hifi mann UTEN peiling! trenger hjelp. klipsch

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 41
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hifi mann UTEN peiling! trenger hjelp. klipsch

Heisann.. Jeg må først å fremst starte med å si, at jeg har overhode ingen peiling på hifi. Tenkte jeg skulle handle meg nytt anlegg. Det forje jeg hadde var et logitech z-5500 hehe.

så jeg handlet inn:

Onkyo tx-nr809b
    Klipsch rf-82-II
    Klipsch sw-112

Dette er da også tilkoblet pcen, med en helt vanlig phono kabel.
    lurer bare på åssen jeg skal stille dette inn rett! åssen innstillinger dere evt
    har på deres system(er) å hva subens innstillinger skal stå på?
    pharse, lowpass å gain (liker bass). Hvilken innstilling det skal stå på receiver for å få best mulig effekt på dette 2.1 systemet.

Alt av svar, gjør stor hjelp.

Newcomer perkforr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først bør du nok sette inn mikrofonen som fulgte med og kjøre den automatiske kalibreringen. Jeg mener det skal gå bra selv om du bare har 2.1 system.

Hvordan du gjør dette er veldig enkelt og står i manualen.

Det står også en del andre gode forslag i den manualen. Det er hvertfall en start.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok det var det den lille saken var tell! hehe der kan du se.. japp skal gjøre dette nå så kommer jeg tilbake.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann. Testet kalibreringen slik du sa. å ble en god del bedre, men toppen er skarp. lurte på om du hadde noen råd åssen dette kan tones ned.
    (litt mere myk)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch trenger innspillingstid. La de få noen timer og du skal se det løsner...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok.. skal gjøre det. Hørte at dem skulle ha noe så sinnsykt med innspillingstid. men takk for hjelpa

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pribbo
    ok.. skal gjøre det. Hørte at dem skulle ha noe så sinnsykt med innspillingstid. men takk for hjelpa
    Trenger ca 6 måneder innspilling, ved "vanlig" bruk

Forøvrig, må anbefale en grei dac, siden overføring pc-> receiver med phono ikke er noe kvalitet å hoppe i taket etter. dac med usb inngang, og kjøre noen greie RCA kabler fra dac -> receiver. Vil løfte lyden mye:-D

Forøvrig, så er de bare å sitte å lytte, stille og leke seg litt med innstillingene, plassering av ht og sub, så finner du lyden DU liker, for de kan være GANSKE individuelt, så er ikke noe fasit svar her

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg vil tro du har mye å hente på å få fikset noe bedre kilder, hvis du spilleer rett fra pc så er det mye å hente og ikke rart i det hele tatt at du får en lite oppløst topp som høres skrikende ut, mine two cents :-D

forøvrig vil nok receiver tømmes for strøm også hvis du skrur høyt opp , og da får du også skrikende topp

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ElDuce
    Trenger ca 6 måneder innspilling, ved "vanlig" bruk

Forøvrig, må anbefale en grei dac, siden overføring pc-> receiver med phono ikke er noe kvalitet å hoppe i taket etter. dac med usb inngang, og kjøre noen greie RCA kabler fra dac -> receiver. Vil løfte lyden mye:-D

Forøvrig, så er de bare å sitte å lytte, stille og leke seg litt med innstillingene, plassering av ht og sub, så finner du lyden DU liker, for de kan være GANSKE individuelt, så er ikke noe fasit svar her

heisann.. har dette kortet i pcen..(ASUS Xonar Essence STX) erre noe jeg kan bruke det tell ? i såfall.. har du noen råd om hvilkene kabler å div utstyr en trenger?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    jeg vil tro du har mye å hente på å få fikset noe bedre kilder, hvis du spilleer rett fra pc så er det mye å hente og ikke rart i det hele tatt at du får en lite oppløst topp som høres skrikende ut, mine two cents :-D

forøvrig vil nok receiver tømmes for strøm også hvis du skrur høyt opp , og da får du også skrikende topp
    ok takk for tipset. masse her jeg ikke vet noen ting om skjønner jeg. sitter å leser masse på nettet om dagen. lyd å bilde har jeg startet å lese.. men har også hørt at man skal ta dem testen som man finner i lyd å bilde med en klype salt.. ligger det noe i det?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ElDuce
    Sitat Opprinnelig postet av pribbo
    heisann.. har dette kortet i pcen..(ASUS Xonar Essence STX) erre noe jeg kan bruke det tell ? i såfall.. har du noen råd om hvilkene kabler å div utstyr en trenger?
    S/PDIF TOSLINK optical adaptors *1
    Testa ut optisk å sjekka om du får noe bedre lyd av det?

Newcomer OlaCola15 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare husk at tester sier at den dyreste kabelen er like god som den billigeste. men forskjellige typer kabler er noe helt annet. Just sayin', sikkert noen her som er uenige med meg...

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OlaCola15
    Bare husk at tester sier at den dyreste kabelen er like god som den billigeste. men forskjellige typer kabler er noe helt annet. Just sayin', sikkert noen her som er uenige med meg...
    Kabel-debatten er evigvarende, og vi blir ALDRI enige om de

Etter min mening, det ER forskjell i kabler, men alt etter bruken, sammenhengen, og forskjellene er nok større i visse type kabler (høyttalerkabler, signalkabler eks).

En kabel er et komponent i et anlegg, mener nå jeg, og et anlegg er ikke bedre en sitt svakeste komponent (anf. En lenke er ikke sterke en sitt svakeste ledd)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Silvrblue
    Testa ut optisk å sjekka om du får noe bedre lyd av det?
    ja ble krem lyd nå .

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp ett skjermkort med Hdmi kontakt. og koble forsterkeren inn på den, så får du både det beste bildet og den beste lyd overføringen fra pc-forsterker Hvis du vil ha bra lyd fra MP3 filer, så pass på at bitraten ikke er under 320kbps. Under det så mister du mye informasjon, og lyden kan bli en del tynnere og mindre oppløst. Det beste er Flac filer. Flac er ett tapsfritt alternativ til MP3.
    Sony DN1050 - XTZ 95 serie - BA RPS1000 - LG PM970T - PS3 - PS4 - HTPC - WIIU

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lydkortet hans har jo allerede coax/toslink for digitalt ut, du får ikke magisk bedre kvalitet fra vanlige kilder (ikke bluray) ved å bruke HDMI.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wibla
    Lydkortet hans har jo allerede coax/toslink for digitalt ut, du får ikke magisk bedre kvalitet fra vanlige kilder (ikke bluray) ved å bruke HDMI.
    Stemmer nok det. Derimot kan han droppe lydkortet og ha mindre "rot" i pc`en, og en mindre kabel til reciever..

Når man er inne på det.. Kan man hive ut mp3 lyd fra pc til reciever, UTEN å kjøre bildet? Via HDMI på skjermkortet tenker jeg på..

Newcomer thenuts sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meg bekjent så MÅ du kjøre både lyd og bilde til receiver, men du kan jo skru av TV da. Da tror jeg du må aktivere HDMI passthrough-funksjonen på Onkyo.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Silvrblue
    Stemmer nok det. Derimot kan han droppe lydkortet og ha mindre "rot" i pc`en, og en mindre kabel til reciever..

Når man er inne på det.. Kan man hive ut mp3 lyd fra pc til reciever, UTEN å kjøre bildet? Via HDMI på skjermkortet tenker jeg på..
    En hvilken som helst god gammal dags mp3 spiller software du tenker på ?

Sjøl bruker er jeg gammaldags av meg og bruker enda winamp, som jeg nå fjernstyrer med en av mange app's til androiden, så trenger og ikke være i samme rom som pc'n eller ha skjerm bilde f.eks.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arnesen1
    Kjøp ett skjermkort med Hdmi kontakt. og koble forsterkeren inn på den, så får du både det beste bildet og den beste lyd overføringen fra pc-forsterker Hvis du vil ha bra lyd fra MP3 filer, så pass på at bitraten ikke er under 320kbps. Under det så mister du mye informasjon, og lyden kan bli en del tynnere og mindre oppløst. Det beste er Flac filer. Flac er ett tapsfritt alternativ til MP3.
    hmm ja skal teste med hdmi. kjører digitalt nå. å bruker foobar2000 med en digital pluggin. som spiller av flac. er go knall dettan. daft punk å pendulum er ekstremt STOR forskjell fra mp3 tell flac.. selv en døv man ville KJENT forskjell. så hører hvor viktig det er med høy bitrate på filene som spilles av.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •