integrert forst + dac, effekt + dac magic plus, eller nad receiver til B&W cm8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

integrert forst + dac, effekt + dac magic plus, eller nad receiver til B&W cm8

Har gått til innkjøp av b&w cm8, og dermed kvittet meg med onkyo receiveren min(607).

Vet at cm8 trenger litt guffe og er veldig tvil om hva jeg skal gå for, er litt på budsjett inntil jeg kan bygge ut mer.

Kikka litt på nad på brukten, c372 bl.a + hegel hd2 dac, eller evt NAD/rotel effekt forst. + dacmagic plus(er også forforsterker men mangler fjernkontroll).

Andre aktuelle er nad receiver t748 eller noe annet billig med pre out som jeg kan bygge på med effekt. Skal innom klubben imorgen og forhøre meg om t748 har krutt nok til cm8.

Noen tanker og råd?. Jeg er veldig i tvil. Hører 80% musikk og 20% film, så det blir enten å kjøpe forsterker senere, eller receiver senere.

Alle råd taes imot med takk. Kan også nevne jeg ikke har hatt så sans for NAD før, pga jeg synes de mangler litt på oppløsning og i toppen, men samtidig hadde en rå dynamikk og punch når jeg hørte de på cm8 på klubben.

Foreløpig budsjett er 3-5000 for deretter å oppgradere etterhvert.

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å se etter en brukt 840Av2 fra Cambridge på brukten? Denne forsterkeren er jo kanskje den beste matchen som finnes av integrerte på CM8 når vi snakker "normal" prisklasse 8) Helt drøyt god kombo!

Har sett brukte eksemplarer til rundt 5 laken tidligere, og det vil helt sikkert selges flere nå som oppfølgeren 851A er kommet i salg hos klubben.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YeOlde
    Har gått til innkjøp av b&w cm8, og dermed kvittet meg med onkyo receiveren min(607).

Vet at cm8 trenger litt guffe og er veldig tvil om hva jeg skal gå for, er litt på budsjett inntil jeg kan bygge ut mer.

Kikka litt på nad på brukten, c372 bl.a + hegel hd2 dac, eller evt NAD/rotel effekt forst. + dacmagic plus(er også forforsterker men mangler fjernkontroll).

Andre aktuelle er nad receiver t748 eller noe annet billig med pre out som jeg kan bygge på med effekt. Skal innom klubben imorgen og forhøre meg om t748 har krutt nok til cm8.

Noen tanker og råd?. Jeg er veldig i tvil. Hører 80% musikk og 20% film, så det blir enten å kjøpe forsterker senere, eller receiver senere.

Alle råd taes imot med takk. Kan også nevne jeg ikke har hatt så sans for NAD før, pga jeg synes de mangler litt på oppløsning og i toppen, men samtidig hadde en rå dynamikk og punch når jeg hørte de på cm8 på klubben.

Foreløpig budsjett er 3-5000 for deretter å oppgradere etterhvert.
    Ser det ligger en Atoll AM200 effektforsterker på brukten. Jeg hadde tidligere CM1 sammen med Atoll IN100 (integrert) og DacMagic, og synes det var en magisk kombinasjon (angrer på at jeg solgte de...) Har lest at lydkarakteren til CM8 ligner litt på CM1, så kanskje Atollen sammen med DacMagic plus kan gjøre en god jobb på CM8?

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for innspill ja sett litt på atoll selv, aldri hørt merket. Jeg vil nok helst ha en forsterker med prosessorinngang så jeg kan switche mellom film og stereo. Nad 356 og 375 har som jeg forsto ikke dette, og da blir de ren effektforsterkere til en receiver.

Valgets kvaler, man må jo gjerne ha noe å dytte hdmi inn i, og tv er ikke helt optimalt å samle alle kildene i sånn sett. Ihvertfall slik jeg har forstått.

Vurderer veldig sterkt nad t748 for å bygge ut med effekt senere. Hvis ikke er jo hegel hd2 og 356 bee også interessant, men da blir det dette med prosessorinngang igjen hehe. Cambridge finner man jo så sjeldent brukt også.

Me får sjå, mest gunstig er å finne noe på HFK med HFK kortet.. skumle greier det der

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du har en grei effekt og en grei reciever ville jeg nok brukt alle pengene på dac og bruke den sammen med recieveren.

Så kan du eventuelt senere kjøpe en bra forforsterker senere med prossessor inngang.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •