Tips til ny receiver for Infinity SM155

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips til ny receiver for Infinity SM155

Hei, har hatt et oppsett med en Luxman RV 357 og to Infinity SM155. Receiveren har tatt kvelden og jeg er ute etter en receiver som kan kjøre høyttalerne til sitt fulle potensiale.

Specs er som følger:

Power rating: 10-300W
    frekvens respons: 29 Hz til 27 kHz +/- 3 dB
    Crossover frequency: 500Hz/5500Hz
    Efficiency: 102 dB SPL, 1 Watt/1 meter
    impedance compatible with 4 to 8 Ohms

Noen som har seriøse og gode forslag til receivere som kan anbefales?

Intermediate eriko86 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger noen flere fakta før jeg kan komme med et realt forslag. Du sier reciever, tenker du surround eller stereo? Er det kun SM155 du skal drive, vil jeg heller anbefale en integrert forsterker eller en receiver med pre-out til effektforsterker.

Krever endel krefter for å få ut det fulle potensialet av disse 15 tommerne dine, og det er få receivere innenfor en normal prisklasse som får MAX ut av disse. Dog, de er veldig lettdrevne, så en trenger ikke tonnevis med effekt for å få dem til å spille høyt.

Alt kommer an på dine krav, men det er mange tips på lager så fort vi får noen pekepinner på hvilken retning du tenker, og gjerne prisklasse du er ute etter.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For tiden står de i et stereo-oppsett, men jeg skulle gjerne ha mulighet for å sette opp surround på et senere tidspunkt, så surround er ønskelig. Prisklasse er egentlig ikke så vesentlig, men skulle gjerne ha to-tre konkrete anbefalinger innenfor forskjellige prisklasser, da jeg regner med at det er folk her inne med stålkontroll på specs, i forhold til min egen kunnskap. Forsterker er også en mulighet, hvis man har noen gode alternativer på lager.

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan få kjøpe min yamaha 663 med pre out til 1300 kroner

Intermediate eriko86 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av locazor
    For tiden står de i et stereo-oppsett, men jeg skulle gjerne ha mulighet for å sette opp surround på et senere tidspunkt, så surround er ønskelig. Prisklasse er egentlig ikke så vesentlig, men skulle gjerne ha to-tre konkrete anbefalinger innenfor forskjellige prisklasser, da jeg regner med at det er folk her inne med stålkontroll på specs, i forhold til min egen kunnskap. Forsterker er også en mulighet, hvis man har noen gode alternativer på lager.
    Da slenger jeg ut noen forslag;

Receivere:

Onkyo TX-NR709B, 8 HDMI inn 2 ut Onkyo | Surround.no - Høyttaler-spesialisten - God receiver med de fleste funksjoner, mye for pengene.

Yamaha RX-V771 7x95W 7.2 3D A/V receiver - L-Sound AS - Nok en god receiver med det du trenger, til en meget god pris.

DENON AVR-4311 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben - Knall receiver til en vesentlig høyere pris.

Hvis du handler brukt får du selvfølgelig mye, mye mer for pengene.

Noen stereoforsterkere også;

NAD C375BEE Integrert forsterker | Hi-Fi Klubben - Driver det meste. 355bee er også en fin kandidat.

Harman/Kardon HK980 Integrert forsterker - Sort - Ekstremt strømsterk, og knall pris.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    brukte nad 3400 og 2400 til mine og det passet perfekt. så nad c375 bør holde fint.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •