Kjøpe ny surr.receiver/hifi forsterker + litt til

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpe ny surr.receiver/hifi forsterker + litt til

Hei,
    Jeg vurderer å kjøpe meg noe nytt utstyr. Lurer litt på Pioneer SC-LX75 eller VSX-LX55. Jeg kommer nok til å bli mer enn fornøyd uansett hvilken modell jeg skulle falle ned på av disse. For all del jeg kan være åpen for andre modeller/merker også.

SC-LX-75 er en klasse D forsterker, mens LX-55 er en klasse A/B, hvis jeg har skjønt det riktig. Hva er forskjellen folkelig forklart?

Jeg hører endel på musikk og lurer også på det er smartere og gå ned i pris på en surround receiver og heller kjøpe en stereoforsterker i tillegg? Rundt kr 5000,- pr stk for en surround og stereo. Eller er det bare tull?

Hva slags høyttalere bør jeg enetuelt sjekke ut til disse, til rundt kr 10000.-

Musikk jeg hører på er: Dimmu Borgir, Enslaved, Elvis, Suede, Bruce Springsteen, A-ha.

Egentlig alt mulig. Venner kaller meg musikalsk schizofren

Så da håper jeg på at eksperisen ute på forumet her har noen gode forslag til meg.

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei,

Forskjellen på 75 og 55 fra pioneer er at 75 har icemoduler i effektdelen, såkalt klasse D og ikke A/B. Tidligere ble de levert av bang&olufsen på lx73 og 83, men har nå gått over til noen andre icemoduler. Et kjapt søk på forumet her så finner du info.
    Til den type musikk du hører på, og som jeg også hører på.. rimelig schizo jeg også når det kommer til musikk, så ville jeg vært litt forsiktig med matching med pioneer om du har en lys signatur på høyttalerne, de kan låte litt skarpt og kanskje ikke så engasjernede som yamaha og onkyo. Søk på forumet, og du finner masse tråder og info. Andre forsterkere i den prisklassen er yamaha 1010-3010, og fjorårets toppmodellenmodellen til yamaha 3067 til 9990,-

Onkyo 809 har en fin pris for tida, og fått topp score. Sjekk lyd og bilde for tester

EDIT: om du skal kjøpe int forsterker i tillegg, så kikk f.eks til cambridge 740 og 840 eller andre med prosessorinngang så kan du koble den på receiver og bruke receiver til film og forsterker på musikk.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •