Rimelig receiver til Canton Movie 155 QX

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rimelig receiver til Canton Movie 155 QX

Jeg bruker i dag en Onkyo TX-NR807 med Canton Movie 155 QX, og det fungerer veldig bra etter min mening, men samboer synes den til tider er vel skarp i diskanten. Iom jeg ikke opplever det slik så er det vel i frekvenser over det jeg klarer å høre...

Jeg vil uansettt helst bruke 807'en i stuen på noen gulvstående høyttalere, så vil ha en ny receiver til kinoen, og har sett litt på Pioneer VSX-921 og Onkyo TX-NR609 som jo er veldig billige nå, men er usikker på om de er strømsterk nok? Kanskje prøve å finne en brukt HK 355 eller noe sånt? Men noen som vet hvordan disse er i øvre diskant? Evt andre jeg heller bør vurdere? Bor forøvrig i blokk, så begrenset hvor høyt jeg kan spille.

Takker for alle innspill

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøp yamaha den er mørk varm fyldig på lyd , skal holde massevis med einYamaha RX-A810 7x100W 7.2 3D A/V AVENTAGE receiver - L-Sound AS denne vil dra canton systemet ganske bra , prisen er heller ikke noe og si på litt over 4000kr

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har dessverre et veldig begrenset budsjett, og den blir rundt 5k med frakt som blir for mye... Men hvordan er Yamaha RX-V671 i forhold? Eller Denon AVR-1912? Er kun for filmbruk.

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Diablito
    Jeg har dessverre et veldig begrenset budsjett, og den blir rundt 5k med frakt som blir for mye... Men hvordan er Yamaha RX-V671 i forhold? Eller Denon AVR-1912? Er kun for filmbruk.
    yamaha rx-v 671 er perfekt , er ikke så mye forskjell på den og rx-a serien...ta yamaha rx-v 671 så blir du vel forøyd...

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for hjelpen, og var innom Elkjøp i går for å ta en titt på RX-V671 men fant en bortgjemt Pioneer VSX-921 som hadde vært brukt til demo. Fikk tilbud om å kjøpe den for 1900,- så det slo jeg til på

Har fått den på plass og satt opp. Har testet litt, og det fungerer veldig bra, og synes den er vel så bra som Onkyoen til det høyttaler settet, hvilket er imponerende prisen tatt i betraktning (men er jo et rom på knapt 10m2).

Den har forøvrig en veldig kjekk funksjon for å dempe de øvre frekvensene hvis lyden er for spiss, så skal testes ut når jeg ser film med samboer, og regner med det skal bli bra

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen suksess med VSX-921, lyden var enda skarpere etter hennes mening, og måtte skru ned volumet enda mer. Brukte funksjonen for å dempe diskanten og synes selv det ble veldig lav diskant, men fortsatt for skarp lyd for hun...

Var og leverte tilbake VSX-921 på elkjøp og hadde flaks med at de har Yamaha RX-V671 på tilbud denne uken til 2290,- så da byttet jeg til den og har satt opp og testet litt nå. Høres veldig bra ut for min del, bortsett fra problemer å få lyd fra BR, men tar det i egen tråd. Så får jeg håpe lyden ikke blir for skarp med denne receiveren, ellers må jeg nok skifte høyttalere...

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyden i Yamaha var mye mindre spiss enn Pioneer, og absolutt veldig bra, men var fortsatt litt for spisst, (men noe mindre spiss enn Onkyoen), men mest pga den ikke skiftet til HD lyd fra BR spilleren min så gikk den i retur.

Forsøkte så med Denon AVR-1912 og den har en veldig avrundet og behagelig lyd. Kanskje en smule tam i forhold til Pioneer og til en viss grad Yamaha, men klar lyd og et bra lydbilde. Jeg har kunnet skru opp så høyt jeg vil, så langt, uten at hun reagerer (begrenser meg pga naboer iom vi bor i blokk), så absolutt suksess så langt, og den blir værende

Hadde ikke trodd det skulle være så store forskjeller på disse, men det er det virkelig (spesielt mellom Pioneer og Denon), og hadde det ikke vært for problemet med HD lyden fra Yamahaen, så hadde jeg nok beholdt den pga den var 1k billigere, og jeg kunne ha lyden ganske nært det jeg ønsker før det ble ubehagelig for hun.

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Diablito
    Lyden i Yamaha var mye mindre spiss enn Pioneer, og absolutt veldig bra, men var fortsatt litt for spisst, (men noe mindre spiss enn Onkyoen), men mest pga den ikke skiftet til HD lyd fra BR spilleren min så gikk den i retur.

Forsøkte så med Denon AVR-1912 og den har en veldig avrundet og behagelig lyd. Kanskje en smule tam i forhold til Pioneer og til en viss grad Yamaha, men klar lyd og et bra lydbilde. Jeg har kunnet skru opp så høyt jeg vil, så langt, uten at hun reagerer (begrenser meg pga naboer iom vi bor i blokk), så absolutt suksess så langt, og den blir værende

Hadde ikke trodd det skulle være så store forskjeller på disse, men det er det virkelig (spesielt mellom Pioneer og Denon), og hadde det ikke vært for problemet med HD lyden fra Yamahaen, så hadde jeg nok beholdt den pga den var 1k billigere, og jeg kunne ha lyden ganske nært det jeg ønsker før det ble ubehagelig for hun.
    prøv denne legger ved link Elutstyr.no | Nettbutikk for Hi-Fi og bilstereo disse reciverene har fått mye skryt for varm fyldig lyd , + di har denne beste mikrofon oppsetningen

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når en RX-A810 til knappe 5k er for dyrt, hva blir da en til det dobbelte? :roll:

Og som nevnt, Denon AVR-1912 fungerer fint så langt

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •