Brukt Yamaha RX-V2067 vs Demo Yamaha RX-A2010 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 55
    Active Jimbeam sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gega
    Det ofte sånn dessverre..produsenten ramser opp hva som er nytt og bedre, men vi som forbrukerer sliter med å finne ut hva det er de har gjort..det er en type melking dem holder på meg...er også enig men MR.chill i at de kunne fjernet mye tull og heller konsentrert seg om kraftige strømreserver og kvalitet..hva i alle dager skal vi med napster og spotify på en receiver, det er altfor lite brukervennelig for at jeg skal gidde å bruke det.

Geir
    +1

Det er et stort marked og det blir vel litt som med flatskjermene. Det er ikke måte på hva de kan og hvor bra de er ift konkurrentene og forrige model

Ville også gå for 2067. Tror absolutt ikke mellomlegget kan forsvares på noen måte men skjønner tanken mht å ha det siste nye:-D

Mvh

Jimbeam

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan.

For noen uker siden kjøpte jeg meg en Yamaha RX-A810 på elkjøp og kan fremdeles velge å bytte den inn eller levere den tibake innen 30 dager.

Saken er den at jeg har snakket med elkjøp om å bytte til en større og det var ingen problem.
    De har stående en Yamaha RX-A2010 som har vært som demo i en mnd, den kan jeg få kjøpe for 8900.- inkl.frakt

Så dukker det opp et nytt tilbud, nemmelig en som skal selge en Yamaha RX-V2067 for 5000.- pluss frakt på ca 300.-

Spørsmålet er om RX-A2010 er såpass mye bedre enn RX-V2067 at det er verd å betale mellomlegget som er på ca 3600.-.

Hva ville dere gjort?

Geir

Jeg hadde nesten samme valget selv for noen uker siden.
    Mitt valg sto mellom Yamaha 3067 og 3110,endte opp på 3067.

Som så mange andre her ville jeg valgt 2067.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Jeg snakker ikke om nye funksjoner og sånt dill som Spotify osv, men om det som er inne i forsterkeren, nye forbedrede komponenter i signalveien osv...
    Hva konkret er det med tanke på komponenter?

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,901
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Hva konkret er det med tanke på komponenter?
    her er linken:
    http://avforum.no/forum/reportasjer/...11-yamaha.html

Ellers så er det bare å bruke nettet....
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    her er linken:
    http://avforum.no/forum/reportasjer/...11-yamaha.html

Ellers så er det bare å bruke nettet....
    Det er jo klart at talsmannen fra Yamaha norge snakker opp den nye produktserien, han skal jo selge dette. Ja den nye serien er bedre, men den er ikke så bra at den er værdt 3600kr mellomlegg, om det var 1000kr som skilte så hadde jeg muligens vurdert det om det var jeg som lette etter receiver.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Det er jo klart at talsmannen fra Yamaha norge snakker opp den nye produktserien, han skal jo selge dette. Ja den nye serien er bedre, men den er ikke så bra at den er værdt 3600kr mellomlegg, om det var 1000kr som skilte så hadde jeg muligens vurdert det om det var jeg som lette etter receiver.

Ja, det er vel det som er spørsmålet egentlig, om det er gjort såpass mye endringer at det er verd differansen:-)

Om det skulle vise seg at det er betydelig bedre lyd i RX-A serien så hadde det ikke kostet meg en halv kalori å brukt de 3600.- på en bedre forsterker..men sånn som jeg forstår det er forskjellene så marginal at det sikket ikke lønner seg.

Det jeg liker veldig godt på den RX-A810 jeg har er at det er så sterkt og klart lys i displayet og bokstavene er ganske stor, det er kjempelett å lese på displayet selv gjennom en sotet glassdør...noen som vet om det er helt samme displayet på RX-V serien?

Et annet spørsmål er jo også om hvor mye jeg har igjen for å bytte fra RX-A810 til RX-V2067...det er 30 watt forskjell på disse forsterkerene, om det er noen stor gevinst vet jeg ikke..det høres ikke mye ut men det kan jo være at det merkes?

Er det andre nevneverdige forskjeller som er viktig?

Vil det generellt være mere krefter og tyngde i en større receiver?

Geir

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prosesseringen er mye bedre også, mye mer engasjerende spillestil på den

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tro du merker STOR forskjell mellom RX-A810 og RX-V2067, mye mer enn noen ekstra watt under skallet du ikke ser. Om du merker stor forskjell mellom RX-V2067 og RX-A2010 er heller tvilsomt.

Har selv en nykjøpt RX-A2010, kjøpt for 7500 på søndagstilbud hos Elkjøp. Meget god fersterker og utrolig prosessering av "kringlyd" og musikk, men overgangen fra Denon 3808 var ikke så stor som jeg hadde trodd. Bortsett fra "kringlyden" og musikken, merker jeg ikke så stor forskjell på lyden. Tatt i betrakting at det er 4 år mellom min gamle Denon og nye Yamaha, tror jeg du vil merke fint lite fra V til A versjonen hos Yamaha. Denon er vel og regnet som noe "laid back" i lyden mens Yamaha er mer "på", i alle fall for noen år siden.

Jeg ville gått for RX-V2067, selv om jeg ble litt nyskjerrig på hvilke forbedringer Classic46 sikter til 8)
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Vil tro du merker STOR forskjell mellom RX-A810 og RX-V2067, mye mer enn noen ekstra watt under skallet du ikke ser. Om du merker stor forskjell mellom RX-V2067 og RX-A2010 er heller tvilsomt.

Har selv en nykjøpt RX-A2010, kjøpt for 7500 på søndagstilbud hos Elkjøp. Meget god fersterker og utrolig prosessering av "kringlyd" og musikk, men overgangen fra Denon 3808 var ikke så stor som jeg hadde trodd. Bortsett fra "kringlyden" og musikken, merker jeg ikke så stor forskjell på lyden. Tatt i betrakting at det er 4 år mellom min gamle Denon og nye Yamaha, tror jeg du vil merke fint lite fra V til A versjonen hos Yamaha. Denon er vel og regnet som noe "laid back" i lyden mens Yamaha er mer "på", i alle fall for noen år siden.

Jeg ville gått for RX-V2067, selv om jeg ble litt nyskjerrig på hvilke forbedringer Classic46 sikter til 8)

for 7500.- så hadde jeg garantert gått for RX-A2010:-)

Bare et spørsmål angående demo modeller..

Yamaha RX-A2010 koster 10 000.- ny
    Den RX-A2010 demomodellen på elkjøp har stått i utstillingen siden januar i år og de forlanger 8900.- for den, er det en ok pris eller burde de selge den billigere..tenker på at en demomodell står vel på nesten døgnet rundt--

Geir

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    burde vel blitt solgt billigere 1100kr av en demoversjon er jo ikke så mye, man får sikkert prutet på den

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    burde vel blitt solgt billigere 1100kr av en demoversjon er jo ikke så mye, man får sikkert prutet på den

Ja, det er det jeg også mener...skal nok ta kontakt med dem i morgen og si at de har valget mellom å gå ned i pris ellers så dropper jeg ny forsterker hos dem og leverer inn min RX-A810 til dem for å få pengene tilbake på konto:-)

Hva sånn omtrent kan jeg regne med å måtte gi for den, eller hva er en akseptabel pris for en demo modell?

Geir

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er det jeg også mener...skal nok ta kontakt med dem i morgen og si at de har valget mellom å gå ned i pris ellers så dropper jeg ny forsterker hos dem og leverer inn min RX-A810 til dem for å få pengene tilbake på konto:-)

Hva sånn omtrent kan jeg regne med å måtte gi for den, eller hva er en akseptabel pris for en demo modell?

Geir
    Prøv deg på 6500 7000 er vel også overkommelig

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv deg på 6500 7000 er vel også overkommelig

Som sagt så gjort, var i kontakt med selger angående prisen og jeg får den for 6500.-...så da er det ikke lenger noen tvil om hva jeg velger, Yamaha RX-2010 er min neste receiver:-)

Veldig ok pris for en Yamaha RX-A2010:-D

Geir

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt så gjort, var i kontakt med selger angående prisen og jeg får den for 6500.-...så da er det ikke lenger noen tvil om hva jeg velger, Yamaha RX-2010 er min neste receiver:-)

Veldig ok pris for en Yamaha RX-A2010:-D

Geir
    Gratulere med knallgod handel:grin:
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Gratulere med knallgod handel:grin:
    +1 Dette ble jo konge

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så meget:-)

Gleder meg masse til alt er på plass, forsterkeren henter jeg på onsdag, høyttalerne (RX8 og RX centre i hvit høyglans) skal etter alle solmerker bli sendt idag om hifihuset holder hva dem lover, men jeg tviler på at jeg får koblet opp før påske..

Lenge siden jeg har følt sånn glede ved å bruke penger som nå, reine lykkerusen jo

Geir

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så meget:-)

Gleder meg masse til alt er på plass, forsterkeren henter jeg på onsdag, høyttalerne (RX8 og RX centre i hvit høyglans) skal etter alle solmerker bli sendt idag om hifihuset holder hva dem lover, men jeg tviler på at jeg får koblet opp før påske..

Lenge siden jeg har følt sånn glede ved å bruke penger som nå, reine lykkerusen jo

Geir
    Jo da det greier du. Du kan da ikke reise bort med slikt i huset - kjør film 8)
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hehehehe, påskeferien fristet ikke like mye nå nei:-)

Beregnet ankomst er satt til fredag 30 mars med tollpost og jeg reiser mest sannsynlig på hytta på lørdag:-)

Om dem kommer som avtalt så når jeg å koble dem til, men de trenger vel litt innspillingstid regner jeg med?

Geir

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt ot, men vet du har samme TV som meg. Det er ikke noe HDMI handshake mellom receivern din å TVn. Jeg vurderer Yamaha 3010 med flere, men har ikke bestemt meg ennå.

Takk på forhånd

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle ht trenger litt innspilling, noen mer enn andre. Regn med 50-100ish timer innspilling vil jeg tro Du merker at bassen begynner løsne litt ettervhert

Litt ot, men vet du har samme TV som meg. Det er ikke noe HDMI handshake mellom receivern din å TVn. Jeg vurderer Yamaha 3010 med flere, men har ikke bestemt meg ennå.

Takk på forhånd
    Handshake? Hva er dette?

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •