Brukt Yamaha RX-V2067 vs Demo Yamaha RX-A2010 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 55 av 55
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Vallhall
    Litt ot, men vet du har samme TV som meg. Det er ikke noe HDMI handshake mellom receivern din å TVn. Jeg vurderer Yamaha 3010 med flere, men har ikke bestemt meg ennå.

Takk på forhånd

Med handshake så er det vel ARC du tenker på regner jeg med, men jeg vil da mene at RX-A serien støtter ARC etter det jeg kan huske..

Eller tenker du på "anynet+" kanskje?

Geir

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Alle ht trenger litt innspilling, noen mer enn andre. Regn med 50-100ish timer innspilling vil jeg tro Du merker at bassen begynner løsne litt ettervhert

Handshake? Hva er dette?

Det er det som er den kjedelige delen med nye HT, det er litt kjip lyd til å begynne med

Men det er bare å la det stå på mest mulig, dag og natt, helt til bassen blir slapp

Geir

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt ot, men vet du har samme TV som meg. Det er ikke noe HDMI handshake mellom receivern din å TVn. Jeg vurderer Yamaha 3010 med flere, men har ikke bestemt meg ennå.

Takk på forhånd
    Handshake - hva skal jeg med det 8)

Jo det er nok det. Merker ikke så mye til det, men når jeg starter Boxee, kommer den ikke skikkelig opp før jeg slår på forsterker og TV, det holder ikke bare med forsterker. Boxee'n er koblet vi forsterker vha HDMI via forsterker, så noe kommunikasjon går frem og tilbake med Boxee, forsterker og TV.

...hvis det var det du mente...
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anynet+

"Ta kontrollen. Anynet-teknologien lar deg styre alle dine HDMICEC-kompatible digitale enheter – uansett produsent – med én fjernkontroll, for en enklere underholdningsopplevelse hjemme"

PS64D8005FU - EGENSKAPER | SAMSUNG

Geir

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vært på elkjøp å byttet ut RX-A810 med en RX-A2010, litt av en kraftplugg om man skal bedømme utifra vekt og størrelse

Får ikke koblet opp før jeg kommer hjem i kveld engang

Uansett, er veldig glad for at jeg tok den beslutningen rett før angrefristen gikk ut, hadde jo egentlig mest lyst på RX-A2010 fra starten av men tenkte at jeg skulle spare noen kroner...å det gjorde jeg jo også forsåvidt, jeg endte opp med å betale 6500.- for den, ikke værst pris for en RX-A2010 det

Lykkelige Geir:-)

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny receiver, snart kommer vel noen fler godpakker på døren

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny receiver, snart kommer vel noen fler godpakker på døren

Takker:-)

Ja, om det stemmer med de opplysningene som er på tollpost side side så skal de være hos meg på fradag:-)

"Beregnet utlevering: 2012-03-30"

Så er det bare å begynne å sage hull i taket for å felle inn høytalere..

De yamaha NS-IC800 høytalerne ligger på posten, surround.no sendte dem ved en feiltakelse men de står for frakten tilbake selv.

Veldig fristende å hente dem ut og prøve, men samtidig er jeg usikker på om jeg burde kjøpe MA C265 som bakhøyttalere, det spørs om det er lydforskjeller på dem..et annet spørsmål er jo om man klare å høre forskjeller på lydsignaturen i og med at det bare effekter som kommer bak?

Nå vet jeg ikke hvor mye man skal stole på det selger på surround.no sa til meg, men han mente at han har hørt på endel innbyggningshøyttalere og ikke vært spesiellt imponert, men ha ble faktisk overrasket over den nye Yamaha IC serien...men igjen, han er jo selger og jeg vet ikke hvor ærlige og troverdig dem er på surround.no...men det virket som at han viste hva han pratet om forøvrig:-D

Om jeg skal gå for MA C265 så blir en god uke å vente, men det er jo ikke hele verden heller om det skal vise seg at de er mye bedre enn Yamaha NS-IC800...Yamahaèn er 8" og MAèn er 6.5"

Geir

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror Yamahaen blir bra jeg, innbyggingsøyttalere er jeg heller ikke så imponert over men da snakker jeg om fronter, som bakhøyttalere burde det funke bra

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror Yamahaen blir bra jeg, innbyggingsøyttalere er jeg heller ikke så imponert over men da snakker jeg om fronter, som bakhøyttalere burde det funke bra

Tror heller ikke at det er så stor forskjell...så da er det bare å finne frem storborret å gå løs på takplatene:-)

Det aller beste er jo selvsagt å ha ordentlige høytalere bak også og aller helst 2 stk RX8 bak ryggtavla:-)

Men om dette ikke fungerer så har jeg plutselig 4 høyttalere bak, 2 i taket og 2 på veggen:-)...tror det blir kjempeverynice det her:-)

Kjenner at jeg begynner å angre kraftig på at jeg foreslo til kona at nå kunne hun endelig få høyttalerne bort fra gulvet.hun hadde vel egentlig forsont seg med det..jeg å den store kjeften min:-)

Geir

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, sånn kan det gå :P Passe på hva man lover :P Men hvordan blir det med ledninger til de i taket da? Får du gjemt de?

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Handshake - hva skal jeg med det 8)

Jo det er nok det. Merker ikke så mye til det, men når jeg starter Boxee, kommer den ikke skikkelig opp før jeg slår på forsterker og TV, det holder ikke bare med forsterker. Boxee'n er koblet vi forsterker vha HDMI via forsterker, så noe kommunikasjon går frem og tilbake med Boxee, forsterker og TV.

...hvis det var det du mente...
    Yepp var noe i den gata jeg mente. Høres ikke ut som noe problem iallefall. Har solgt min Onkyo 905 nå så jeg får jo hverken brukt TV eller annen elektronikk, så laptoppen får duge inntil videre.

Gega

Ingeinøren har vel allerede svart på hva dette er. Det har vel noe med å gjøre om hvor godt apperatene kommuniserer med hverande. Nå har jeg bare HDMI 1.3 produkter, og med ny recevier betyr det HDMI 1.4, så derfor lurte jeg på om det var noe problem med 1.4 vs 1.3

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, sånn kan det gå :P Passe på hva man lover :P Men hvordan blir det med ledninger til de i taket da? Får du gjemt de?

Ledningene i veggen og opp over himlingen (kaldloft) og ned nøyaktig der jeg vil:-)

Geir

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yepp var noe i den gata jeg mente. Høres ikke ut som noe problem iallefall. Har solgt min Onkyo 905 nå så jeg får jo hverken brukt TV eller annen elektronikk, så laptoppen får duge inntil videre.

Gega

Ingeinøren har vel allerede svart på hva dette er. Det har vel noe med å gjøre om hvor godt apperatene kommuniserer med hverande. Nå har jeg bare HDMI 1.3 produkter, og med ny recevier betyr det HDMI 1.4, så derfor lurte jeg på om det var noe problem med 1.4 vs 1.3

Hei.

Jeg merker ingen problemer med det du nevner, jeg har også blanding av HDMI 1.3 og 1.4...merker ingenting tull, alt fungerer fullstendig gulle godt:-)

Peise rå forsterker...RX-A3010 er jo enda råere:-)

Geir

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gega
    Ledningene i veggen og opp over himlingen (kaldloft) og ned nøyaktig der jeg vil:-)

Geir
    Ok, da blir hvertfall ledninger skjult, det er jo viktig

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da blir hvertfall ledninger skjult, det er jo viktig

Hehehehe, men det du egentlig ville si er at det beste hadde vært på vegg eller gulvstående:-)

Det eneste jeg kan tenker meg er at om jeg har høyttalere i taket så vil det kunne fylle rommet mer med lyd enn det gjør idag men en HT bortgjemt i en krok og den 3 meter unna øret..nå vil vi få lyden rett over oss og vi får lik lydopplevelse:-)

Geir

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •