Brukt Yamaha RX-V2067 vs Demo Yamaha RX-A2010

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 55
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Brukt Yamaha RX-V2067 vs Demo Yamaha RX-A2010

Heisan.

For noen uker siden kjøpte jeg meg en Yamaha RX-A810 på elkjøp og kan fremdeles velge å bytte den inn eller levere den tibake innen 30 dager.

Saken er den at jeg har snakket med elkjøp om å bytte til en større og det var ingen problem.
    De har stående en Yamaha RX-A2010 som har vært som demo i en mnd, den kan jeg få kjøpe for 8900.- inkl.frakt

Så dukker det opp et nytt tilbud, nemmelig en som skal selge en Yamaha RX-V2067 for 5000.- pluss frakt på ca 300.-

Spørsmålet er om RX-A2010 er såpass mye bedre enn RX-V2067 at det er verd å betale mellomlegget som er på ca 3600.-.

Hva ville dere gjort?

Geir

Newcomer Hades sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gega
    Heisan.

For noen uker siden kjøpte jeg meg en Yamaha RX-A810 på elkjøp og kan fremdeles velge å bytte den inn eller levere den tibake innen 30 dager.

Saken er den at jeg har snakket med elkjøp om å bytte til en større og det var ingen problem.
    De har stående en Yamaha RX-A2010 som har vært som demo i en mnd, den kan jeg få kjøpe for 8900.- inkl.frakt

Så dukker det opp et nytt tilbud, nemmelig en som skal selge en Yamaha RX-V2067 for 5000.- pluss frakt på ca 300.-

Spørsmålet er om RX-A2010 er såpass mye bedre enn RX-V2067 at det er verd å betale mellomlegget som er på ca 3600.-.

Hva ville dere gjort?

Geir
    Hei. Jeg hadde helt klart valgt 2067. Nå har jeg ikke hørt 2010, men tviler på at det er vært pengene.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hades
    Hei. Jeg hadde helt klart valgt 2067. Nå har jeg ikke hørt 2010, men tviler på at det er vært pengene.

Ja, det er svært fristende

Spørsmålet er bare om RX-A2010 har bedre lyd og elektronikk enn RX-V2067.

Enkelte på diverse forum mener at RX-A serien har mer dynamikk og fyldigere lyd enn RX-V serien, noen som kan bekrefte dette?

Geir

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er svært fristende

Spørsmålet er bare om RX-A2010 har bedre lyd og elektronikk enn RX-V2067.

Enkelte på diverse forum mener at RX-A serien har mer dynamikk og fyldigere lyd enn RX-V serien, noen som kan bekrefte dette?

Geir
    dra og lytte på både 2067 og 2010 så hører du selv...men jeg har ikke kommet til og brukt 3000kr exstra bare for og få 2010...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tceteams hjemmekino
    dra og lytte på både 2067 og 2010 så hører du selv...men jeg har ikke kommet til og brukt 3000kr exstra bare for og få 2010...

Har ingen mulig til å sammenligne de 2 forsterkerne, nærmeste forhandler av Yamaha er 20 mil unna hvor jeg bor, de har har 2010 inne men de har ikke 2067 inne i og med at det er en utgående modell....

Jeg higrer ikke etter at detr skal stå 2010 på forsterkeren men om det skulle være ganske stor forskjell på lyden på de to så koster det meg ikke en kalori å bruke de ekstra kronene men om det ikke er lydforkjell så ser jeg ingen poeng i det, da kan jeg likegodt kjøpe en brukt 2067:-)

Geir

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ingen mulig til å sammenligne de 2 forsterkerne, nærmeste forhandler av Yamaha er 20 mil unna hvor jeg bor, de har har 2010 inne men de har ikke 2067 inne i og med at det er en utgående modell....

Jeg higrer ikke etter at detr skal stå 2010 på forsterkeren men om det skulle være ganske stor forskjell på lyden på de to så koster det meg ikke en kalori å bruke de ekstra kronene men om det ikke er lydforkjell så ser jeg ingen poeng i det, da kan jeg likegodt kjøpe en brukt 2067:-)

Geir
    Kjøp like gjerne en brukt 2067, det er meget små forskjeller på de, har hørt både 2010 og 3010 hadde ikke lagt ut 3600 kr i mellomlegg for 2010 2067 er en svingende bra receiver, bruker den selv

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Kjøp like gjerne en brukt 2067, det er meget små forskjeller på de, har hørt både 2010 og 3010 hadde ikke lagt ut 3600 kr i mellomlegg for 2010 2067 er en svingende bra receiver, bruker den selv

Høres bra ut MR.chill:-)

Skal snakke med elkjøp om de tar min forsterker inn og utbetaler pengene tilbake til min konto så kjøper jeg heller en brukt 2067...dvs at jeg får en RX-V 2067 for samme pris som jeg betalte for min RX-A810...2067 er nok en mye kraftigere forsterker enn den jeg har...å den skal vel ikke ha noen som helst problemer med de MA RX8 som jeg har bestillt men ikke blir sendt før i neste uke:-)

Geir

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut MR.chill:-)

Skal snakke med elkjøp om de tar min forsterker inn og utbetaler pengene tilbake til min konto så kjøper jeg heller en brukt 2067...dvs at jeg får en RX-V 2067 for samme pris som jeg betalte for min RX-A810...2067 er nok en mye kraftigere forsterker enn den jeg har...å den skal vel ikke ha noen som helst problemer med de MA RX8 som jeg har bestillt men ikke blir sendt før i neste uke:-)

Geir
    Kjør på Dette blir konge

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjør på Dette blir konge

+1

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Solgte min RX-V2067 for 4900 inklusiv frakt til ny eier i går. Tror han gjorde et godt kjøp...

Receiveren var knapt nok brukt grunnet head-fi fokus det siste året.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Solgte min RX-V2067 for 4900 inklusiv frakt til ny eier i går. Tror han gjorde et godt kjøp...

Receiveren var knapt nok brukt grunnet head-fi fokus det siste året.

Ja det tror jeg absolutt at han gjorde, jeg var litt for sent ute med å kjøpe din forsterker, jeg sendte deg mail i sted men da va den solgt..:-)

Den jeg har på hånda nå skal han ha 5000.- pluss frakt men den er jo knapt ett år gammel så det er vel ikke så halvgærn pris det heller.

Prøver å finne de viktigste forskjellene på RX-A og RX-V serien men kan ikke finne så veldig mye egentlig, bortsett fra at de nye ligger sånn ca 10 watt mer enn de gamle modellene..ellers så virker de jo klin lik...vet ikke helt hva som gjør disse Aventage forsterkerne så mye bedre..det kan jo være at de låter bedre?

Geir

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,884
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Ja det tror jeg absolutt at han gjorde, jeg var litt for sent ute med å kjøpe din forsterker, jeg sendte deg mail i sted men da va den solgt..:-)

Den jeg har på hånda nå skal han ha 5000.- pluss frakt men den er jo knapt ett år gammel så det er vel ikke så halvgærn pris det heller.

Prøver å finne de viktigste forskjellene på RX-A og RX-V serien men kan ikke finne så veldig mye egentlig, bortsett fra at de nye ligger sånn ca 10 watt mer enn de gamle modellene..ellers så virker de jo klin lik...vet ikke helt hva som gjør disse Aventage forsterkerne så mye bedre..det kan jo være at de låter bedre?

Geir

Det lå en tråd her inne fra med video fra messen i Berlin i fjor høst angående hva som var nytt med de siste Yamaha recieverne.....og det hadde ingenting med watt å gjøre....jeg hadde glatt byttet min 2067 med en 2010....ikke misfornøyd med 2067, men vet at den nye serien er bedre....:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Det lå en tråd her inne fra med video fra messen i Berlin i fjor høst angående hva som var nytt med de siste Yamaha recieverne.....og det hadde ingenting med watt å gjøre....jeg hadde glatt byttet min 2067 med en 2010....ikke misfornøyd med 2067, men vet at den nye serien er bedre....:-)

hehehehehe, ja, nytt er nytt...skal vurdere dette over helgen om hva jeg skal gjøre...det frister jo med den nyeste serien selvsagt:-)

I utgangspunktet liker jeg å kjøpe nytt når jeg handler og aller helst det som er nytt på markedet...ingenting er avgjort ennå:-)

Geir

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Ikke noe jeg hadde brukt 3600kr på hvertfall. Da hadde jeg heller puttet de et annet sted i annlegget. Forskjellene er små selvom de selvfølgelig ramser opp en hel del med nye funksjoner og tull som man aldri bruker uansett, det som 2010 kan som 2067 kan får du mest sansynlig aldri bruk for, og det som er bedre med tanke på deler/chips whatever er langtifra værdt 3600kr.

For min del kunne de godt strippet receivere for alt mulig tull som spotify etc. Alt jeg trenger er muligheten for god lyd og bilde og den økningen 2010 gir i opplevd lydkvalitet og bildekvalitet kontra 2067 er minimal om heller null

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe jeg hadde brukt 3600kr på hvertfall. Da hadde jeg heller puttet de et annet sted i annlegget. Forskjellene er små selvom de selvfølgelig ramser opp en hel del med nye funksjoner og tull som man aldri bruker uansett, det som 2010 kan som 2067 kan får du mest sansynlig aldri bruk for, og det som er bedre med tanke på deler/chips whatever er langtifra værdt 3600kr.

For min del kunne de godt strippet receivere for alt mulig tull som spotify etc. Alt jeg trenger er muligheten for god lyd og bilde og den økningen 2010 gir i opplevd lydkvalitet og bildekvalitet kontra 2067 er minimal om heller null

Det ofte sånn dessverre..produsenten ramser opp hva som er nytt og bedre, men vi som forbrukerer sliter med å finne ut hva det er de har gjort..det er en type melking dem holder på meg...er også enig men MR.chill i at de kunne fjernet mye tull og heller konsentrert seg om kraftige strømreserver og kvalitet..hva i alle dager skal vi med napster og spotify på en receiver, det er altfor lite brukervennelig for at jeg skal gidde å bruke det.

Jeg kan bare se tilbake på min tv, en Samsung PS64D8005 som er en smart-tv og for å bruke alle funksjoner så må man bruke fjernkontrollen...altfor tregt og altfor lite brukervennelig..ja jeg vet at man kan bruke et nettbrett, jeg har prøvd det også, men det er fremdeles for lite brukervennelig rett ut av eska..

Geir

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ofte sånn dessverre..produsenten ramser opp hva som er nytt og bedre, men vi som forbrukerer sliter med å finne ut hva det er de har gjort..det er en type melking dem holder på meg...er også enig men MR.chill i at de kunne fjernet mye tull og heller konsentrert seg om kraftige strømreserver og kvalitet..hva i alle dager skal vi med napster og spotify på en receiver, det er altfor lite brukervennelig for at jeg skal gidde å bruke det.

Jeg kan bare se tilbake på min tv, en Samsung PS64D8005 som er en smart-tv og for å bruke alle funksjoner så må man bruke fjernkontrollen...altfor tregt og altfor lite brukervennelig..ja jeg vet at man kan bruke et nettbrett, jeg har prøvd det også, men det er fremdeles for lite brukervennelig rett ut av eska..

Geir
    Klart det er en melking, er det hele samfunnet handler om idag
    Jeg er økonom i tillegg til at jeg jobber i bransjen, vil du spare penger og i tillegg få mest mulig opplevelse for det så hører du på mine kloke visdomsord

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er den heldige som kjøpte Tiger sin :-D ,og var litt i tvil på brukt kontra nytt. Kom fram til at mellomlegget ble for høyt til å kunne forsvares når Tiger sin dukket opp.

Kjøpte for ett par mnd siden en ny Onkyo Tx-nr1008 kontra en 809 av samme grunn. Sparte kr 3.300 og fik en større forsterker der eneste forskjellen teknisk er Spotify støtte så vidt jeg kunne se. Denne gjør jobben på stuen.

Så jeg støtter majoriteten her for å gå for RX-V2067.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mean69
    Jeg er den heldige som kjøpte Tiger sin :-D ,og var litt i tvil på brukt kontra nytt. Kom fram til at mellomlegget ble for høyt til å kunne forsvares når Tiger sin dukket opp.

Kjøpte for ett par mnd siden en ny Onkyo Tx-nr1008 kontra en 809 av samme grunn. Sparte kr 3.300 og fik en større forsterker der eneste forskjellen teknisk er Spotify støtte så vidt jeg kunne se. Denne gjør jobben på stuen.

Så jeg støtter majoriteten her for å gå for RX-V2067.

Takker for innslag...hva måtte du gi for Tiger sin forsterker?

Den var vel kjøpt en gang på høsten i 2010 om jeg ikke husker feil..

den jeg har på hånden er kjøpt 14.05.2011 må jeg betale 5000.- pluss frakt på ca. 300.-..så det blir vel totalt 5300.-

Geir

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,884
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Jeg snakker ikke om nye funksjoner og sånt dill som Spotify osv, men om det som er inne i forsterkeren, nye forbedrede komponenter i signalveien osv.
    På den annen side, så er det ikke alle gitt å høre disse forskjellene, og det er jo også viktig å ha et anlegg med balanse, noe som ikke akkurat går som en rød tråd hos A/V Forums brukere...lykke til med 2067 :-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •