeren:

Hegel H200 Integrert forsterker - Sort

Den finnes også i sølv.

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

soundgarden.no har hegel forsterkere , kan anbefale denne Hegel H70 stereoforsterker - Sort så har du denne http://www.soundgarden.no/hegel-h100...ort.html...jeg ville ha gått for denne Hegel H200 Integrert forsterker - Sort og du har også litt mindre Hegel H100 USB Integrert forsterker - Sølv denne fikk 6 i test + årets beste forsterker...

Medlem siden
    May 2011
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tceteams hjemmekino
    soundgarden.no har hegel forsterkere , kan anbefale denne Hegel H70 stereoforsterker - Sort så har du denne http://www.soundgarden.no/hegel-h100...ort.html...jeg ville ha gått for denne http://www.soundgarden.no/hegel-h100....html:mrgreen:
    Tror nok H70 og muligens H100 blir litt i det minste laget med tanke på kraft... Det er tross alt fire åttetommere det er snakk om, men H200 derimot, da den er dobbelt så sterk som H100

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi-Mathias
    Tror nok H70 og muligens H100 blir litt i det mindste laget med tanke på kraft... Det er tross alt fire åttetommere det er snakk om, men H200 derimot, da den er dobbelt så sterk som H100
    +1 hegel 200 er sikkelig forsterker , fikk 6 i terning kast den og i hjemmekino bladet

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for innspill. Hegel H200 er bestillt og vi får se hvordan det blir snart. Nad 272'en vil få en ny karriere som effektforsterker til senterhøytaleren; en Dali mentor Vokal.

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du snakker, det var litt av en oppgradering!
    Skulle gjerne hørt Mentor 8 på H200, har en mistanke om at det spiller helt rått!
    Var veldig fornøyd med H200, og er veldig fornøyd med Mentor 1.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for innspill. Hegel H200 er bestillt og vi får se hvordan det blir snart. Nad 272'en vil få en ny karriere som effektforsterker til senterhøytaleren; en Dali mentor Vokal.

Gratulerer:-D

Jeg tror dette blir bra:-D

Hva skal du bruke som kilde/dac?

H300 kommer jo snart og den har innebygd dac, men jeg vet ikke om den har HT inngang:-? Bare ett lite tips i tilfelle du ikke viste om denne, men som sagt det er jo ikke sikkert denne har HT inngang, men det er jo mulig de vet det på Soundgarden.

Det blir ikke nevnt noe om HT inngang på H300 her så det er mulig den ikke har det:-? : Integrert high-end-forsterker fra Hegel | Lyd & Bilde

Men ellers ser det ut som en spennende sak og om prisen stemmer blir det ca. samme pris som H200 med en Hegel HD11 koblet til. Men som sagt så er det jo ikke sikkert den har HT inngang og den er jo ikke i salg enda, men det blir spennende å følge med på denne fremover og hvordan denne blir tatt imot. I allefall om den har HT inngang.

H200 er jo uansett veldig bra så jeg tror det blir bra jeg på Mentor 8:-D Kunne tenkt meg å hørt H200 på Mentor 8 selv jeg:-D

Du får komme med en liten tilbakemelding på hvordan det blir da når du har fått den:-D

Medlem siden
    May 2011
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med godt og fornuftig valg av forsterker! Tror du blir like fornøyd som det jeg er . Skulle gjerne hørt H200 på Mentor 8 en gang.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hegel H200 er en nydelig forsterker . Gratulerer med KANSKJE den beste forsterkeren ifra norge (med tanke på pris).

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil ihvertfall anbefale Parasound halo A-21! Fikk en enorm oppgradering på mine Mentor 6 fra NC2250 til A-21.

Høy dempefaktor og strømstrerk forskyner!
    Parasound er også kjent å gå veldig godt med Dali/Mentor.

AVshop.no / PARASOUND Halo A21 Forsterker
    Min tråd

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dobbelpost..
    Min tråd

Medlem siden
    May 2011
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde også tenkt å anbefale den, men da må det gå gjennom en reciver som forforsterker, eller så må han kjøpe en separat forforsterker i tillegg, men da vil det også gå over budsjettet...

Men jeg tror Hegel H200 vil gjøre en glimrende jobb!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kildene er en Denon DCD-1510AE cd-spiller og etterhvert en Cambridge Azur 751 filmspiller. Ingen frittstående DAC så langt da det er kun pc-lyden jeg av og til dytter digitalt inn på dette anlegget.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reciever har han jo fra før En ren effekt vil jeg tro gi best utslag, så kan han jo evt oppgradere til en ren Pre med By Pass funksjon så slik han han eget stereo og surround oppsett
    Min tråd

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke så mye vits i å komme med råd etter at han har bestillt, er det vel?
    Jeg synes H200 er et glimrende valg, hvis han bruker anlegget en del til musikk også ville jeg heller hatt den enn en ren effekt.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sant Sånn går det når man er for lat til å lese alle innlegg hehe.
    Min tråd

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •