Effektforsterker til Dali Mentor 8 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Får håpe trådstarter kommer med tilbakemelding når oppsettet har blitt testet

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Desverre er postgangen betraktelig tregere enn beslutningsprosessen noen ganger. Men joda det blir konklusjon når H200'en er i hus og testet.

Edit: Det ser ut til at Posten sliter med å frakte noe innenlands opp til Midt-Norge på rett side av en uke. Mens over dammen går det som regel helt glatt på minst like kort tid.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til deg som har en slik fra før; Stemmer mine mistanker om at H200 ikke har en power (av/på) funksjon som kan aktiveres med fjernkontroll?

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mmmbeer
    Til deg som har en slik fra før; Stemmer mine mistanker om at H200 ikke har en power (av/på) funksjon som kan aktiveres med fjernkontroll?
    Ja, det stemmer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Redigeres fortløpende med nye inntrykk:

Kilde: Denon 1510 CD-spiller

Standbymodus fra fjernkontrol mangler. Det spiller jo liten rolle for et stereooppsett, men som en del av hjemmekinoen burde den absolutt hatt en slik funksjon.

Posten hadde rotet med sporingsinfoen så forsterkeren er nå i hus, kommer tilbake med mer når den er montert og prøvd. Så langt kan jeg si at oppgitt vekt på 25kg er i drøyeste laget selv med innpakning. Min vekt sier 24kg med innpakning og 17kg kun forsterker.

Førsteinntrykk; solid, enkel og den fungerer kommer tilbake med mer.

Denne forsterkeren er meget enkel, ingen lydjusteringer, eq eller dilldall. Kun input og volume/mute. Men jeg hører ingen grunn til å justere på lyden, fordi den er....perfekt. En lydspesialist kan sikkert høre + og - her og der, men for en vanlig lydinteressert person som meg kan jeg ikke skjønne at denne lyden trenger justering. Fjernkontrollen kommer uten batterier, 2stk AAA. Hjemmekinofunksjonen fungerer utmerket. Dette er en god løsning.

Eneste minus så langt; ingen standbyfunksjon fra fjernkontroll, kun en god gammeldags knapp på forsterkeren.

PS: Forsterkeren står midlertidig på et par Mentor 2 da Mentor 8'erne ikke er tilgjengelige.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mmmbeer
    Jeg har oppgradert høyttalere fra Proson Stratego til Dali Mentor 8 og lurer nå på å også oppgradere effektforsterkeren som i dag er en NAD 272. Pre-amp er en receiver fra Sony (STR5300ES).
    Gratulerer, er du fornøyd med Mentor 8?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Mentor 8, kjører 2 stk NAD C 275 BEE som for øyebikket er brokoblet til 330w på hver høytaler, venter på kabler for å bi ampe, har ikke testet dette enda, men er godt fornøyd ja

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •