Tilkobling phono > 3,5mm minijack, instillinger?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tilkobling phono > 3,5mm minijack, instillinger?

Hei,

Sikkert et meget grunnleggende spørsmål hvor jeg bare har oversett en detalj, må bare beklage for min foreløpige inkompetanse. :roll:

Prøver å koble phono > aux kabel til min Harman Kardon AVR 235, men sliter med at jeg ikke får lyd fra høyttalerene.. Det går fint å koble den på "Tape", for så å endre litt instillinger, men "vanlig" audio, slik jeg forstår det CD-inngangen, får jeg altså ikke lyd fra.

Lurer på om jeg kanskje overser noen instillinger som må til for at denne skal spille vanlig stereo?

Her er et bilde av baksiden på forsterker om noen lurer. Det er altså slik jeg forstår det oppe til venstre "Audi CD" som skal brukes.

http://images.amazon.com/images/G/01...e/AVR235-3.jpg

Håper noen kan hjelpe.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står litt uklart for meg hva du prøver å få til her. Skal signalet INN på receiveren eller UT fra receiveren?

Har du et analogt signal som skal INN på receiveren din - f.eks. fra en CDspiller - kan du bruke f.eks. CD-inngangen. Ønsker du å få et stereosignal UT fra receiveren, må du bruke pre-out front. Evt. tape-out hvis du ikke skal regulere volumet med receiveren.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer Xito sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal gå fint med minijack til RCA adapter, jeg bruker det på min HK 980. Bare pass på at hvis du kobler til med CD bak, så må du velge CD som input i menyen. Men hvis det virker å koble i Tape, så ser jeg ikke noen grunn til at du ikke kan gjøre det.

Det kan være det er noen spesielle innstillinger med akkurat den forsterkeren, jeg kan ikke noe spesielt om den.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ulf-B: Er snakk om å koble f.eks. PC til reciever for avspilling.

Xito: Er som sagt snakk om å koble til PC. I følge håndboken til recieveren skal "CD" bruker også til alle andre avspillingsenheter som ikke har egne innganger. Det fungerer om jeg kobler til tape, men det må stilles inn forskjellige avspillingsalternativer før det i det hele tatt kommer noe lyd. Når jeg kobler CD-inngangen får jeg ingen lyd samma hvilke innstillinge jeg setter.

Kan være jeg har oversett en innstilling, skal se videre på dette etter jobb, men kom gjerne fortsatt med forslag! :-)

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Analogt fra PC->Receiver skulle være helt kurant.

Jeg kjenner ikke receiveren din, men på noen receivere må man inn i oppsettmenyen for å aktivere og/eller konfigurere de inngangene man ønsker å bruke. Sjekk i brukermanualen - det bør stå noe der om "Source setup" eller noe slikt.
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, hvis jeg må stille det inn på AUX eller lignende så skjønner jeg at det ikke fungerte når jeg forsøkte, hehe. Hentet anlegget i går kveld, så fikk ikke mye tid til å prøve annet. Skal se nærmere gjennom alle instillinger når jeg kommer hjem, takk!

Når det gjelder phono > aux kabel, er de slik at dyrere er bedre, eller vil en hvilken som helst kabel fungere helt kurant?

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 10minutemail
    Når det gjelder phono > aux kabel, er de slik at dyrere er bedre, eller vil en hvilken som helst kabel fungere helt kurant?
    I et oppsett av ditt noe beskjedne kaliber - no offense - ville jeg ikke brukt veldig mye penger på kabler. Tipper at hvilken som helst kabel vil fungere greit.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er i bruk sammen med Cerwin Vega CLS-215 og Cerwin Vega a2,6kw, så lydkvaliteten i seg selv er vel ikke på topp, men vil jeg faktisk merke noen forskjell på en kabel fra Clas Ohlson eller en kabel fra Monster?

Newcomer Xito sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tviler sterkt på at du vil høre forskjell. Bruker selv en Dealextreme Minijack-RCA som kostet hele 8Kr, og hører ikke forskjell mellom den og en jeg fikk låne på HiFiklubben som kostet 999,-

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, var det jeg håpet på! Bestilte meg en 10meter fra eBay slik at det kan legges inntil veggen, regner med det blir bra.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •