Surround receiver og effekt trinn til B&W 805D

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 36
    Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Surround receiver og effekt trinn til B&W 805D

Jeg har gått til innkjøp av nye høyttalere nemlig Bowers & Wilkins 805D og dette er mitt første skritt inn i mid/high end biten som dere store gutta holder på med.

Mitt bruk er i førstegang primært til film, men med et skikkelig anlegg så håper jeg det blir mer musikk lytting en pr idag.
    Men nå spørs det hva jeg skal velge av surround receiver og effekt forsterker. Jeg kan nevne at drømmen er å etter noen år oppgradere til B&W 802 eller 800 serien, men det er frem i tid.

Så tenker jeg som så at en surround receiver behøver jo i utgangspunktet ikke koste så voldsomt da det er jo mest lyd kodekene og egenskapene den har til å formidle surround som er viktig.

Spesielt om jeg skaffer meg et heftig effekt trinn til venstre og høyre front kanal..så skal det vel gå ann å biwire slik at center kan få litt mer effekt?
    Når det kommer til effekt trinn så har jeg snust litt på McIntosh MC302 som kanskje kan i fremtiden være nok til å drive B&W 800 om en slår på stor tromma ved en senere anledning?

McIntosh MC302 Effektforsterker - Sort

Eller vil fks NAD M25 være et smartere valg?
    NAD M25 Effektforsterker | Hi-Fi Klubben

Som nevnt, dette er min mid/highend debu og jeg har strengt talt bare lekt med billig møkk frem til nå så jeg er litt som et blankt ark.

Så håper noen med kunnskap og tålmodighet kan lose meg igjennom denne jungelen

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil få bedre lydopplevelse fra 805D ved å kjøpe receiver med bra romkorreksjon og 2 subber. Et effekttrinn blir overflødig med aktiv deling.

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Jeg har gått til innkjøp av nye høyttalere nemlig Bowers & Wilkins 805D og dette er mitt første skritt inn i mid/high end biten som dere store gutta holder på med.

Mitt bruk er i førstegang primært til film, men med et skikkelig anlegg så håper jeg det blir mer musikk lytting en pr idag.
    Men nå spørs det hva jeg skal velge av surround receiver og effekt forsterker. Jeg kan nevne at drømmen er å etter noen år oppgradere til B&W 802 eller 800 serien, men det er frem i tid.

Så tenker jeg som så at en surround receiver behøver jo i utgangspunktet ikke koste så voldsomt da det er jo mest lyd kodekene og egenskapene den har til å formidle surround som er viktig.

Spesielt om jeg skaffer meg et heftig effekt trinn til venstre og høyre front kanal..så skal det vel gå ann å biwire slik at center kan få litt mer effekt?
    Når det kommer til effekt trinn så har jeg snust litt på McIntosh MC302 som kanskje kan i fremtiden være nok til å drive B&W 800 om en slår på stor tromma ved en senere anledning?

McIntosh MC302 Effektforsterker - Sort

Eller vil fks NAD M25 være et smartere valg?
    NAD M25 Effektforsterker | Hi-Fi Klubben

Som nevnt, dette er min mid/highend debu og jeg har strengt talt bare lekt med billig møkk frem til nå så jeg er litt som et blankt ark.

Så håper noen med kunnskap og tålmodighet kan lose meg igjennom denne jungelen
    hva med pioneer lx 75/85 så trenger du ikke noe effektforsterker , pioneeren vil dra dem ganske bra vil jeg tru

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde valgt Mcintosh. Jeg har selv NAD, men er ikke så glad i den type lyd. Sier ikke at NAD er dårlig, men jeg hadde nok gått for en Mcintosh, uten tvil. Gode høyttalere du har skaffet deg. Lykke til.

Mvh
    ntd12tannoy.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Du vil få bedre lydopplevelse fra 805D ved å kjøpe receiver med bra romkorreksjon og 2 subber. Et effekttrinn blir overflødig med aktiv deling.
    Ikke enig i at effekt er overflødig, men er helt enig i at jeg ville valgt en bra Reciever og 2 SUB'er før jeg kjøpte meg effektforsterker. Heller kjøpt meg effekt når jeg føler det er på tide med enda ett løft/oppgradering i lyden.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for litt tilbakemeldinger!

Ikke så veldig mye mer bestemt på hva jeg skal gå for enda men :P

Anthem er jo noe som virker veldig spennende med ARC sin rom korreksjon, og lyden skal vist være veldig oppløst og bra. Noe som nok vil passe bra samens med B&W 805D skulle en tro...

Vet ikke noen har noen erfaring med Anthem her slik?

Tenke litt som så at en kunne gå for Anthem MRX300 for å få ARC systemet og kodekene og spe på med Anthem MCA50 for å få nok kraft til å drive systemet.

Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Anthem MRX 300

Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Anthem MCA 50

For det er vel ikke noe forskjell utenom kraft fra MRX300 til MRX700 om jeg leser korrekt?

Minus er jo at det ikke er 2 sub utganger, kun 4 HDMI og ikke mulighet for høyde kanaler som jeg synes virker litt spennende.

Pioneer som blir nevnt her har jeg lest litt om og den skal ha bra oppløsning på lyd bildet, noe som er viktig for meg så det er jo også et alternativ.

Nei vet a pokker jeg, jo mer jeg leser og mer jeg sjekker opp jo mer forvirret blir jeg bare!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Anthem er jo noe som virker veldig spennende med ARC sin rom korreksjon, og lyden skal vist være veldig oppløst og bra. Noe som nok vil passe bra samens med B&W 805D skulle en tro...

Tenke litt som så at en kunne gå for Anthem MRX300 for å få ARC systemet og kodekene og spe på med Anthem MCA50 for å få nok kraft til å drive systemet.

For det er vel ikke noe forskjell utenom kraft fra MRX300 til MRX700 om jeg leser korrekt?

Minus er jo at det ikke er 2 sub utganger, kun 4 HDMI og ikke mulighet for høyde kanaler som jeg synes virker litt spennende.

Pioneer som blir nevnt her har jeg lest litt om og den skal ha bra oppløsning på lyd bildet, noe som er viktig for meg så det er jo også et alternativ.

Nei vet a pokker jeg, jo mer jeg leser og mer jeg sjekker opp jo mer forvirret blir jeg bare!

Det er mulig med høydekanaler på Anthem, men du må velge enten surr.back eller front height.
    De fleste som driver med bass eq og integrering i rommet mener alle subber bør få samme mono signal, og det gir Anthem

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kanskje du burde sjekket ut disse
    Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Marantz AV7005
    Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Marantz MM7055

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marantz er helt klart noe som kan være aktuelt, har en Marantz nå som jeg har brukt i nesten 10år tror jeg det er...går som ei klokke!

Men nå kommer jo noob spørsmålene...

Hva er egentlig forskjellen på AV7005 og SR7005? Jeg sjekket litt ang AV7005 og det var mye fokus på at det var balanserte lyd ut/inn ganger? Fikk ikke med meg navnet på det i videoen jeg fant da det var litt vanskelig å forstå.

Men det er ikke vanlige høyttaler terminaler men slike runde med 3 hull i seg.

Og hvordan er det om en kjører effekt forsterkeren MM7005 på AV7005, vil effekten fra begge enhetene legge seg sammen eller hvordan fungerer dette?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marantz er helt klart noe som kan være aktuelt, har en Marantz nå som jeg har brukt i nesten 10år tror jeg det er...går som ei klokke!

Hva er egentlig forskjellen på AV7005 og SR7005? Jeg sjekket litt ang AV7005 og det var mye fokus på at det var balanserte lyd ut/inn ganger? Fikk ikke med meg navnet på det i videoen jeg fant da det var litt vanskelig å forstå.

Og hvordan er det om en kjører effekt forsterkeren MM7005 på AV7005, vil effekten fra begge enhetene legge seg sammen eller hvordan fungerer dette?
    Det der er forforsterker OG effektforsterker . De kobles sammen vha signalkabler... effektforsterkeren (Marantz MM7055) er de ndu kobler til høyttalerene.. blir som å ha en bil med henger, hvor selve motoren sitter på hengern. Mens da hjernen sitter i bilen(jada, mange dårlige sjåfører, men de er som oftest hjernen bak det som skjer ).

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg personlig tror du kommer veldig langt med en Yamaha 3010 reciver på 805D. Den har imponert meg såpass på styrke og kvalitet.

MEn du har også Onkyo da, som leveres med en vannvittig kraft.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Det der er forforsterker OG effektforsterker . De kobles sammen vha signalkabler... effektforsterkeren (Marantz MM7055) er de ndu kobler til høyttalerene.. blir som å ha en bil med henger, hvor selve motoren sitter på hengern. Mens da hjernen sitter i bilen(jada, mange dårlige sjåfører, men de er som oftest hjernen bak det som skjer ).
    Ja jeg er klar over dette, har bare ikke sett den type høyttaler terminaler før. Men det er jo endel effekt i forforsterkeren, blir dem bare skyvet til siden når effekt trinnet blir koblet på?

Eller slår dette seg samens?

Leser mange bra anmeldelser av Onkyo men med handshake/HDMI problemene dem har med sine receivere er det som å spille lotto om din nåværende tv/projector vil fungere....for å ikke snakke om fremtidligere oppgraderinger...så nei Onkyo er bannlyst hos meg

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En kompis har Anthem Mrx-300 som brukes sammen med B&W 804.
    Send han (ælen) en PM ang inntrykk.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg er klar over dette, har bare ikke sett den type høyttaler terminaler før. Men det er jo endel effekt i forforsterkeren, blir dem bare skyvet til siden når effekt trinnet blir koblet på?

Eller slår dette seg samens?

Leser mange bra anmeldelser av Onkyo men med handshake/HDMI problemene dem har med sine receivere er det som å spille lotto om din nåværende tv/projector vil fungere....for å ikke snakke om fremtidligere oppgraderinger...så nei Onkyo er bannlyst hos meg
    Mulig jeg missforstår deg, men du kobler ikke høyttaler på XLR, XLR er kun signal ut og inngang-... er normale høyttaler terminaler på Marantz effektforsterkeren ...

forforsterkern har NULL effekt/høyttaler kraft!

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

AV 7005 er en ren prossesor (forforsterker) - altså MÅ du ha egne effekttrinn i tillegg,som du kobler HT til !
    SR 7005 er en vanlig receiver,og du kan greie deg uten ekstra effektforsterker , hvis du synes den innebygde effektdelen er god nok!

Og effekten fra et effektrinn ,og evt innebygde effekttrinn (receiver) slås ikke sammen nei - kobler du til et effektrinn,så kobles det rett forbi den innebygde delen!

Men med SR 7005,så kan du bruke et effektrinn til kun fronter f. eks,og bruke receiverens innebygde effekt til resten av høyttalerne - det kan du ikke med AV 7005 , der må du ha egne effektrinn til alle kanaler!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den grå massen jeg har i topp etasjen sier takk til informasjonen, det begynner sakte men sikkert å bli noe klarerer her nå

Nå kjenner sikkert ikke dere til disse Marantz utgavene her slik men hva er det som gjør at AV 7005 gjør en bedre jobb i å prosessere lyd en hva SR 7005 er i stand til?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gpt33
    En kompis har Anthem Mrx-300 som brukes sammen med B&W 804.
    Send han (ælen) en PM ang inntrykk.
    Takk, det skal jeg gjøre

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de høyttalerene der fortjener god elektronikk.. Hadde sett på Lexicon.. Synd de er i bytte fase på modeller så dårlig utvalg akkurat nå, men real hifi lyd i surround.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den grå massen jeg har i topp etasjen sier takk til informasjonen, det begynner sakte men sikkert å bli noe klarerer her nå

Nå kjenner sikkert ikke dere til disse Marantz utgavene her slik men hva er det som gjør at AV 7005 gjør en bedre jobb i å prosessere lyd en hva SR 7005 er i stand til?
    I grove trekk. Kabinettet slipper støy fra effektdelen. Man kan fylle kabinettet med bedre komponenter og kostnadene dekker ikke effekt. Alt dette gir bedre lyd.
    Lyd per krone er mest sannsynlig høyere på SR7005. Men vil man skreddersy lyden etter ønsker og vil ha "det beste" er AV7005 den beste løsningen.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil takke for all tilbakemelding jeg har fått her slik, jeg tror jeg har funnet valget mitt nå etter mye studering av tester osv.

Skal ta turen til Oslo Hi-Fi Center snart å sjekke ut Anthem MRX 700 som skal vist være voldsomt bra på lydbilde med bra oppløsning. Noe som er alpha omega for meg.

ARC romkorreksjonen skal vist også være langt over hva andre receiver i samme pris klasse leverer.

Skal som nevnt ta meg en tur å sjekke ut denne, men på papiret ser det ut som dette er receiveren for meg. Gjenstår nå bare å se om ørene er enige

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •