Pioneer VSX-921 - Airplay - Spotify fra Ipad/Ipod/Iphone

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer VSX-921 - Airplay - Spotify fra Ipad/Ipod/Iphone

Hei!
    Lurer på å kjøpe ny forsterker og lurer da på Pioneer VSX-921, men lurer da på om denne kan "spille av" Spotify fra en av mine Ipad/Ipod/Iphone?

Og ikke minst om den kan gjøre det på Sone 2, slik at jeg kan se på tv/film i sone 1 og ha musikk på badet i sone 2 via airplay....

Eller må jeg til å kjøpe Airportexpress for å gjøre det??

Da kan vel det velges andre forsterkere også....

Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nr1rolf
    Hei!
    Lurer på å kjøpe ny forsterker og lurer da på Pioneer VSX-921, men lurer da på om denne kan "spille av" Spotify fra en av mine Ipad/Ipod/Iphone?

Og ikke minst om den kan gjøre det på Sone 2, slik at jeg kan se på tv/film i sone 1 og ha musikk på badet i sone 2 via airplay....

Den kan spille av Spotify over AirPlay, men jeg har slitt med at pc med iTunes må være slått på for at AirPlay symbolet skal dukke opp. Vet ikke om dette er konfig/nett e.l. Sone 2 har jeg ingen erfaring med.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bear
    Den kan spille av Spotify over AirPlay, men jeg har slitt med at pc med iTunes må være slått på for at AirPlay symbolet skal dukke opp. Vet ikke om dette er konfig/nett e.l. Sone 2 har jeg ingen erfaring med.
    Ja det er greit nok at PC står på men trodde det skulle gå uten det da? Og dette med sone 2 er viktig for meg og de planene jeg har

Håper noen andre kan hjelpe mere?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Dette fungere hvertfall knirkefritt på min LX 85!
    Og kan ikke helt skjønne hvorfor det ikke skulle gjøre det samme på vsx 921,så lenge den støtter Airplay !
    Sitter med ute-HT på verandaen,og styrer "hele showet" med Spotify via iphone på zone-2
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Dette fungere hvertfall knirkefritt på min LX 85!
    Og kan ikke helt skjønne hvorfor det ikke skulle gjøre det samme på vsx 921,så lenge den støtter Airplay !
    Sitter med ute-HT på verandaen,og styrer "hele showet" med Spotify via iphone på zone-2
    det var jo en god melding! Men ser jo den er 2 klasser over i pris da men det er vel en ting som ikke bør koste noe å ha på begge forsterkerne :O Så kan du da bruke Iphonen til det hele, få forsterkeren på sone 2 og ja du sier jo du styrer hele showet der fra så da regner jeg med du kan resten, uten noe kobling opp mot annet dill dall en forsterkeren?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det var jo en god melding! Men ser jo den er 2 klasser over i pris da men det er vel en ting som ikke bør koste noe å ha på begge forsterkerne :O Så kan du da bruke Iphonen til det hele, få forsterkeren på sone 2 og ja du sier jo du styrer hele showet der fra så da regner jeg med du kan resten, uten noe kobling opp mot annet dill dall en forsterkeren?
    :O NÅ både 3-4-5 klasser over, 921 ligger nå til 2495,- på Elkjøp det må jo bare være et kupp .

Men hadde vært kjekt med en med 3 eller 4 soner

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :O NÅ både 3-4-5 klasser over, 921 ligger nå til 2495,- på Elkjøp det må jo bare være et kupp .

Men hadde vært kjekt med en med 3 eller 4 soner
    Det er et kupp ja,og med Elkjøps returgaranti,så er det jo bare å prøve,og se om den fungerer som du vil!
    Eneste du må gjøre,er å koble receiveren til hjemmnettverket ditt,og laste ned avcontrol2 appen til tlf'n din:-D
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bear
    Ser ut som siste versjon av iTunes for iPad jeg lastet ned idag har fikset problemet med AirPlay protokollen og spiller direkte av på min VSX2021 receiver uten iTunes pc online!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå kjøpt VSX-921 og må si at jeg er strålende fornøyd foreløpig, den spiller veldig bra og airplay er jo veldig gøy og funker som en drøm, går ikke via pc, spiller spotify rett fra ipad, iphone etc. terningkast 6

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå kjøpt VSX-921 og må si at jeg er strålende fornøyd foreløpig, den spiller veldig bra og airplay er jo veldig gøy og funker som en drøm, går ikke via pc, spiller spotify rett fra ipad, iphone etc. terningkast 6
    Hyggelig at du er fornøyd:-D

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja, enig det funker gull med airplay på receiveren. Bedre enn via Airport Express.

Fordi airplay på iPad/iPhone er direkte synket med receiver. Det betyr at volum ikke går via to kontroller, låtnavn kommer fram på displayet og appen slås av når man slår av receiver, så den ikke lader uten enheten. Mye bedre brukegrensesnitt, altså.

Ville ikke kjøpt receiver i dag uten airplay.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •