Hvilken receiver passer til den nye Kef r500?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken receiver passer til den nye Kef r500?

Var innom Oslo Hi-Fi Center i går. Skulle egentlig kjøpe med meg et par Klipsch RF82 II på tilbud til 7000,-. Det ble det aldri noe av da jeg ble så inni granskauen fengslet av den nye Kef R serien som akkurat har kommet....Hakeslipp deluxe... Jeg fikk et bra tilbud på Kef r500 + Kefr400 sub og T+A Powerplant stereoforsterker. Super lyd på musikk i 2 kanaler + sub, men jeg liker egentlig å spille musikk i 5 kanaler......

Er det noen andre som har hørt de nye Kef høyttalerne? Hvilken receiver kan passe til disse høyttalerne i et hjemmekino-system? Tror dere at Yamaha 3010 matcher disse høyttalerne? Må jeg virkelig kjøpe både stereoforsterker og reciever eller finnes det en receiver som er så god at den kan brukes til både musikk og film?

Kay Roger

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du funnet ut av det? Sitter å ser etter en ny receiver til Kef XQ serien nå.

Den generelle formeningen på nettet er at Yamaha og Kef er gode partnere, vil også tro at RX-V3010 er kraftig nok for R500. Du kan begynne med en kraftig surroundreceiver, og er ikke den nok så får du fleske på med et skikkelig effekttrinn senere.

Jeg prøvde å biampe mine KEF XQ40 med en Onkyo 608, det var enkelt og greit ikke bra. Så jeg har prioritert å bruke penger på stereo først, så surround. Har du en god stereoforsterker kan det godt hende du begynner å foretrekke musikk i stereo fremfor surround, det er det som skjedde når jeg kjøpte meg en brukt Bryston. Må egentlig bare oppgradere receiver for å få pre out til frontene.

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har hør kef r serien selv , og der vil jeg absolutt anbefale yamaha reciver , vist du skal ha surround og yamaha forsterker vist du skal ha stereo lyd...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •