Onkyo reciever, Audio Return Channel og en Samsung TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo reciever, Audio Return Channel og en Samsung TV

Hei,

Jeg har en ny Onkyo TX-NR709 reciever og en samsung 8000-led TV.

Når jeg kobler til en harddisk via USB til TV'n for å spille av .mkv-filer (video og audio) får jeg ikke returnert lyden tilbake gjennom den tilkoblede HDMI-kabelen, tilbake til recieveren og ut gjennom høyttalerne. Utrolig irriterende.

- Det eneste jeg kan stille på mtp lyd er å sette innstillingen på "ekstern høyttaler" i stedet for TV-høyttaler. Anynet+ er også påslått på TV'n.

- Recieveren og HDMI-innstillingen står på "HDMI-control - On", "Audio Return Channel - Auto" og "Lip Sync - On".

Jeg får justert lyden på TV'n dersom source står på HDMI, men når jeg bytter source til USB på TV'n og spiller av filmen vil ikke lyden returneres ...altså - ingen lyd når usb-en er koblet til TV'n.

Har noen tips til å løse problemet mitt? Det hadde jeg satt utrolig stor pris på.

Newcomer jorgso sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må også stille inn tv'en for å sende lyden til receiver. Jeg kjenner ikke Samsung sine menyer, men på min Philips er det en fane som heter ARC under lydinnstillinger. Selv bruker jeg HDMI 1.4, men jeg mener å ha hørt at det skal være mulig med 1.3 også, dette kan jeg ikke bekrefte siden jeg ikke har prøvd det.

Prøv det å se om det hjelper

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jorgso
    Du må også stille inn tv'en for å sende lyden til receiver. Jeg kjenner ikke Samsung sine menyer, men på min Philips er det en fane som heter ARC under lydinnstillinger. Selv bruker jeg HDMI 1.4, men jeg mener å ha hørt at det skal være mulig med 1.3 også, dette kan jeg ikke bekrefte siden jeg ikke har prøvd det.

Prøv det å se om det hjelper
    Det eneste jeg kan stille på mtp lyd er å sette innstillingen på "ekstern høyttaler" i stedet for TV-høyttaler.

Recieveren og HDMI-innstillingen står på "HDMI-control - On", "Audio Return Channel - Auto" og "Lip Sync - On".

Jeg får justert lyden på TV'n dersom source står på HDMI, men når jeg bytter source til USB på TV'n og spiller av filmen vil ikke lyden returneres ...altså - ingen lyd når usb-en er koblet til TV'n. Anyone?

Forøvrig irriterende at ikke recieveren kan spille av .mkv-filer.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av J_E_J
    Hei,

Jeg har en ny Onkyo TX-NR709 reciever og en samsung 8000-led TV.

Når jeg kobler til en harddisk via USB til TV'n for å spille av .mkv-filer (video og audio) får jeg ikke returnert lyden tilbake gjennom den tilkoblede HDMI-kabelen, tilbake til recieveren og ut gjennom høyttalerne. Utrolig irriterende.

- Det eneste jeg kan stille på mtp lyd er å sette innstillingen på "ekstern høyttaler" i stedet for TV-høyttaler. Anynet+ er også påslått på TV'n.

- Recieveren og HDMI-innstillingen står på "HDMI-control - On", "Audio Return Channel - Auto" og "Lip Sync - On".

Jeg får justert lyden på TV'n dersom source står på HDMI, men når jeg bytter source til USB på TV'n og spiller av filmen vil ikke lyden returneres ...altså - ingen lyd når usb-en er koblet til TV'n.

Har noen tips til å løse problemet mitt? Det hadde jeg satt utrolig stor pris på.
    Jeg tror nok at ARC funksjonen er laget/tenkt for å formidle lyden fra den/de innebygde tuner/tunere i en TV, slik at man slipper å ha en ekstra ledning fra (som oftest optisk) fra tV'en og inn i receiveren...tror ikke de har tenkt på ting som er "mot normalt". Men det er vel en optisk utgang på tv'en din...selv om jeg tviler på at det hjelper noe....:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Jeg tror nok at ARC funksjonen er laget/tenkt for å formidle lyden fra den/de innebygde tuner/tunere i en TV, slik at man slipper å ha en ekstra ledning fra (som oftest optisk) fra tV'en og inn i receiveren...tror ikke de har tenkt på ting som er "mot normalt". Men det er vel en optisk utgang på tv'en din...selv om jeg tviler på at det hjelper noe....:-)
    Jeg vil anta at det vil fungere å ha optisk kabel fra TV'n og inn i recieveren og dermed få spilt av lyden når jeg spiller .mkv-filen fra usb-disken koblet i TV'n. Det var dette med å kun trenge en kabel og å slippe dette jeg håpet på though.

Takk for svarene!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •