HDCP problemer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HDCP problemer

Litt usikker på hvilken kategori dette skal, men Mod får eventuelt flytte det om det er feil.

Jeg har en en Apple TV og Grundig PVR fra Riks Tv som jeg har koblet til en NAD T 755 A/V Surround Sound Receiver med HDMI, som igjen er koblet til Samsung LE40R72B LCD TV med HDMI. NAD recieveren fungerer da som en HDMI svitch.

Problemet er at når jeg skal se enkelte kanaler på Riks TV samt deres VOD (Video on demand) innhold får jeg ikke sett det pga problemer med HDCP. Grundig boksen ber meg skru på HDCP i menyen. Jeg gjør det, og det blir ikke noe bilde fra noen kanaler i det hele tatt.

Det samme gjelder om jeg skal leie eller kjøpe innhold i iTunes med Apple TV boksen. Filmer jeg har rippet selv og lagt iTunes spiller uten problem. Om jeg vil sende en film til Apple TV via min iPads Airplay funksjon får jeg også beskjed om min TV ikke er HDCP kompatibel. Det gjelder all video som jeg vil sende fra iPad til Apple TV. Også YouTube og videoer jeg har laget selv.

Jeg har tatt kontakt med både Samsung og NAD om dette. Begge sier at de produktene jeg har kjøpt fra dem er HDCP kompatible.

Blir veldig glad for tips.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...her er det elimineringsmetoden som må brukes... Først; funker PVRen og Apple-TVen direkte mot TVen? I så fall kan jo de kildene fjernes fra problemlisten, og da står du vel egentlig bare igjen med receiveren som troublemaker´n... Hvis PVR/Apple-TV ikke funker direkte mot TVen er det altså TVen, alternativt både PVRen og Apple-TVen som skaper trøbbel. PVRer er notorisk dårlige på å følge HDCP på korrekt måte og dermed kan det godt hende det er feil på den. Apple-TVen har jeg selv hatt trøbbel med mot en eldre plasma-TV, men da var det altså TVen som var problemet ettersom Apple-TVen funka fint på andre TVer.

Uansett; ELIMINATE er stikkordet - få bort kompleksitet slik at du kan pinpointe der problemet ligger i størst mulig grad!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei,
    jeg har en Telenor TV dekoder. Når jeg kjørte bilde og lyd via HDMI fikk min NAD T785HD problemer med audio drop-out.
    Jeg prøvde forskjellige koblinger og endte opp med at bilde kjøres via HDMI og lyd via optisk. Tipper det er noe i HDCP koblingen som ikke matcher.
    Dette løste problemet for meg. Er usikker på om det er NAD eller TV dekoderen fra Telenor som er problemet.
    I NAD har jeg satt bildeoppløsningen til 720P som sendes til min Loewe Modus 42P. Den kan kun ta 720P eller 1080i.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •