oppgradere fra pioneer sc-lx81 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av axl
    Hmm. Har prøvd litt å bytte frem og tilbake mellom pioneer og yamaha i dag uten effektforsterker på rf 83. spilte på -5db på begge forsterkeren.
    pink floyd wish you were here på platespiller holder jeg en knapp på pioneer.litt mer presist lydbilde. plaserer gitarene i starten tydligere syns jeg. og litt fastere bass. virker som pioneer er littt kraftigere og mer kontroll på bassen.
    på cd i blurayspiller via hdmi syntes jeg yamaha låt litt bedre. (bedre dac?)
    stemmen til leonard choen og johnny cash var litt hesere og rundere med yamaha. med pioneer kunne de bli litt skarp på høyt volum.
    store forskjeller er det ikke, og det er vel høytaler match og smak som avgjør hva en liker best.
    Intressant å se dine betraktninger !
    Enig med deg i at det er ikke så veldig store forskjeller på receivere som noen vil ha det til - hvertfall ikke når man sammeligner i noenlunde samme klasse!
    Nå er jo egentlig LX 81 en klasse over 2010,men den har jo noen år på baken!

Men vil nok tro den har noe mer krefter ja,men det kommer nok ikke så veldig mye frem med kun to kanaler i drift - da yter Yamaha også veldig bra!

Men med 5 el 7 kanaler i drift,så er det ikke mange som kan måle seg med Pio's klasse-D receivere,når det gjelder rå kraft !

Så hvis man ser bort fra div funksjoner,så gir et høyttaler bytte som regel mye større forandring i lyden,enn ved bytte av receiver!

Matching er også viktig som du nevner, og det kan også variere mye etter hva slags musikk man hører på - den ene kan vere bedre på noe, og vise versa!

Konklusjon: det er ikke alltid like lett og komme frem til en konklusjon:wink:
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det er mye som spiller inn. hørselen er jo heller ikke blitt bedre med årene:-? . om en hifiskribent mener en forsterker er mye bedre enn en annen så er det ikke sikkert folk flest hører så stor forskjell. spessielt med et rom som ike er opptimalt, og middelmådige høytalere.
    går ut i fra jeg ikke er den eneste som har lest tester av div. som skal vaære så bra.testvinner i ditt og datt og så kommer kjøpesuget. den må jeg ha8) .
    Og nå kjøpte jeg rx-a 3010 i dag. 9995kr tilbud. måtte bare ha:-D . og det uten bytterett. akk!
    jaja. for se om jeg får testet litt 2010/3010i helgen før jeg leverer inn igjenn 2010 da.
    og så får jeg selge en av de andre.
    Yamaha rv-a 2060, Aragon 4004 mk2, Oppo bdp-95, pioneer dv989, Rega p3, Musikal fidelty v90-lps, Klipsch rf7 mk2, klipsch rs 52, Jl audio fantom f110, Samsung 55 uhd, Epson tw5900

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av axl
    ja det er mye som spiller inn. hørselen er jo heller ikke blitt bedre med årene:-? . om en hifiskribent mener en forsterker er mye bedre enn en annen så er det ikke sikkert folk flest hører så stor forskjell. spessielt med et rom som ike er opptimalt, og middelmådige høytalere.
    går ut i fra jeg ikke er den eneste som har lest tester av div. som skal vaære så bra.testvinner i ditt og datt og så kommer kjøpesuget. den må jeg ha8) .
    Og nå kjøpte jeg rx-a 3010 i dag. 9995kr tilbud. måtte bare ha:-D . og det uten bytterett. akk!
    jaja. for se om jeg får testet litt 2010/3010i helgen før jeg leverer inn igjenn 2010 da.
    og så får jeg selge en av de andre.
    Helt enig med du !

Gratulerer så masse med knall handel da

Du får komme med dine inntrykk etterhvert da!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •