Headsett - fra forsterker eller pc?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer Xito sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Headsett - fra forsterker eller pc?

Hei, lurer på om det er noe å hente på å koble et headsett gjennom forsterker mot å koble headsett rett inn på minjack ut fra lydkort. De fleste forsterkere har en mini-eller Jack ut, og er det noe fordeler ved å bruke den annet enn at du kan få høyere volum? Hva er i tilfelle disse utgangene ment å brukes til?

Edit: Mener fra en typisk stereoforsterker type HK 980 eller lignende, ikke headsettforsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

headset pc kontra forsterker

Hei. På min gamle integrerte Sony forsterker,stereo, så er hodetelefon uttaket mye kraftigere enn alle mine pc`er stasjonære som bærbare.
    Til og med Yamaha recieveren er bedre med litt tungdrevne headset.
    Lyden blir som regel og bedre på lave volum på ekstern forsterker kontra pc`ens lydkort.
    Det beste er jo ekstern forsterker til hodetelefoner.
    Og en pc har en del komponenter som kan slå inn på lyden, så det kan bli en negativ faktor på kvalitet.
    Men kan anbefale usb-headset. Du kommer greit ut av det med ett sånt ett..
    Kjøpte selv ett Logitech til min pc, og ble overrasket over lyden som de ga fra seg. Er høyt nok og lyden er bra. Du får bedre, ja. Men til ca 300 kroner, så ble det masse for penga. Minuset er at de ikke kan brukes på mobil/mp3-spiller da.

PS! Var hovedsakelig spilling jeg handla de til. De har også mic

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er stor forskjell på lydkort. Bruker du en stasjonær pc så kan du putte inn dette kortet, det har egen hodetelefonfrosterker. Er en del her inne som bruker det.
    Komplett.no - ASUS Xonar Essence STX

Newcomer Xito sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare lurte på hvorfor den er der i det hele tatt, har et greit eksternt lydkort som jeg bruker med forsterker. Lydkortet levere faktisk ganske høy lyd ut, uten hørbar forvrengning. Er vertfall 10dB høyere enn fra tlf. Bruker ikke headsett med PC, bruker kun høyttalere da. Har også et USB-headsett som jeg bruker på LAN og lignende.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •