Effekt/plateforsterkere med innebygd DSP/XO - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er klar over Digimoda men synes de er høyt priset med tanke på hva de inneholder sammenlighet med f.eks. miniDSP. DigiModa bestpr såvidt jeg har forstått av to stk ASP250 og en stk ASP500 så til sammenligning er MiniDSP rundt 5 ganger så kraftig og Pascal forsterkermodulene skal også være bedre enn B&O modulene.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du funnet noe ektern DSP som kunne brukes til alle kanalene? Jeg klarer ikke å finne noe fornuftig...

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestilt 3 stk MiniDSP in a box, en pr høyttaler.

Hadde jeg hatt 2-vegs høyttalere hadde alt vært svært mye enklere da det er mange bokser som har 6-8 utganger men ekstremt få som har 9 som jeg trenger. Eneste jeg har funnet som har 9 utganger er dedikerte kino filter fra QSC, EAW o.l. men de er både lite fleksible og dyre. Til dine kan du f.eks. bruke MiniDSP 8x8, dB Mark DP48II, DBX Driverrack eller andre tilsvarende.

Jeg har kjøpt en ATI 6012 som jeg skal bruke på diskant og mellomtonehorna, muligens også på bassene selv om det nok blir for lite effekt. Den er ikke spesielt kraftig med sine 12x60 watt men den skal spille veldig bra utifra det jeg har lest så jeg tenkte det var verdt å prøve, var også den rimeligste løsningen for meg.

Skal kunne få rundt 125dB i bassene med ATI forsterkeren men det høres forskrekkelig lite ut med den effekten så jeg har som sagt bestilt en Behringer også idag. Sannsynligvis blir den brukt på bassene på høyre/venstre men får se det ann når jeg har fått alt og får koblet det opp.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •