Tips til effektforsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips til effektforsterker

Nyfrelst hifi-mann ønsker tips på effektforsterker. Har idag en rx-v3067, Kef XQ40 som fronter og KHT 3005se som surround. Kunne gjerne tenkt meg litt mer trøkk når jeg spiller musikk. Er det noen som har noen tips?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Diavolo78
    Nyfrelst hifi-mann ønsker tips på effektforsterker. Har idag en rx-v3067, Kef XQ40 som fronter og KHT 3005se som surround. Kunne gjerne tenkt meg litt mer trøkk når jeg spiller musikk. Er det noen som har noen tips?
    3067 er jo rimelig kraftig,så det vil jo koste litt å få noe som er vesentlig bedre!
    Har du sub,og i såfall hvilken ?
    Hvis ikke,så bør du heller legge noen kr i en god sub,før du kjøper effekt !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Kef HTB2 10" til sub, den som følger med Kef KHT3005se. Duger den? Hadde den oppfatningen at Kef er glad i mye kraft for virkelig våkne til liv. Er det feil? Derfor jeg har vært inne på tanken på en effektforsterker til musikk

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Diavolo78
    Har Kef HTB2 10" til sub, den som følger med Kef KHT3005se. Duger den? Hadde den oppfatningen at Kef er glad i mye kraft for virkelig våkne til liv. Er det feil? Derfor jeg har vært inne på tanken på en effektforsterker til musikk
    Jeg kjenner ikke så godt til Kef - hverken HT eller suben,så jeg vet ikke hvor "effekt hungrige" dem er !
    Men utfra specs ,så ser det da ikke så ille ut,men det er ikke alltid så mye å gå etter!
    Hva koster den suben da?
    Pleier du å bruke sub når du spiller musikk ?
    Har du prøvd forskjelllige innstillinger - kjørt YAOP osv ?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marantz MM 7025 er en god match til XQ40!

Newcomer Della sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Vigrestad
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan,

Hadde jeg deg ville jeg heller gått for en integrert forsterker med såkalt "by-pass" funksjon, dvs at den kan fungere som ren effektforsterker når du ser film, og som en integrert når du skal spille i stereo.

Tidligere hadde jeg en Pioneer LX-75 receiver og en Hegel H200 satt opp i et slikt system. Du kobler da cd-spilleren, eller annen lydkilde til den integrerte, mens blue-ray spilleren kobler du til receiveren. Receiveren kobler du også inn på den integrerte. Så er det bare å velge på "input selectoren" på den integrerte hvor du vil motta signal fra; receiver eller cd-spilleren. Receiveren vil da gi power til center og surround, mens den integrerte til frontene.

Mine ører har ikke vært borti en receiver som er i stand til å hamle opp med en prismessig tilsvarende integrert stereoforsterker, ikke litt engang, ikke bittelitt engang...
    Della
    TV : 50PFL5008T
    Kilder : Pioneer BDP-LX55 - Airport Express - Violectric V800 DAC
    Forsterkeri : Primare SP32 - Primare A30.7 -Ayon Spark mkii - Orpheus II og 2x Orpheus III Mono
    Høytalere : Piega Coax 70,2 - Piega Premium 5 - Piega Premium 3
    Styrt av: Ipad2/Iphone5

Newcomer Nick-Andre sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Emotivia XPA-5. Masse effekt til en billig penge! Bi-amp frontene og kjør surround fra Yamaha'n. Om Emotivia er en god match til KEF får andre svare på

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Della

Mine ører har ikke vært borti en receiver som er i stand til å hamle opp med en prismessig tilsvarende integrert stereoforsterker, ikke litt engang, ikke bittelitt engang...
    Dette vil jeg påstå er en smule overdrevet - hvertfall så lenge receiveren(en toppmodell) skal brukes kun som pre !

Newcomer Della sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Vigrestad
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Dette vil jeg påstå er en smule overdrevet - hvertfall så lenge receiveren(en toppmodell) skal brukes kun som pre !
    Først av alt vil jeg pressisere: MINE ØRER :-D

Har hatt: Yamaha 3900/1067, Denon 3312, Pioneer lx75
    Disse har forsåvidt spilt greit, noen faktisk overraskende greit, men ikke kommet i samme klasse som når jeg har pre-effekt eller en integrert.
    MEN, ser det er en annen tråd på forumet som tar opp dette, og mtp den lynsjestemningen som er der, vil jeg nå avstå fra å kommentere dette videre

Alt jeg har sagt er basert på subjektive meninger og subjektive ører.
    Della
    TV : 50PFL5008T
    Kilder : Pioneer BDP-LX55 - Airport Express - Violectric V800 DAC
    Forsterkeri : Primare SP32 - Primare A30.7 -Ayon Spark mkii - Orpheus II og 2x Orpheus III Mono
    Høytalere : Piega Coax 70,2 - Piega Premium 5 - Piega Premium 3
    Styrt av: Ipad2/Iphone5

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor stort er rommet?

Hvordan er anlegget og lytteposisjon i forhold til hverandre, har du prøvd å endre på plasseringer?

Hva forventer du av anlegget, og hvilken musikk hører du på?

(beklager at jeg svarer med spørsmål, men er nok andre ting å ta tak i enn en ny effekt)

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalere f. Eks. Det er de som gir størst innvirkning på lyden.

Newcomer Stereo Light sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er i samme båt som TS.

Selv har jeg nok funnet ut at jeg kommer til å lande på Emotiva i løpet av sommeren. Spørsmålet er bare om det blir XPA-2 eller 3.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •