kjøp av pio sc lx 75 vs onkyo 809 på B&W cm8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

kjøp av pio sc lx 75 vs onkyo 809 på B&W cm8

Må ha forsterkeri til nye høyttalere, og har akkurat hatt en NAD T757 på lån, men hadde en del problemer med bl.a video scaling da kilden er PC på film og musikk.

Soundgarden kjører begge 9995,- på både pio lx75 og onkyo 809 nå. Har lest flere tråder og tester på disse, og bl.a så jeg lyd og bilde hadde en test med onkyo 809(årets receiver i sin klasse), men da mot yamaha 2010 og pioneer vsx 2021.

Er disse da i en annen klasse hva gjelder lydkvalitet og strømkrefter? Siden pio 2021 er under både lx 55 og lx 75, samt pio virker være på tilbud.

Ser forøvrig mange er fornøyde med kombo pio + b&w, tenkte inn på soundgarden imorgen og høre på begge om de har både onkyo og pio inne. Liker oppløst lyd, engasjerende lyd og krutt i mellomtone, men vil helst unngå altfor mye "kjellerbass". Fortell gjerne om noen har hatt samme dilemma og om noen har erfaringer.

EDIT: Skal brukes på musikk 70-80% mot film/spill 30-20%. Mange mener jeg burde gått for stereforsterker, men det blir på sikt med evt prosessor inngang.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YeOlde
    Må ha forsterkeri til nye høyttalere, og har akkurat hatt en NAD T757 på lån, men hadde en del problemer med bl.a video scaling da kilden er PC på film og musikk.

Soundgarden kjører begge 9995,- på både pio lx75 og onkyo 809 nå. Har lest flere tråder og tester på disse, og bl.a så jeg lyd og bilde hadde en test med onkyo 809(årets receiver i sin klasse), men da mot yamaha 2010 og pioneer vsx 2021.

Er disse da i en annen klasse hva gjelder lydkvalitet og strømkrefter? Siden pio 2021 er under både lx 55 og lx 75, samt pio virker være på tilbud.

Ser forøvrig mange er fornøyde med kombo pio + b&w, tenkte inn på soundgarden imorgen og høre på begge om de har både onkyo og pio inne. Liker oppløst lyd, engasjerende lyd og krutt i mellomtone, men vil helst unngå altfor mye "kjellerbass". Fortell gjerne om noen har hatt samme dilemma og om noen har erfaringer.

EDIT: Skal brukes på musikk 70-80% mot film/spill 30-20%. Mange mener jeg burde gått for stereforsterker, men det blir på sikt med evt prosessor inngang.
    Pioneer spiller hvertfall veldig bra på musikk, nøytralt og fint uten å bli "tynn" i lyden. Har brukt LX-81 på B&W 804, og kjører den nå på noen eldre B&W i kinorommet. Funker knall i surroundsammenheng også.

Onkyoen kjenner jeg ikke, så har ikke noe sammenligningsgrunnlag.
    --
    Thorbjørn

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Pioneer spiller hvertfall veldig bra på musikk, nøytralt og fint uten å bli "tynn" i lyden. Har brukt LX-81 på B&W 804, og kjører den nå på noen eldre B&W i kinorommet. Funker knall i surroundsammenheng også.

Onkyoen kjenner jeg ikke, så har ikke noe sammenligningsgrunnlag.

Det er bra skal bli moro å få hørt, hørt den nye sc lx serien skal være litt mørkere i lydsignaturen også, men nå har ikke jeg hørt de foregående lx heller, så jeg vet ikke helt hvordan det er

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble en stusselig lytterunde da de ikke hadde onkyo 809 inne og pio sto i en hylle ikke koblet opp :lol:

Men begynner bli lei av å vente på å få spilt cm8 mine nå, så mulig jeg kliner til med en internettbestilling på 809 som ligger til 7800,- på dustinhome, bare litt usikker på hvor mye svakere den er enn lx75(?)

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble en stusselig lytterunde da de ikke hadde onkyo 809 inne og pio sto i en hylle ikke koblet opp :lol:

Men begynner bli lei av å vente på å få spilt cm8 mine nå, så mulig jeg kliner til med en internettbestilling på 809 som ligger til 7800,- på dustinhome, bare litt usikker på hvor mye svakere den er enn lx75(?)
    Siden du er ute etter "Liker oppløst lyd, engasjerende lyd og krutt i mellomtone" ,så holder jeg en knapp på LX 75 - og særlig på B&W,som jeg synes lett kan bli litt kjedelige og "vel tilbakelente" etter min smak !!

Den er jo egentlig en klasse eller to over prismessig også,og det betyr som regel litt mer av alt!

LX 75 har jo også 9 kanaler - det kan jo vere "kjekt å ha"

Det skal ikke vere lett i denne jungelen,og det koker ofte mye ned til smak og behag,men jeg hadde nok valgt Pio !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde nok gått for Pioneer, hvis jeg skulle ha valgt uten å høre dem, den er kjent for å passe godt sammen med B&W, og det er gjerne sånn at det er en grunn til at noe er dyrere enn noe annet, og den tilhører jo egentlig en høyere prisklasse enn den Onkyoen.

Kan du ikke få lånt med deg Pioneer hjem?

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Siden du er ute etter "Liker oppløst lyd, engasjerende lyd og krutt i mellomtone" ,så holder jeg en knapp på LX 75 - og særlig på B&W,som jeg synes lett kan bli litt kjedelige og "vel tilbakelente" etter min smak !!

Den er jo egentlig en klasse eller to over prismessig også,og det betyr som regel litt mer av alt!

LX 75 har jo også 9 kanaler - det kan jo vere "kjekt å ha"

Det skal ikke vere lett i denne jungelen,og det koker ofte mye ned til smak og behag,men jeg hadde nok valgt Pio !
    Takker for respons

Ja det skal neimen ikke være lett, det er sikkert og visst. 9 kanaler eller 4k spiller ikke så stor rolle, ei heller airplay støtte. Er en grunn til at jeg hadde nad t757 hjemme på lån hehe. Jeg liker at de oppskalerer og at man har mye muligheter, det skal jo sies.

Hyggelig med litt input, jeg har til gode å høre lx serien til pioneer. Onkyo likte jeg veldig godt, og det var en budsjett receiver(607) så jeg går jo klasser opp uansett. Synes den spilte bra i stereo til å være en billig receiver, og når man brukte pure direct koblet den ikke ut bilde(slik som yamaha gjør/gjorde), noe som er essensielt når man bruker pc som kilde.

Men er veldig enig i at man må ha noe engasjerende på B&W cm serien. De låter utrolig pent og mye bedre enn hva jeg har hatt før(qln 603, selv om de hadde dynamikken), så viktig få noe med litt punch samtidig som man har oppløsningen.

Låne hjem er jo en mulighet, som jeg også gjorde NAD og har testa bel canto.Får tenke litt iherdig over helga. Det jeg synes er litt merkelig med pioneer, er at noen sier stereobilet faller sammen litt ved pure direct?. For ved onkyo og andre receivere så foretrekker jo brukerne pure direct over RK osv.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for respons

Ja det skal neimen ikke være lett, det er sikkert og visst. 9 kanaler eller 4k spiller ikke så stor rolle, ei heller airplay støtte. Er en grunn til at jeg hadde nad t757 hjemme på lån hehe. Jeg liker at de oppskalerer og at man har mye muligheter, det skal jo sies.

Hyggelig med litt input, jeg har til gode å høre lx serien til pioneer. Onkyo likte jeg veldig godt, og det var en budsjett receiver(607) så jeg går jo klasser opp uansett. Synes den spilte bra i stereo til å være en billig receiver, og når man brukte pure direct koblet den ikke ut bilde(slik som yamaha gjør/gjorde), noe som er essensielt når man bruker pc som kilde.

Men er veldig enig i at man må ha noe engasjerende på B&W cm serien. De låter utrolig pent og mye bedre enn hva jeg har hatt før(qln 603, selv om de hadde dynamikken), så viktig få noe med litt punch samtidig som man har oppløsningen.

Låne hjem er jo en mulighet, som jeg også gjorde NAD og har testa bel canto.Får tenke litt iherdig over helga. Det jeg synes er litt merkelig med pioneer, er at noen sier stereobilet faller sammen litt ved pure direct?. For ved onkyo og andre receivere så foretrekker jo brukerne pure direct over RK osv.
    Jeg vil vel heller snu det siste andre veien !
    Pio beholder "go-klangen" mye bedre med RK innkoblet enn f.eks Yamaha 3067 som jeg hadde inne på test!

Dette er jo en stor fordel,hvis man ønsker å bruke en god,og godt integrert sub også til musikk avspilling!

Jeg bruker ALDRI "pure direct" på min LX 85 - gjorde det heller ikke på tidligere Pio mideller jeg har hatt!
    Av den enkle grunn at det låter bedre med RK aktivert,og man får med suben!

Man kan også etterjustere i det uendelige med Pio's RK,og man kan lagre 6 forskjellige oppsett ,for så å finne den som passer dine ører best!

Eneste minuset med Pio,er at man har litt for få x-over alternativer,samt manglende sub-EQ!

Men det MCACC gjør,gjør den bra,og er det noe innstillinger du ikke liker,så bare nullsiller du disse!

Air play er også genialt - deilig å sitte ute på verandaen med Iphone,og "styre hele showet" ( både Spotify og fjernkontroll til receiver) på Zone 2
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •