HK 980 vs Yamaha A-S 700

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HK 980 vs Yamaha A-S 700

Disse to forsterkerne er vel blant de kraftigste forsterkerne under 5000. Hk 980 kan man få for rundt 3500kr mens Yamahaen ligger på nett til rundt 4000kr.

HK 980 er blitt mye omtalt, mens denne Yamahaen er lite omtalt, selv om den fikk toppkritikk i Lyd og bilde.(noe hk 980 også har fått). På nettsiden stereoplay.de er den testet til å yte flere watt enn HK 980(både i 8 og 4 ohm), mens HK har noe kraftigere strømforsyning(375watt vs 310) og ergo mere strømsterk.(?) Hvem er kraftigst i praksis ?. Og ikke minst hvem har best lyd?.

HK 980 er jo billigst så hvis den er like bra kjøper jeg gjerne den, men hvis Yamahaen er bedre legger jeg gjerne på en 500-lapp. Noen som har hørt begge og gjort seg opp en mening?. Er Yamahen f.eks varmere i lyden?

Yamaha A-S700 | Lyd & Bilde

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bosve
    Disse to forsterkerne er vel blant de kraftigste forsterkerne under 5000. Hk 980 kan man få for rundt 3500kr mens Yamahaen ligger på nett til rundt 4000kr.

HK 980 er blitt mye omtalt, mens denne Yamahaen er lite omtalt, selv om den fikk toppkritikk i Lyd og bilde.(noe hk 980 også har fått). På nettsiden stereoplay.de er den testet til å yte flere watt enn HK 980(både i 8 og 4 ohm), mens HK har noe kraftigere strømforsyning(375watt vs 310) og ergo mere strømsterk.(?) Hvem er kraftigst i praksis ?. Og ikke minst hvem har best lyd?.

HK 980 er jo billigst så hvis den er like bra kjøper jeg gjerne den, men hvis Yamahaen er bedre legger jeg gjerne på en 500-lapp. Noen som har hørt begge og gjort seg opp en mening?. Er Yamahen f.eks varmere i lyden?

harman kardon absolutt , den er mye meir strøm sterk enn yamaha a-s700

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du har jo nad også c 356bee

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes Yamahaen låter litt snillere og mykere enn HK980. Det blir ett spørsmål om hva som passer best til høyttalerne dine. HK980 er absolutt ikke skarp i lyden. Det er heller yamahaen som er litt myk.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra tråd. Jeg har selv HK-980 - og kan sterkt anbefale denne. Den er helt rå. Drar mine tungdrevne Tannoy Revolution R3 uten problem. Mitt valg hadde nok ligget på 980. Hvilke høyttalere skal du kjøre på forsterkeren?

Newcomer Xito sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan skrive under på at HK 980 drar det meste, har den selv på XLS 12, og på 0dB (går til +10) Tør jeg ikke skru opp mer. Da er det sann at ting detter ned i andre rom, og jeg må ha hørselsvern...

Newcomer Gargamel_Grusom sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva slags høyttalere skal du bruke?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har de minste Dynaudio. (dm 2/6)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har de minste Dynaudio. (dm 2/6)
    Da blir nok H/K en fin match til Dynaudio. Gleder meg til å se bilder på forumet, hvis det kommer. Lykke til. Som sagt så hadde jeg satset på 980...

Intermediate eriko86 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HK980 er et meget trygt valgt. Stilig og svært kraftig, rockeforsterker.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eriko86
    HK980 er et meget trygt valgt. Stilig og svært kraftig, rockeforsterker.
    +1

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •