Denon og H/K problem - Får ikke til å kjøre med begge...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon og H/K problem - Får ikke til å kjøre med begge...

Jeg har en Harman/Kardon HK-980 som jeg bruker på frontene, og tenkte at jeg skulle kjøre Denon Avr-1404 til bakhøyttalerne. Jeg får ikke lyd i hverken sub eller bakhøyttalere. Jeg har koblet til på pre-out på H/K og Front linje utgangene på Denon. Er det noe jeg har oversett, eller burde gjøre? Jeg hadde planer om å kjøre surround.

Takker for hjelp!

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til info:
    Du er verken i Las Vegas eller Los Angeles, men derimot langt ute på vidda.

Jeg har vanskelig for å tenke meg en brukbar måte å koble disse to sammen for å få surround. Det blir ihvertfall ikke ekte surround.

Spesifiser hva du mener med "front linje utgang". Det er ikke noe som heter det på den Denon'en. Hvis jeg/vi får vite hva slags høyttalere og sub du har som du ønsker å bruke i dette oppsettet, så skal jeg nok klare å tenke ut et forslag til hvordan du kan bruke det på en bra måte.

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Til info:

Jeg har vanskelig for å tenke meg en brukbar måte å koble disse to sammen for å få surround. Det blir ihvertfall ikke ekte surround.

Spesifiser hva du mener med "front linje utgang". Det er ikke noe som heter det på den Denon'en. Hvis jeg/vi får vite hva slags høyttalere og sub du har som du ønsker å bruke i dette oppsettet, så skal jeg nok klare å tenke ut et forslag til hvordan du kan bruke det på en bra måte.
    +1

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Til info:

Ikke-Noe-Vits-I-Å-Være-Sur/Grinete-Til-Meg. Og frekkhet vil jeg ha meg frabedt fra. Jeg ber om hjelp, ikke for å bli tilrettesatt. Profilbilde ditt sier noe. Det jeg skal, er å kjøre Tannoy på Denon, og Cerwin på H/K, og subben på Denon. Jeg koblet fra Pre-Out på H/K til front på Denon. Men det kom ikke noe lyd. Hva skal jeg gjøre for at jeg fåt til dette? Noe innstillinger jeg burde ordne opp i?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ntd12tannoy
    Ikke-Noe-Vits-I-Å-Være-Sur/Grinete-Til-Meg. Og frekkhet vil jeg ha meg frabedt fra. Jeg ber om hjelp, ikke for å bli tilrettesatt. Profilbilde ditt sier noe. Det jeg skal, er å kjøre Tannoy på Denon, og Cerwin på H/K, og subben på Denon. Jeg koblet fra Pre-Out på H/K til front på Denon. Men det kom ikke noe lyd. Hva skal jeg gjøre for at jeg fåt til dette? Noe innstillinger jeg burde ordne opp i?

Hvordan har du det for deg at det skal bli lyd ut av det egentlig? du sender jo preout signal inn til denon.. mest sannsyngligvis hvor lyden videre går ut ifra FRONT høyttaler utgangene på Denon (og der har du vel ikke kobla noe?!).

Jeg ser hva du prøver å gjøre, men det du gjør går ikke slik du har tenkt . Det er PREOUT ifra DENON du eventuelt sku brukt da, me ntror ikke din modell har dette! (de større reciverene på dagens marked har PREOUT for alle kanalene, men ikke de mindre!).

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var ikke meningen å være stygg, men når folk prøver å kjøre to biler samtidig så hender det at jeg gir beskjed.

Igjen, hvis du avslører hemmeligheten om hva slags høyttalere, og hvordan de er koblet til Denonen så får du sikkert hjelp. Ut fra den onformasjonen jeg har fått til nå er det bare en ting jeg kan fortelle deg; du har koblet feil.

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får ikke koblet opp dette på noen fornuftig måte, så enten må du kjøre alle høyttalerene på AVR-1404, eller droppe surround.

du KAN koble det opp slik, hvis du har en dvd/blu-ray-spiller med innebygd dekoder (5.1 eller 7.1 analog ut):

Fra spiller kobler du front l/r til Harman/Kardon. Du kobler surround l/r + sub til AVR-1404 på EXT in.

Ingen optimal løsning (langt fra...) da du vil ha 2 volum styringer, og du må ha en spiller med riktig utgang.

Hadde AVR-1404 hatt pre-out, hadde du stått litt bedre til, da du kunne koblet fra spiller inn i AVR-1404, også pre-out til Harman/Kardon, men en slik utgang har ikke AVR-1404'n!

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den Denonen har ikke preout for noe annet en sub, men den har 5.1-inngang. Hvis du har koblet fra H/K til 5.1-inngangen vil du ihvertfall ikke få noe lyd i sub.

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan forsåvidt koble spiller inn på H/K'n, også pre-out til en av de vanlige stereo-inngangene på AVR-1404, også sette AVR-1404 i en ProLogic-modus og, da skal du i hvertfall få lyd i alle høyttalerene, selv om det ikke akkurat blir konge feit surround :grin:

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra spiller kobler du front l/r til Harman/Kardon. Du kobler surround l/r + sub til AVR-1404 på EXT in.

Det er slik jeg koblet den til. da får jeg bare skaffe meg en større receiver, da.

Jeg skjønner poenget ditt, AVFallet. Det går ikke an å kjøre 2 biler samtidlig, hehe. da dropper jeg dette, og skaffer meg en større receiver.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenk på at UTGANGE IKKE TAR SIGNAL INN, det er jo det du har prøvd på....
    Om du vil bruke en integrert forsterker sammen med din surround receiver, og bruke stereoforsterkeren til alle stereokilder, da må du ha en integrert forsterker med prosessorinngang.
    Da kobler du alle stereokilder til stereoforsterkeren, samt dine fronter og en kabel fra Front PreOut på din receiver til prosessorinngangen på stereoforsterkeren, nå vil stereoforsterkeren virke som effektforsterker ved surround, og ellers som en normal integrert forsterker.
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...orinngang.html

Om alt annet feiler, les manualen til ditt utstyr.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •